رئیسی: تامین سلامت، اشتغالزایی و رشد اقتصادی جزو اولویت‌های اصلی دولت است

کد خبر: 1148352

رئیس جمهور با اشاره به اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم گفت: تامین سلامت، اشتغالزایی و رشد اقتصادی جزو اولویت‌های اصلی دولت است.

رئیسی: تامین سلامت، اشتغالزایی و رشد اقتصادی جزو اولویت‌های اصلی دولت است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز و در جریان بیست و یکمین سفر استانی هیئت دولت، با حضور در جمع پرشور مردم شهرستان مهاباد، با اقشار مردم این شهرستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده و نام شهیدان زینت بخش این دیار است، اظهار داشت: مردم مهاباد و این منطقه یک امتحان و آزمون ویژه ارائه دادند که در مقابل بدخواهان با بصیرت ایستادگی کردند و باید به مردم مهاباد و استان به‌خاطر بصیرت و ایستادگی تبریک عرض کرده و به نسل جدید اعلام کنم که مردم این استان مقاومت کرده و در مقابل دشمن ایستادند؛ سهم شهرستان مهاباد در دفاع از حریم انقلاب بی نظیر بوده است.

آیت‌الله رئیسی، با اشاره به اینکه بسیج یک تشکل سیاسی نیست و جریان فراگیری برای همه دلدادگان انقلاب است، عنوان کرد: دولت خدمتگزار مردم است. در زمان مسئولیت در قوه قضائیه وعده سفر به مهاباد را به امام جمعه محترم شهرستان داده بودم که در اولین سفرم به استان آذربایجان‌غربی و حضورم در این شهرستان، این وعده تحقق یافت.

وی ادامه داد: مردم و خواسته‌های آن‌ها نقطه محوری برای دولت است. در این دولت، سلامت مردم اولویت اول این دولت از ابتدای کرونا تا حال بوده که با مشارکت خود مردم از 700 فوتی به کمتر از 10 نفر رسیدیم.

رئیس جمهور، ابراز داشت: رشد اقتصادی 8 درصد با کمک مردم دور از انتظار نیست. باید از همه ظرفیت های استان و شهرستان در جهت رفع بیکاری بهره جست.

وی، رفع اشتغال و حل مشکلات بیکاری را جزو دغدغه‌های اصلی و مسئله محوری دولت سیزدهم برشمرد و گفت: تولید دانش بنیان و علم پایه جزو برنامه های اصلی دولت است.

وی تاکید کرد: بومی‌گزینی و استفاده از نیروهای توانمند و شایسته از دغدغه‌های اصلی دولت است.

آیت‌الله رئیسی، با اشاره به اینکه مرز یک فرصت برای مبادلات اقتصادی و تجاری است، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی در شهرستان مهاباد، فعال کردن بازارچه‌های مرزی به صورت قانونمند است.

وی اضافه کرد: در خصوص جاده های مواصلاتی، دغدغه دولت و پیشنهاد استانداری آذربایجان‌غربی برای تکمیل آن‌ها بوده است.

رئیس جمهور، ایجاد یک مرکز درمانی مجهز در شهرستان مهاباد را جزو دستورکارهای سفر خود به آذربایجان‌غربی دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی،  امنیتی، سپاه و بسیج امنیت مطلوب‌ و پایداری در منطقه داریم.

وی، رمز توسعه یافتگی در عرصه های مختلف  را «وحدت و انسجام ملی» عنوان کرد و ابراز داشت: اختلاف همه فرصت ها را می‌گیرد و همه باید در این مسیر گام برداریم

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود، تمام دغدغه دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی در همه بخش‌ها به خصوص در عرصه تولید و صنعت و اشتغال دانست و گفت: افزایش مبادلات مرزی با فعال سازی بازارچه های مرزی نوید روزهای خوش و خرم برای مردم خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها