وزیر ارشاد: عامل پرونده‌های اقتصادی ارز ۴۲۰۰ تومانی بود

کد خبر: 1148738

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی پرونده‌های اقتصادی در دادگاه‌ها مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی بود و یارانه به دست مردم نمی‌رسید.

وزیر ارشاد: عامل پرونده‌های اقتصادی ارز ۴۲۰۰ تومانی بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست «جریان‌های حلقه کیانی؛ پیشران حکمرانی مردمی»، اظهار داشت: از ابتکاری که آقای خیاطیان به خرج دادند، تشکر می‌کنم. ما یک مجموعه وسیع از شبکه‌های مردمی و گسترده‌ای از ساختارها و عناوین مختلف در حوزه فرهنگ را در اختیار داریم.

وی عنوان کرد: حوزه فرهنگ به بودجه اضافی و ساختار نیاز ندارد. ما ۲۶ هزار کانون، قریب به ۷۰ هزار مسجد و ۱۲۰ هزار مدرسه داریم که باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم. تنها وزارت ورزش قریب به ۹ هزار اماکن ورزشی دارد. مجموعه‌های وسیعی در اختیار داریم اما از ظرفیت آنها استفاده نمی‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، گفت: تمامی پرونده‌های اقتصادی در دادگاه‌ها مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی بود. یارانه به دست مردم نمی‌رسید بر همین اساس ما می‌خواستیم شبکه اولیه که افراد معدودی بودند، حذف شوند و این یارانه به مردم تخصیص داده شود.

اسماعیلی ادامه داد: ما حرف نزده و کار نکرده بسیاری داریم؛ امروز شبکه‌های میانی را با همین هدف بنیانگذاری می‌کنیم. هیات‌ها و روحانیون و کانون‌های ما در مساجد و موسسات فرهنگی هنری از حلقه‌های میانی هستند. ساماندهی و آوردن همه این استعدادها برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بازگشت به نهضت یعنی بازگشت به مسجد. ما اگر کار را به ریشه خود بازگردانیم، همه اهداف انقلاب قابل دسترسی خواهد شد. امروز در رأس تمامی مجموعه‌ها این اراده وجود دارد و هیچ بهانه‌ای برای عدم ساماندهی پذیرفته نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: کارگروه ویژه فرهنگی به ریاست شخص رییس‌جمهور برگزار می‌شود و رییس جمهوری تاکید دارد که هر مساله‌ای هست اطلاع دهید تا دستورالعمل در آن خصوص ابلاغ کنیم. امیدواریم اصلاح جدی در حوزه حکمرانی فرهنگی کشور اتفاق بیافتد اگر حکمرانی فرهنگی اصلاح شود، در بسیاری از حوزه‌های شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها