ارومیه مقصد بیست و یکمین سفر دولت/رونمایی رئیس جمهور از ماهواره اروم‌ست‌ در ارومیه/قدردانی رئیس جمهور از مشارکت مردم در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها/ رئیس جمهور برای شنیدن مشکل بانوی میاندوآبی جلوی پرواز بالگرد را گرفت

کد خبر: 1148299

در بیست و یکمین سفراستانی، ‌رئیس جمهور و برخی اعضای هیئت دولت وارد آذربایجان غربی شدند.

ارومیه مقصد بیست و یکمین سفر دولت/رونمایی رئیس جمهور از ماهواره اروم‌ست‌ در ارومیه/قدردانی رئیس جمهور از مشارکت مردم در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها/ رئیس جمهور برای شنیدن مشکل بانوی میاندوآبی جلوی پرواز بالگرد را گرفت

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ‌و هیئت همراه دقایقی پیش در قالب بیست و یکمین سفر استانی وارد آذربایجان غربی شدند و در فرودگاه شهید باکری ارومیه مورد استقبال‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم شهرستان‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و مسئولان استانی ‌قرار گرفتند

دیدار مردمی و شرکت در نشست شورای اداری برای بررسی مسایل و مشکلات استان و همچنین حضور در شهرستان مهاباد و سخنرانی در جمع مردم این شهرستان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به آذربایجان غربی است.

در جریان بازدیدها، دیدارها و جلسات امروز رییس جمهور در آذربایجان غربی، تصمیمات و اعتبارات مهمی برای کاهش مشکلات این استان در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در نظر گرفته خواهد شد.

در این سفر، طرح‌های مختلفی برای افتتاح در نظر گرفته شده و برای برخی طرح‌ها نیز با تصمیم هیات دولت، اعتبار لازم برای اتمام در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس جمهور را در این ‌سفر وز‌رای کشور، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ همراهی می‌کنند./تسنیم

 رئیسی: آذربایجان‌غربی حضوری با معنا در مرزبانی از مرزهای کشور دارد

رئیس جمهور با اعلام اینکه استان آذربایجان غربی نمونه کاملی از یک مجموعه فرهنگی و تمدنی برای ایران است، گفت:حقیقتا این استان دارای افتخارات بسیار از جمله حضور بسیار با معنا در دفاع مقدس و مزربانی با افتخار از مرزهای میهن اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در بدو ورود به آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه استان نمونه کاملی از یک مجموعه فرهنگی و تمدنی برای ایران است، اظهار کرد: حقیقتا این استان دارای افتخارات بسیار از جمله حضور بسیار با معنا در دفاع مقدس و مزربانی با افتخار از مرزهای میهن اسلامی است.

وی گفت: در این استان به عنوان قطب کشاورزی و معدن ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و وجود مراکز فعال علمی و دانشگاهی و نیروی انسانی کار آمد و تحصیل کرده از دیگر سرمایه‌های این دیار است.

رئیس جمهور با اشاره به احصاء مشکلات استان تصریح کرد: همکاران ما با حضور دراستان و ارتباط با مردم و مسوولان استانی مسائل و مشکلات را شناسایی کرده‌اند و در جلسات متعددی این مسائل در تهران مورد بررسی قرارگرفته است.

رئیسی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل عدم حضور در همه شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: شرکت در شورای اداری استان آخرین بخش سفر است که در آن با حضور مدیران استانی مصوبات سفر اعلام خواهد شد و به اطلاع مردم خواهد رسید.

 رئیسی: آذربایجان غربی نمونه کاملی از فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران اسلامی است/ همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان در این منطقه

رئیس جمهور گفت: آذربایجان غربی نمونه کاملی از فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران اسلامی است که تمام اقوام از ترک و سنی در کنار هم یکدیگر زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، آیت‌الله‌ سید‌ابراهیم رئیسی‌ رئیس‌جمهور صبح امروز جمعه در بدو ورود به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران ضمن اداری احترام به شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در استان اظهار داشت: آذربایجان غربی نمونه کاملی از مجموعه فرهنگی تاریخی و تمدنی برای مردم ایران است که تمام اقوام از ترک و سنی در کنار هم یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان مختلف در آذربایجان‌غربی نماد کاملی از فرهنگ و تاریخ غنی ایران اسلامی است، افزود: رشادت‌های این استان در دوران مختلف از جمله دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نشانه استواری و پایداری آن است و باید قدردان این رشادت‌ها باشیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: تمام مسائل و مشکلات مبتلابه در آذربایجان‌غربی در جلسات کارشناسی و ‌متعدد در تهران بررسی شده و امروز در جریان سفر استانی به بررسی و رفع مشکلات و نیز اختصاص بودجه‌های مصوب شده خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی، معدن و علمی در آذربایجان‌غربی دارای جایگاه ویژه است و بر همین مبنا تصمیمات ویژه و مهمی در این زمینه داریم.

‌رئیسی بیان داشت: مسائل احصاء شده استان در جلسات کارشناسی تهران، در اولویت بررسی و طرح هستند که امیدواریم به نفع مردم باشد.

وی با اشاره به حضور وزرا در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی، گفت: این حضور در راستای تجمیع مشکلات و احصاء مسائل است و در نهایت در قالب جلسه شورای اداری نسبت به اعلام مصوبات اقدام خواهیم کرد.

رئیس جمهور در پایان اعلام کرد: تمامی مسئولان باید خود را مظوف به اجرای مصوبات بدانند و به بهترین شکل این مصوبات را اجرایی کنند.

استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه ارومیه

رئیس جمهور کشورمان صبح امروز جمعه وارد فرودگاه ارومیه شد و مورد استقبال مسئولان قرار گرفت و در جمع خبرنگاران از برنامه‌های بیست و یکمین سفر استانی خود گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در جریان بیست و یکمین سفر استانی خود وارد فرودگاه ارومیه و مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

 رونمایی رئیس جمهور از ماهواره اروم‌ست‌ در ارومیه

رئیس جمهور در بدو ورود به آذربایجان غربی، در فرودگاه شهید باکری ارومیه از دستاوردهای هوافضا ‌بازدید و از ماهواره اروم‌ست‌ رونمایی کرد.

رئیس جمهور در بدو ورود به ارومیه از دستاوردهای هوافضا در آذربایجان غربی شامل هواپیماهای سبک و نیمه سبک، پهپاد و ماهواره‌های ساخته نوآوران ارومیه‌ای بازدید کرد.

‌آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی همچنین ‌در این بازدید که در فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه انجام شد از ماهواره اروم‌ست که در ارومیه ساخته شده نیز رونمایی کرد و جوانان فناور ارومیه‌ای توضیحاتی را در خصوص هواپیماهای فوق سبک، پهپاد و ماهواره ‌ ارائه کردند.

ماهواره اروم ست، با بالاترین رزولوشن تصویری قابلیت این را دارد که حداکثر با 600 هزار دلار در مدار زمین قرار گیرد که در مقایسه با مدل خارجی بسیار کم هزینه‌تر است.

رئیسی

 

بازدید رییس جمهوراز نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد هوا و فضای شهید بابا ساعی ارومیه

رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد هوا و فضای شهید بابا ساعی ارومیه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آغاز بیست و یکمین سفر استانی دولت مردمی از نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد هوا و فضای شهید بابا ساعی واقع در فرودگاه ارومیه بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید با توضیحات دست‌اندرکاران نمایشگاه از نزدیک در جریان توانمندی‌های داخلی در ساخت هواپیماهای نیمه سبک، ماهواره‌های اروم‌ست، سهند و اسپوتا و پهپاد سمپاشی قرار گرفت.

بازدید هوایی رئیس‌جمهور از دریاچه ارومیه

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جریان بیست و یکمین سفر استا‌نی هیت دولت که در آذربایجان‌غربی در حال انجام است، به صورت هوایی از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بازدید کرد.رئیس جمهور هم اکنون در شهرستان پیرانشهر حضور دارد و قرار است تا دقایقی دیگر از سد کانی سیب بازدید و بیمارستان این شهرستان را افتتاح کند.

دیدار رئیس‌جمهور با اقشار مختلف مردم در مهاباد

 

رئیس جمهور از مرز تمرچین بازدید کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های‌ سفر استانی به آذربایجان‌غربی، با حضور در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر از ظرفیت‌های این مرز بازدید کرد.

در این بازدید که نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان‌غربی ‌رئیس جمهور را همراهی می‌کردند، آیت الله رئیسی در جریان وضعیت این مرز به لحاظ صادرات و واردات کالا قرار گرفت و دستورات لازم را برای بهره برداری بیشتر مرزنشینان از مزایای این مرز صادر کرد.

بازدید معاون رئیس‌جمهور از موسسه خیریه مستمندان ارومیه

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از موسسه خیریه مستمندان ارومیه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پیش از ظهر جمعه در سفر به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه، از مؤسسه خیریه مستمندان ارومیه و واحدهای مختلف اشتغال و آموزش فنی حرفه‌ای بانوان دیدار و ضمن گفتگو با زنان کار آفرین و شاغل در بخش‌های مختلف این مجموعه، در جریان چالش‌های فعالیت‌های آنها قرار گرفت.

 رئیسی: بر رفع مشکلات اقتصادی ‌متمرکز شده‌ایم/ رشد اقتصادی ۸ درصد ‌دور از انتظار نیست/ امنیت ‌پایداری در منطقه داریم

گروه استان‌ها - رئیس جمهور با اشاره به اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم گفت: تامین سلامت، اشتغالزایی و رشد اقتصادی جزو اولویت‌های اصلی دولت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز و در جریان بیست و یکمین سفر استانی هیئت دولت، با حضور در جمع پرشور مردم شهرستان مهاباد، با اقشار مردم این شهرستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده و نام شهیدان زینت بخش این دیار است، اظهار داشت: مردم مهاباد و این منطقه یک امتحان و آزمون ویژه ارائه دادند که در مقابل بدخواهان با بصیرت ایستادگی کردند و باید به مردم مهاباد و استان به‌خاطر بصیرت و ایستادگی تبریک عرض کرده و به نسل جدید اعلام کنم که مردم این استان مقاومت کرده و در مقابل دشمن ایستادند؛ سهم شهرستان مهاباد در دفاع از حریم انقلاب بی نظیر بوده است.

آیت‌الله رئیسی، با اشاره به اینکه بسیج یک تشکل سیاسی نیست و جریان فراگیری برای همه دلدادگان انقلاب است، عنوان کرد: دولت خدمتگزار مردم است. در زمان مسئولیت در قوه قضائیه وعده سفر به مهاباد را به امام جمعه محترم شهرستان داده بودم که در اولین سفرم به استان آذربایجان‌غربی و حضورم در این شهرستان، این وعده تحقق یافت.

وی ادامه داد: مردم و خواسته‌های آن‌ها نقطه محوری برای دولت است. در این دولت، سلامت مردم اولویت اول این دولت از ابتدای کرونا تا حال بوده که با مشارکت خود مردم از 700 فوتی به کمتر از 10 نفر رسیدیم.

رئیس جمهور، ابراز داشت: رشد اقتصادی 8 درصد با کمک مردم دور از انتظار نیست. باید از همه ظرفیت های استان و شهرستان در جهت رفع بیکاری بهره جست.

وی، رفع اشتغال و حل مشکلات بیکاری را جزو دغدغه‌های اصلی و مسئله محوری دولت سیزدهم برشمرد و گفت: تولید دانش بنیان و علم پایه جزو برنامه های اصلی دولت است.

وی تاکید کرد: بومی‌گزینی و استفاده از نیروهای توانمند و شایسته از دغدغه‌های اصلی دولت است.

آیت‌الله رئیسی، با اشاره به اینکه مرز یک فرصت برای مبادلات اقتصادی و تجاری است، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی در شهرستان مهاباد، فعال کردن بازارچه‌های مرزی به صورت قانونمند است.

وی اضافه کرد: در خصوص جاده های مواصلاتی، دغدغه دولت و پیشنهاد استانداری آذربایجان‌غربی برای تکمیل آن‌ها بوده است.

رئیس جمهور، ایجاد یک مرکز درمانی مجهز در شهرستان مهاباد را جزو دستورکارهای سفر خود به آذربایجان‌غربی دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی،  امنیتی، سپاه و بسیج امنیت مطلوب‌ و پایداری در منطقه داریم.

وی، رمز توسعه یافتگی در عرصه های مختلف  را «وحدت و انسجام ملی» عنوان کرد و ابراز داشت: اختلاف همه فرصت ها را می‌گیرد و همه باید در این مسیر گام برداریم.

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود، تمام دغدغه دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی در همه بخش‌ها به خصوص در عرصه تولید و صنعت و اشتغال دانست و گفت: افزایش مبادلات مرزی با فعال سازی بازارچه های مرزی نوید روزهای خوش و خرم برای مردم خواهد بود.

دستور قاطع رئیس جمهور برای حل مشکل رانندگان پس از شنیدن درددل آنها در گمرک مرزی تمرچین


رئیس‎جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم شهر مهاباد: رمز توسعه یافتگی و رفع مشکلات در کشور، وحدت و انسجام ملی است

رئیس جمهور به میاندوآب رفت

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر استانی به آذربایجان غربی در قالب بیست و یکمین سفر استانی، دقایقی قبل وارد شهرستان میاندوآب در جنوب استان آذربایجان غربی شد.

رئیس جمهور و هیئت همراه صبح امروز وارد  استان آذربایجان غربی شدند و ابتدا به شهرستان مرزی پیرانشهر رفت سپس دیداری با مردم مهاباد داشت و اکنون با استقبال مسوولان وارد میاندوآب شد و تا دقایقی دیگر در مصلی امام خمینی میاندوآب در نماز جمعه این شهرستان شرکت می‌کند.

آیت‌الله رویسی همچنین در شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب با جمعی از فعالان اقتصادی دیدار می‌کند.

رئیسی: منطقه آزاد باید محل ایجاد شغل باشد نه واردات

رئیس جمهور در جمع مردم میاندوآب:مقرر شده تا در مناطق آزاد ۸ هزار شغل ایجاد شود.

منطقه آزاد قرار بود محل ایجاد شغل باشد نه واردات که تمام تلاش دولت این است در سال تولید، اشتغالزایی و دانش بنیان این مسیرها هموار شوند.

امروز دولتمردان و همگان تلاش می‌کنند تا مشکلات هرچه سریعتر حل شود چراکه مردم نشان دادند که خدمتگزار را از غیر خدمتگزار تشخیص می دهند.

رییس جمهور: اجرای عدالت خواسته عموم جامعه است

رییس جمهور گفت: عدالت و اجرای آن خواسته عموم جامعه است و دولت سیزدهم با تمام توان خود برای برقراری آن تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در جمع نمازگزاران شهرستان میاندوآب اظهار کرد: تمام برنامه‌های دولت به گونه‌ای تنظیم شده که موجب تحقق دو موضوع مهم و محوری عدالت و پیشرفت در کشور باشد.

وی اضافه کرد: ارتباط دو سویه بین دولت و مردم و مردم با دولت و آشنایی از نزدیک دولتمردان با مشکلات مردم و ایجاد زمینه برای رفع مشکلات آنها در راس امور دولت به شمار می‌رود.  

رییس جمهور با بیان اینکه برای ایجاد عدالت پایدار اقتصادی و اجتماعی باید در توزیع ظرفیت‌ها و امکانات، عادلانه عمل شود افزود: امروز دولتمردان تلاش می‌کنند تا مشکلات هرچه سریعتر حل شود چرا که مردم نشان دادند که خدمتگزار را از غیرخدمتگزار تشخیص می دهند.

وی با تاکید بر اینکه دولت تمام سعی و توان خود را بکار گرفته است تا با کمک و مساعدت مردم اجرای این عدالت در جامعه محقق شود اضافه کرد: دولت به دنبال آن است که به خواست عموم مردم جامعه عمل بپوشاند و آن هم مساله عدالت است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه اشتغال از نگرانی های جدی رهبر معظم انقلاب و مردم است گفت: خدمتگزاران شما در دولت تمام سعی خود را به کار گرفته اند تا با حمایت مردم و به برکت خون شهدا این مشکل اساسی کشور را رفع کنیم.

آیت الله رییسی ادامه داد: جای جای کشور مملو از پتانسیل های مختلف صنعتی معدنی و گردشگری است که اگر همه این ظرفیت ها به کار گرفته شود مشکلی به نام اشتغال وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به ایجاد هشت هزار شغل مستقیم و غیر مسنقیم در مناطق آزاد کشور نیز افزود: مناطق آزاد قرار بود به محل صادرات و تولید و نه مکانی برای امر واردات تبدیل شود.

وی اضافه کرد: تمام تلاش دولت این است در سالی که مزین به تولید، اشتغالزایی و دانش بنیان نام نهاده شده است مسیرها برای تحقق آن هموار شوند.

رییس جمهور: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از برنامه‌های محوری دولت است

رییس جمهوری صبح جمعه در جریان بیست و یکمین سفر استانی خود به استان آذربایجان غربی در جمع اقشار مردم مهاباد گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار جزو برنامه‌های محوری دولت است که با جدیت و به صورت شبانه روزی دنبال می‌شود.

رییس جمهور و هیات همراه صبح امروز، جمعه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به آذربایجان غربی سفر کرده است.

رییس جمهور پیش از این به ۲۰ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد، البرز و قزوین سفر کرده بود.

این سفر، چهارمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیست و یکمین سفر وی در ۹ ماه گذشته است.

رئیس جمهور در جمع مردم مهاباد: بازارچه‌های مرزی و از همه مهمتر مرز یک فرصت است نه تهدید

 ابراز محبت گرم خانواده شهدای مهابادی به رئیس‌جمهور

 

 رئیس جمهور برای شنیدن مشکل بانوی میاندوآبی جلوی پرواز بالگرد را گرفت

 رئیس‌جمهور در ادامه سفر خود به استان آذربایجان غربی در پایانه مرزی و گمرک «تمرچین» در منطقه صفر مرزی و از توابع شهرستان پیرانشهر حضور یافت.

‌‌در این بازدید، رئیس جمهور پس از حضور در یادمان شهدای حاج عمران و زیارت قبور شهدای گمنام، در جمع رانندگان خودروهای باری و ترانزیتی حاضر شد و پس از شنیدن مشکلات آنها، دستورات لازم را جهت رفع نواقص و کمبودها صادر کرد.

رییس جمهور: دولت سیزدهم هرگز میدان کار و تلاش را ترک نخواهد کرد

رییس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه این دولت سیزدهم در میدان کار و تلاش بوده و در ادامه هم خواهد بود، گفت: در این میدان که مردم نیز در آن حضور دارند، با همه توان با فساد مبارزه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی عصر جمعه در جمع اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی افزود: فقر و تبعیض و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و مبارزه با این سه مورد از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و دولت دنبال این است که زمینه‌های فساد را از بین ببرد.

وی اضافه کرد: ما در دولت برای بررسی بسترهای فساد گام‌هایی را برداشته و بر می‌داریم البته کارهایی در خصوص صدور مجوزها و برخی اقدامات اساسی نیز صورت گرفته است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: امری که خیلی ما از آن رنج می‌بریم، فقر مطلق است که البته برای مقابله با این امر، گام‌هایی برداشته شد؛ پنج میلیون نفر را به صورت رایگان بیمه کردیم که این گام بسیار گام مهمی در جهت از بین بردن فقر مطلق است.

رییس جمهور ادامه داد: پرداخت‌هایی (یارانه) که از ابتدای دولت انجام شده، گام مهمی در جهت رفع فقر مطلق بوده که البته برخلاف برخی اظهار نظرها، این رویه با فقر متفاوت است.

آیت الله رئیسی گفت: در راستای جلوگیری از فقر و البته فقر مطلق، اقدامات کافی در گرو بالا بردن قدرت خرید و ارزش پول ملی است و باید در این مسیر گام بلندتری برداریم.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در راستای کاهش تورم، از بانک مرکزی استقراض نکرده و گام‌های دیگری برداشته است، افزود: اقدامات خوبی در جلوگیری از چاپ پول انجام شد که می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی بسیار موثر باشد.

آیت الله رئیسی با قدردانی از همراهی مثال زدنی مردم با اقدامات اخیر دولت (توزیع عادلانه یارانه) اضافه کرد: مردم ایران، دشمن را با بصیرت و همراهی مایوس کرده و از رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتند که باید در این جهت به ملت ایران تبریک گفت.

رییس جمهور اظهار کرد: این مشارکت و همراهی، دولت را برای برداشتن گام‌های بلند اقتصادی آماده می‌کند؛ ما اعلام می‌کنیم که تلاش می‌کنیم گام‌هایی را در جهت رفع مشکلات مردم بردارد.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما در میدان نبرد با باطل و ایستادگی در راه حق جان خود را دادند و باید برای حل مشکلات در کشور ما نیز ایستادگی کنیم، گفت: ما اراده مصمم خود را از شهیدانی نظیر باکری و سلیمانی و مرحوم حجت الاسلام حسنی یاد گرفته‌ایم زیرا آنان شعار ما می‌توانیم را اجرایی کردند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بسیاری از راه‌ها با اراده ملت ایران هموار شده است، افزود: من بسیار به آینده امیدوارم، آینده را بسیار روشن می‌بینم و ما آینده بسیار روشنی در پیش روی مردم ایران خواهیم گشود.

رییس جمهور همچنین گفت: احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم و از برنامه‌های مهم سفر به استان است.

آیت الله رئیسی افزود: موضوع دریاچه ارومیه نه فقط برای شهر ارومیه و آذربایجان غربی بلکه برای منطقه و کشور بسیار اثرگذار است و به همین خاطر در اولویت‌های سفر ما قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: گام‌هایی در خصوص احیای دریاچه ارومیه برداشته شده ولی به سرانجام نرسیده که در این سفر برای به سرانجام رسیدن این طرح‌ها، برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اساس بودجه ریزی ما در سال جاری، عدالت است و سند اجراکننده این عدالت، آمایش سرزمین بوده، اظهار کرد: تلاش شده در بودجه امسال، عدالت و توازن در بین مناطق مختلف ایجاد شود.

رییس جمهور ادامه داد: تمام هم و غم دولت به عدالت اختصاص یافته که در این راه با سختی‌هایی مواجه هستیم ولی آنچه برای ما مهم است، مردم هستند.

آیت الله رئیسی گفت: نگرانی اصلی ما ناراضی و ناراحت بودن مردم به معنی خاص کلمه است و نگرانی یک عده خاص برای ما نگران کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه مصوبات استان مربوط به اولویت‌های استان بود و ما در این سفر حتی یک کلنگ نزدیم، افزود: ما دنبال حل مشکلات هستیم و این مشکلات که در راس آن، موضوع دریاچه ارومیه قرار دارد، باید سریع به سامان برسد.

رییس جمهور همچنین با اشاره به لزوم وجود یک حلقه ارتباطی بین جوانان با اندیشه با استاندار و رییس جمهور اضافه کرد: این پیشنهاد بسیار درستی است؛ توصیه‌ام به استاندار آذربایجان غربی این است که جلسات با فرهیختگان را در حوزه کمی و کیفی افزایش دهد تا همواره از نظرات جوانان بهره مند شویم که می‌تواند گره گشا باشد.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: آذربایجان غربی از نعمت امنیت برخوردار است که شهدا و ایثارگران، این امنیت را برای این استان و کشور ساخته‌اند؛ این حضور ما به برکت خون مطهر شهدا است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار شهید و حدود ۲۰ هزار ایثارگر تقدیم دفاع از امنیت این استان و کشور کرده است پس همواره باید این نعمت امنیت را پاس بداریم.

وی نعمت وحدت و انسجام ملی را از دیگر نعمات الهی برای آذربایجان غربی برشمرد و گفت: این امر زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم می‌کند؛ بر همه لازم است که پاسدار این وحدت و انسجام باشند.

رییس جمهور افزود: دانشگاه ها و حوزه های عملیه در حل مشکلات و مسائل استانی کمک کنند و باید توجه داشت که دانشگاه ها اتاق فکر دولت هستند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: فقط مساله ما در حوزه صنایع و معادن نیست؛ در حل معضلات اجتماعی، صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری همکاری دانشگاه‌ها یک نیاز است.

وی اظهار کرد: دانشگاه ها و فرهیختگان در حل مسایل استان، نقش ایفا کنند و بدانند که می‌توانند کمک بسزایی برای نهادهای اجرایی باشند؛ من می‌خواهم که بین بخش‌های علمی و اجرایی، رابطه‌ای مستمر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: صادرات آذربایجان غربی، یک مساله دیگر در آذربایجان غربی به شمار می‌رود که البته در این خصوص کارهایی در این خصوص در دولت سیزدهم انجام شده و نسبت به گذشته متفاوت بوده است.

رییس جمهور با اشاره به افزایش پنج تا ۶ برابری صادرات آذربایجان غربی طی ماه‌های اخیر گفت: البته نباید به این آمار بسنده کرد.

آیت الله رئیسی افزود: آذربایجان غربی یکی از استان‌های معدنی و غنی در این بخش است که امکان و ظرفیت ارزشمندی به شمار می‌رود که دنبال آن هستیم ارزش افزوده این بخش و اشتغال این حوزه را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش فعال شده و هم سرمایه گذاری از شرکت های دولتی فعال شده که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایمیدرو بوده است که البته کار در این بخش تمام نشده است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: آذربایجان غربی معادن بسیار دارد و نیروهای فعال زیادی نیز در این استان داریم که باید از آنها هم در بخش معدن و هم در بخش‌های تخصصی دیگر استفاده شود.

رییس جمهور با تاکید بر تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: البته باید در این خصوص برنامه ریزی لازم بر اساس مطالعات و کار کارشناسی انجام گیرد بطوریکه آذربایجان غربی می‌تواند تولیدکننده بخش زیادی از کالاهای اساسی کشور باشد.

آیت الله رئیسی گفت: ما همزمان با کارهای روز که دولت گرفتار آن است به دنبال این هستیم که اقدام برای خودکفایی در حوزه کالاهای اساسی اتفاق بیفتد که در این رابطه کمک بخش‌های مختلف از جمله گروه‌های جهادی می‌تواند اثرگذار باشد.

وی همچنین بر ساماندهی کوله بری تاکید کرد و افزود: ساماندهی وضعیت کوله بری در دولت مطرح است و سازماندهی و ساماندهی این بخش در دستور کار قرار دارد و ضوابط و مقررات این بخش هم تهیه می‌شود؛ باید توجه داشت که این امر باید به صورت قانونمند اجرا شود.

وی تاکید کرد: هم باید تبادل مرزی وجود داشته باشد و هم مشکلی ایجاد نشود.

رییس جمهور: بخش خصوصی نقش و همکاری موثری در خنثی سازی تحریم‌ها داشته است

 رییس جمهور با بیان اینکه اعتقاد داریم اگر بخش خصوصی به میدان نیاید کارها به سرانجام مطلوب نمی‌رسد، گفت: بخش خصوصی نقش و همکاری موثری در خنثی سازی تحریم‌ها داشته است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت همکاری بخش خصوصی با دولت افزود: خنثی کردن تحریم‌ها به دست بخش خصوصی خوب پیش رفته است، اما می‌تواند بهتر از این نیز پیش برود بطوریکه این روند باعث شده که سخنگوی کاخ سفید به شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کند.

وی با اشاره به درخواست تعدادی از فعالان اقتصادی برای سالم‌سازی و شفافیت در نظام اداری اظهار کرد: نظام اداری باید کارآمد باشد و فعالان اقتصادی به سهولت مشکلات‌شان در این نظام رفع شود و تصمیمات خلق‌الساعه در گمرکات و همه بخش‌های تصمیم‌ساز مانعی برای تولیدکننده و صادرکنندگان است و دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مدیریت و تصمیم گیری برای پایانه‌های گمرکی باید به صورت واحد باشد، گفت: با رعایت استقلال تمامی دستگاه‌ها، در عین حال باید مدیریت واحدی در پایانه‌ها شکل گیرد که مسوولیت آن با استاندار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد پارک علم و فناوری در ‌آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: این استان یک نقطه بی‌بدیل است که می‌تواند یک هاب برای تجارت منطقه باشد.

رییس جمهور گفت: آذربایجان غربی همچنین قطب گردشگری، معدن و کشاورزی است.

وی افزود: خام‌فروشی معادن به ضرر کشور است و باید به جای خام‌فروشی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و در کنار آن ایجاد اشتغال تلاش کرد.

وی ادامه داد: کرونا به صنعت گردشگری در تمام دنیا آسیب زد منتها باید این آسیب‌ها جبران شود و یکی از اقدامات جبرانی برای صنعت گردشگری امهال بازپرداخت تسهیلات است تا این صنعت بتواند خودش را پیدا کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به موفقیت‌های دولت در کنترل ویروس کرونا و تاثیر این اقدام در توسعه گردشگری کشور گفت: سفرها در عید نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و دولت بنا دارد این نشاط اجتماعی را حفظ کند.

وی تاکید کرد: وظیفه همه ما این است که ثمره خون شهدا را حفظ و ظرفیت‌های کشور را احیا کنیم.

به گزارش ایرنا، اختصاص یکی از جوانان هر استان به عنوان مشاور رییس جمهور، توجه به رشد فرزندآوری، توجه به توزیع عادلانه در استفاده از ظرفیت مستعد اقشار مختلف به ویژه مرزنشینان، توجه به مشکلات مرزی جامعه مرزنشین، توجه به اصلاح فرهنگی و اولویت دادن به فرهنگیان در تصمیم گیری ها، توجه به توسعه آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت های بومی، بیکاری بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی تحصیل کرده در استان،  توجه به ظرفیت جوانان از جمله موضوعات مطرح شده از سوی منتخبان قشرهای مختلف در این جلسه بود.

ثبت قاب زیبایی مهمان نوازی مردم آذربایجان‌غربی و شنیدن بی‌واسطه مشکلات مردم توسط رییس دولت مردمی

حضور رییس جمهور که در قالب بیست و یکمین سفر استانی اعضای هیات دولت به آذربایجان غربی و شهرهای مختلف آن همراه بود لحظات زیبایی از مهمان نوازی مردم این خطه را که با حضور بی واسطه آیت الله رییسی در میان آنان همراه بود رقم زد.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین سفر استانی هیات دولت از صبح روز جمعه سی ام اردیبهشت ماه با ورود رییس جمهور به ارومیه مرکز آذربایجان غربی آغاز شد. 

آیت الله رییسی  ابتدا با بالگرد به شهرستان مرزی و کُردنشین پیرانشهر سفر کرد و ضمن بازدید از پایانه مرزی و گمرک «تمرچین» و دیدار با جمعی از بازرگانان و فعالان اقتصادی این منطقه مرزی با مشکلات آنها از نزدیک آشنا شد.

ثبت قاب زیبایی مهمان نوازی مردم آذربایجان‌غربی و شنیدن بی‌واسطه مشکلات مردم توسط رییس دولت مردمی+ فیلموی همچنین ضمن حضور در منطقه صفر مرزی در یادمان شهدای «حاج عمران»، پس از زیارت قبور شهدای گمنام، در جمع رانندگان خودروهای باری و ترانزیتی حاضر شد و پس از شنیدن مشکلات آنها، جهت رفع نواقص و کمبودها دستورات لازم را صادر کرد.

دیدار چهره به چهره رییس جمهور با رانندگان کامیون ها در مرز تمرچین پیرانشهر

حضور رییس جمهور در میان رانندگان کامیون های متوقف شده در مرز تمرچین و گفت و گوی بی واسطه ایشان با رانندگان، هر چند برای خود رانندگان ایرانی غیرمنتظره بود، برای رانندگان کامیون های خارجی حاضر در این مرز نیز به نوعی تعجب آور بود.

ثبت قاب زیبایی مهمان نوازی مردم آذربایجان‌غربی و شنیدن بی‌واسطه مشکلات مردم توسط رییس دولت مردمی+ فیلم

حضور صمیمی رییس جمهور روزی جاودانه را در تاریخ مهاباد رقم زد

آیت الله رییسی سپس با بالگرد وارد شهرستان مهاباد شد، حضور ایشان به ویژه هنگام ورود به سالن اجتماعات این شهرستان که جمعی از خانواده های شهدای اهل سنت که با شاخه های گل، تصاویر شهدای گرانقدر و پرچم های سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایشان را در میان گرفته بودند و به او خوشامد می گفتند جلوه های زیبا و ماندگاری را در این لحظات بجای گذاشت به طوری که امام جمعه مهاباد هنگام خوشامدگویی به رییس جمهور این روز را در تاریخ مهاباد روزی جاودانه و ماندگار بیان کرد.

ماموستا عبدالسلام امامی همچنین در سخنان خود از رییس جمهور بابت عمل به وعده خود که ۲ سال قبل در دیدار با ائمه جمعه شهرهای اهل سنت آذبایجان غربی به وی داده بود، قدردانی کرد.

درخواست امام جمعه مهاباد از رییس جمهور

وی همچنین در سخنان خود از امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی نیز به سبب بوجود آوردن فضایی مملو از وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب استان تجلیل کرد و از شخص رییس جمهور خواست ۱۲ ربیع الاول را که سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) به روایت اهل سنت است در راستای تحکیم وحدت بیشتر بین شیعه و سنی تعطیل رسمی اعلام کند که این امر با تشویق حاضران در سالن همراه بود.

رییس جمهور نیز در این مراسم باشکوه با بیان اینکه هر کوی و برزنی در آذربایجان غربی زینت بخش یاد و نام شهیدان باکری است اظهار کرد: مرزداران غیور مهاباد با اتحاد و همبستگی خود موفق شدند این دیار را از لوث بدخواهان نظام پاک کرده و آنها را از توطئه هایشان ناامید سازند.

هیات دولت به همراه ریاست جمهوری روز جمعه وارد آذربایجان غربی شده است و هر وزیر جداگانه برای بررسی مسایل و موضوعات مختلف به شهرهای محتلف این استان سفر کرده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها