تمسخر ادعای حمله به ایران توسط خود صهیونیست ها

کد خبر: 1148096

سفر مورا و همچنین حضور امیر قطر در تهران در روزهای اخیر باعث شد تا خبرها درخصوص ادامه مجدد مذاکرات وین بار دیگر پررنگ شود. در سفر اخیر هماهنگ‌کننده اروپا مذاکرات جدی، معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شد. راه حل‌های مطرح شده توسط تهران به انریکه مورا منتقل شد و قرار است در صورت همراهی طرف امریکایی به ادامه مذاکرات در وین منجر شود.

تمسخر ادعای حمله به ایران توسط خود صهیونیست ها

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا در آخرین موضعگیری خود در مورد سفر انریکه مورا به تهران و پیشنهادهای ارائه شده از سوی ایران گفت: ما جزئیات مذاکرات را به صورت علنی اعلام نمی‌کنیم اما باید بگویم ما و شرکای ما مدتی است که آماده هستیم. وی تصریح کرد: ما از انریکه مورا و تیم وی برای تلاش‌های آنها تشکر می‌‌کنیم و مشتاق گفت‌وگوی دقیق‌تر با آنها در روزهای آینده هستیم.

نقش سازنده قطر

همچنین سخنگوی وزارت خارجه امریکا در تداوم سیاست همیشگی امریکا و انداختن توپ در زمین ایران ادعا کرد: ما معتقدیم که اکنون ایران باید جدیت خود را نشان دهد. همان طور که قبلاً هم اعلام کرده بودیم، تعداد کمی از مسائل باقی مانده‌اند. ما معتقدیم اگر ایران تصمیم بگیرد، این مسائل در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران را می‌‌توان بسرعت حل کرد. این مقام وزارت خارجه امریکا اذعان کرد: ما می‌‌دانیم که این توافق منافع امنیت ملی امریکا را تأمین می‌‌کند و در مقابل منافع همه طرف‌ها را تأمین خواهد کرد. این مقام امریکایی در مورد گفت‌وگوهای آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا با همتای قطری خود گفت: ما از نقش سازنده قطر در تلاش‌های دیپلماتیک ما برای دستیابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک با ایران در مورد برخی از مسائل مهم و مشکل از جمله آزادی شهروندان امریکایی و بازگشت مشترک به پایبندی به برجام قدردانی می‌‌کنیم.

پیش‌نویس توافق آماده است

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز در نشست خبری دیروز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «آیا به ازسرگیری سریع مذاکرات هسته‌ای ایران در وین امیدوار هستید؟ ایران چه راهکارهایی ارائه کرده است»، پاسخ داد: پیش‌نویس توافق پایبندی به برجام از بیش از دو ماه قبل آماده بوده است و مذاکره‌کنندگان به همین دلیل وین را ترک کردند چون متقاعد شده بودند این توافق در اسرع وقت منعقد می‌شود. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با اشاره به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اعلام کرد: ما از طرفین می‌‌خواهیم که رویکردی مسئولانه در پیش گرفته و فورا تصمیمات لازم برای انعقاد این توافقنامه را اتخاذ کنند. این یک خطای جدی و خطرناک است اگر فکر کنیم که این مسأله می‌‌تواند در زمان نامحدودی روی میز بماند.

لاف در غریبی

همه این انتظارات برای رسیدن به توافق در حالیست که کشورهای اروپایی و امریکا در قبال اقدامات و تهدیدات رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده اند. در همین خصوص تارنمای خبری العربی الجدید در این باره نوشت: بنی گانتس روز گذشته در یک سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی مدعی شده بود که «ایران تنها چند هفته دیگر با دستیابی به اورانیوم غنی شده به مقدار کافی برای ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد.» از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی از جمله روزنامه‌ هاآرتص و رادیو اسرائیل اعلام کردند که مقامات امنیتی اسرائیل از اینکه این رژیم تنها مرجعی است که برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران نقشه می‌‌کشد و آن را به تنهایی اجرا می‌‌کند، (از فعالیت هسته‌ای ایران) ابراز نگرانی کردند!

تمسخر ادعای حمله به ایران توسط ایهود اولمرت

در تازه‌ترین تهدیدهایی از این دست، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل به همراه هواپیماهای سوخت‌رسان امریکا اواخر ماه جاری میلادی برای تمرین سناریوی حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران رزمایش برگزار خواهند کرد. در این رزمایش شمار زیادی از هواپیماهای جنگنده رژیم اسرائیل ورود به ایران و حملات مستمر به تأسیسات هسته‌ای را تمرین خواهند کرد. این ادعاها البته تمسخر خود صهیونیست‌ها را نیز در پی داشته است. ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسبق این رژیم در اظهاراتی گفته که اسرائیل هرگز حمله‌ای علیه ایران انجام نخواهد داد بلکه هدف از این تهدیدها ترساندن امریکا است! بر اساس اعلام کانال ۱۱ اسرائیل، مقامات تل‌آویو همچنین از انفعال و بی‌اقدامی ایالات متحده برای آماده‌سازی طرح اقدام نظامی و عدم همکاری واشنگتن با این رژیم علیه ایران نگران هستند، زیرا به ادعای آنان واشنگتن حتی در حد محکومیت لفظی ایران هم با آنان همراهی و مشارکت ندارد.

در حالی که زرادخانه‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی مملو از کلاهک‌های هسته‌ای دور از چشم نهادهای جهانی ناظر در این زمینه است و فعالیت‌های مخفی هسته‌ای این رژیم در تأسیسات دیمونا ادامه دارد، وزیر جنگ این رژیم مدعی است که ایران در حال کار روی سانتریفیوژهای پیشرفته است. اعلام خبر آغاز مذاکرات وین در خردادماه و احتمال لغو تحریم‌های ایران موجب ناراحتی صهیونیست‌ها شده است، از این رو مقامات تل‌آویو دوباره تلاش‌های خود را برای به شکست کشاندن مذاکرات آینده وین میان ایران و گروه ۱+۴ تشدید کرده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها