بازدید سرزده رئیسی از نمایشگاه کتاب تهران/نمایشگاه کتاب می‌تواند جوان‌ها را مشتاق به کتاب خواندن کند

کد خبر: 1148424

رئیس‌جمهور در آخرین روز از برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شد وارد مصلی امام خمینی(ره) شد و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

بازدید سرزده رئیسی از نمایشگاه کتاب تهران/نمایشگاه کتاب می‌تواند جوان‌ها را مشتاق به کتاب خواندن کند

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در آخرین روز از برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وارد مصلی امام خمینی(ره) شد و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

در این بازدید ناشران و فعالان حوزه نشر در خصوص دغدغه‌های حوزه کتاب با رئیس جمهور گفت‌وگو کردند.

منبع: تسنیم

رئیسی

رییس‌جمهور: نمایشگاه کتاب می‌تواند جوان‌ها را مشتاق به کتاب خواندن کند

رییس‌جمهور گفت: نمایشگاه کتاب از جلوه‌های معرفی بهترین‎ها و جدیدترین‌ها در حوزه نشر است و می‌تواند جوان‌ها را مشتاق به کتاب خواندن کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در گفت و گو با یک برنامه رادیویی و در پاسخ به سوال مجری در مورد اینکه چه کنیم تا جوانان بیشتر با کتاب انس بگیرند؟ گفت:

خود این نمایشگاه کتاب از جلوه‌های معرفی بهترین‎‌ها و جدیدترین‌ها است و به نظرم یکی از جلوه ها و یکی از رویدادهای مهم فرهنگی است که می‌تواند جوان‌ها را مشتاق به کتاب خواندن کند.

رییس جمهور در ادامه در مورد نقش رسانه‌ها برای ترغیب بیشتر جوانان به سوی کتاب و کتابخوانی نیز گفت: در رسانه‌ها مثلا شما که رادیو جوان هستید، معرفی جدیدترین‌های حوزه نشر خیلی موثر است. همچنین آثار کتابخوانی و آثار کتاب نخواندن را باید تشریح کنید. یعنی تبیین آثار خواندن کتاب و نخواندن کتاب را بگویید. اگر هر دو بخش مثبت و منفی برای مردم و جوان‌ها روشن شود به نظر من در ایجاد شوق در جوان‌ها بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: شما به عنوان رادیو جوان کارها را معرفی کنید. اگر جلوه یک فرد کتابخوان و یک فرد کتاب‌نخوان را خوب برای مردم و جوان ها به تصویر بکشید به نظر من این خودش بهترین مشوق است .

به گزارش ایرنا، آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور، در ساعات اولیه روز پایانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از این نمایشگاه بازدید کرد و مصاحبه کوتاهی در مورد نقش رسانه ها در ترغیب بیشتر جوانان به کتاب با برنامه جمعمون جَمعه رادیو جوان داشت.

رئیسی از کدام غرفه‌ها در نمایشگاه کتاب بازدید کرد؟

 ابراهیم رئیسی صبح امروز با حضور در مصلی امام خمینی از نمایشگاه کتاب بازدید کرد. روایت تنی چند از ناشران از این بازدید منتشر می‌شود.

صبح امروز ابراهیم رئیسی از سی و سومین نمایشگاه کتاب در مصلی تهران بازدید کرد. او در این بازدید ضمن بازدید از تعدادی از غرفه‌ها با جمعی از ناشران صحبت کرد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه کتاب از غرفه‌های انتشارات روایت فتح، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دانشگاه دفاع ملی، انتشارات انقلاب اسلامی،‌ غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، کتابستان معرفت، سروش، مکتب شهید سلیمانی، سفیر اردهال، نشر پرنده و ... بازدید کرده است.

به گفته مدیر انتشارات روایت فتح، رئیسی در بازدید از این غرفه، با تعدادی از کتاب‌های روایت فتح با موضوع شهید سلیمانی آشنا شده است که از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «حاج قاسم سلام»، «یک قاسم دو کربلا»، «قاسم حاج قاسم» (روایتی از شهید زمانی‌نیا)، «پله‌ها تمام نمی‌شدند» و .... اشاره کرد.

هم‌چنین مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم،‌ مجموعه کتاب‌های «زندگی» با محوریت زندگی علما برای نوجوانان و .... مورد توجه او قرار گرفته است. مدیر انتشارات روایت فتح می‌گوید که رئیس‌جمهور از او درباره تعداد تیراژ کتاب‌ها نیز سؤال پرسیده است.

مدیر غرفه سفیر اردهال نیز درباره بازدید رئیس‌جمهور می‌گوید که یکی از کتاب‌های مهم‌شان یعنی «قرآن کریم همراه با تفسیر شاعران پارسی‌گو» را به آیت الله رئیسی معرفی کرده است که مورد توجه او قرار گرفته است. این کتاب، ترجمه‌ای جدید از قرآن کریم همراه با تفسیر آن براساس اشعاری از شاعران است. این اشعار از 500 دیوان شاعر ایرانی جمع‌آوری شده است.

وی هم‌چنین می‌گوید که کتاب سیره پیامبر اعظم، مجموعه کتاب‌های طب سنتی و ... مورد توجه رئیس‌جمهور قرار گرفته است.

مدیر غرفه نشر پرنده نیز می‌گوید که کتاب‌های «تاریخ شفاهی کاخ گلستان»، «عهدنامه ترکمان‌چای»،  «کوچه باران» و «من زبان فارسی را دوست دارم» را به رئیس‌جمهور معرفی کرده است. او هم‌چنین می‌گوید که ابراهیم رئیسی درباره کتاب‌هایی درباره چین سوال پرسیده است که در پاسخ کتاب‌های «ساخت چین» و «صورتگر چین» به او معرفی شده است.

مدیر غرفه جامعه مدرسین قم نیز می‌گوید ابراهیم رئیسی در بازدید از این غرفه با تعدادی از کتاب‌های جدید این انتشارات با محوریت علوم دینی آشنا شده است.

بیان دغدغه‌های ناشران درباره موضوع کاغذ نیز بخش مهمی از گفت‌وگوی ناشران با رئیس‌جمهور بوده است./منبع: تسنیم

 

حجم ویدیو: 2.31M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها