تأکید امیرعبداللهیان بر تسهیل تردد اتباع ایران و جمهوری آذربایجان

کد خبر: 1148071

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر لزوم تسهیل تردد اتباع دو کشور با توجه به مدیریت و مهار نسبی کرونا تأکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر تسهیل تردد اتباع ایران و جمهوری آذربایجان

 شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس طرف آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی این کشور با جمهوری اسلامی ایران که به منظور پیگیری توافقات کمیسون مشترک و پروژه های اقتصادی فیمابین در حوزه های مختلف خصوصا در زمینه حمل و نقل و انرژی به تهران سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار، تبادل هیأت ها بین دو کشور و حضور همزمان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در باکو و شاهین مصطفی یف در تهران را بیانگر عزم دو کشور برای ارتقای همکاری ها در زمینه های مختلف ارزیابی و با توجه به خواست روسای جمهور دو کشور در زمینه تعمیق همکاریها، بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای شتاب دهی به توسعه مناسبات تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از رشد تبادلات تجاری دو کشور در هشت ماه گذشته و همچنین اجرایی شدن سوآپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان توسط جمهوری اسلامی ایران،  بخشهای انرژی و حمل و نقل را دو ستون اصلی برای ارتقای فزاینده همکاریهای اقتصادی دو کشور ارزیابی کرد و بهره گیری از ظرفیتهای بالاتر موجود برای همکاری ها در بخشهای مختلف فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

لزوم تسهیل تردد اتباع دو کشور با توجه به مدیریت و مهار نسبی کرونا، تبادلات مالی فیمابین و همکاری های استان های مرزی از دیگر نکات مورد اشاره از سوی امیرعبداللهیان در این دیدار بود.

شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز دیدار روسای جمهور اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست سران اکو در عشق آباد را نقطه عطفی برای آغاز مرحله جدیدی از روابط دو کشور خواند و بر نقش و اراده سیاسی مقامات عالیه دو کشور در توسعه همکاری ها تاکید کرد.

وی همچنین آخرین تحولات مرتبط با اجرای توافقات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و پروژه های اقتصادی فیمابین در زمینه های انرژی و حمل و نقل را تشریح کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها