هراس بی‌پایان صهیونیست‌ها /جبهه‌ای از جنین تا اصفهان

کد خبر: 1148394

وزیر جنگ اسرائیل در دیدار مشاور امنیت ملی بایدن از نگرانی‌های تل‌آویو نسبت به توان جبهه مقاومت گفت

هراس بی‌پایان صهیونیست‌ها /جبهه‌ای از جنین تا اصفهان

 تکانه‌های حاصل از تغییر و تحولات سیاست بین‌الملل که نظم کنونی جهان را از قواره انداخته است، جنگ اوکراین و نگرانی از تغییرات ژئوپلیتیک پس از حمله روسیه به این کشور، آینده همچنان مبهم احیای توافق هسته‌ای با ایران و کاهش تمرکز و حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا کفه ترازوی ترتیبات جدید را بیشتر از هر زمانی به ضرر رژیم صهیونیستی کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به همین خاطر با انبوهی از نگرانی‌ها درباره ایران به آمریکا سفر کرد با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت‌و‌گو کرد. منابع رسانه‌ای صهیونیستی خبر دادند، وزیر جنگ این رژیم در دیدار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره مسائلی از قبیل ایران، فلسطین و اوکراین تبادل نظر کرد. به نوشته جروزالم‌پست، «بنی گانتس» پس از گفت‌و‌گو با جیک سالیوان توضیحات مختصری درباره این دیدار ارائه داد. وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس گفت: «این یک نشست عالی در کاخ سفید بود. ما درباره حمایت از امنیت اسرائیل، راه‌های مقابله با تجاوزات ایران، تلاش برای کاهش تنش بین اسرائیل و فلسطین و حمایت از اوکراین گفت‌و‌گو کردیم».

گانتس پیش از ترک تل‌آویو به مقصد واشنگتن گفته بود با مقام‌های آمریکایی درباره افزایش همکاری‌های امنیتی و بررسی پرونده‌های ایران و اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

تل‌آویو که این روزها امنیت را به عنوان یک کالای نایاب در داخل سرزمین‌های اشغالی جست‌وجو می‌کند، با معلق ماندن گفت‌وگوهای وین و همزمان پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران با غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصد توسط نسل پیشرفته سانتریفیوژها خود را کاملا در محاصره می‌بیند.

به همین خاطر است که وزیر جنگ اسرائیل سه‌شنبه، یک روز قبل از سفر به ایالات متحده در سخنرانی خود در کنفرانس «نظم نوین جهانی» در موسسه سیاست و استراتژی دانشگاه خصوصی رایشمن در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد ایران «به انباشت دانش و تجربه برگشت‌ناپذیر در توسعه، تحقیق، تولید و بهره‌برداری از سانتریفیوژهای پیشرفته ادامه می‌دهد و تنها چند هفته با انباشت مواد شکافت‌پذیر که برای نخستین بمب اتم کافی است فاصله دارد». بنی گانتس افزود: «ایران ۶۰ کیلوگرم مواد غنی‌شده ۶۰ درصدی را نگهداری می‌کند و مانع دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات خود می‌شود». گانتس همچنین ادعا کرد: ایران در حال حاضر حتی تلاش می‌کند تولید و نصب ۱۰۰۰ سانتریفیوژ پیشرفته IR6 را در تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی جدیدی در نزدیکی نطنز تکمیل کند. وزیر جنگ تل‌آویو همچنین گفت: ایران در حال توسعه تجهیزات نظامی خود در سراسر منطقه است که «مجهز به قابلیت‌های دقیقی از جمله موشک‌های کروز، موشک‌های زمین به زمین و پهپاد هستند و هزاران کیلومتر برد دارند». گانتس ادامه داد: «شمار تسلیحات استراتژیک در دست نیروهای نیابتی ایران در عراق و یمن در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است».

* جبهه‌ای از جنین تا اصفهان

در همین راستا در جهت نگرانی و هراسی که این روزها بر رژیم صهیونیستی مستولی شده است، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در دیدار با ژنرال «مایکل کوریلا» فرمانده جدید سنتکام در غرب آسیا ادعا کرد، ارتش این رژیم با چندین جبهه و تهدید از «چاقو» (عملیات‌های استشهادی با سلاح سرد) گرفته تا برنامه هسته‌ای (ایران) از جنین تا اصفهان روبه‌رو است.

به گزارش خبرگزاری «سما»، آویو کوخاوی در ادامه هشدار خود از تمام کشورهای جهان خواست منطقه «خاورمیانه» را اولویت خود قرار دهند.

ژنرال مایکل کوریلا در نخستین سفر خود به سرزمین‌های اشغالی در مقام فرمانده سنتکام در غرب آسیا روز سه‌شنبه هفته پیش وارد فلسطین اشغالی شد. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند نیروی هوایی آمریکا نیز در رزمایش رژیم صهیونیستی تحت عنوان «ارابه‌های آتش» در پایان ماه جاری شرکت خواهد کرد و حمله به برخی اهداف در این رزمایش شبیه‌سازی خواهد شد. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد، نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار عملیات سوخت‌رسانی به جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حال پرواز را تمرین خواهد کرد.

منبع: وطن امروز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها