فدا حسین مالکی: رژیم صهیونیستی به دنبال مزاحمت های سیاسی و امنیتی برای ملت های منطقه است

کد خبر: 1149103

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر آیت‌الله رییسی به عمان گفت: توسعه روابط مسقط - تهران برای عمانی‌ها مهم و تاثیر گذار است، مسلما آنها از توسعه و تقویت روابط با ایران استقبال می‌کنند.

فدا حسین مالکی: رژیم صهیونیستی به دنبال مزاحمت های سیاسی و امنیتی برای ملت های منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر آیت‌الله رییسی به عمان  گفت: توسعه روابط مسقط - تهران برای عمانی‌ها مهم و تاثیر گذار است، مسلما آنها از توسعه و تقویت روابط با ایران استقبال می‌کنند.

فدا حسین مالکی در مورد سفر آیت‌الله رییسی به عمان گفت: رویکرد دولت سیزدهم در تعامل با همسایگان با سفرهای مقامات کشورهای همسایه به ایران و سفر رییس جمهور به کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس دستاورد مطلوب داشته و نشان از عزم دولت برای توسعه و تقویت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عمان را کشوری دارای موقعیت استراتژیک در منطقه خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی به عنوان کشور مهم منطقه‌ای، موقعیت مهمی در معادلات سیاسی منطقه و دنیا دارد و می‌تواند به عنوان محور اصلی ثبات و امنیت در بین کشورهای حوزه خلیج فارس باشد و سفر آیت الله رییسی هم در این راستا تعریف شده است.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به روابط دوستانه ایران و عمان بیان داشت: روابط تهران- مسقط، ارتباط خاص سیاسی و اقتصادی  است و بازتاب بین المللی این سفر می تواند در معادلات سیاسی منطقه تاثیر گذار باشد و نقشه‌های شیطانی رژیم صهیونیستی در کشورهای پیرامونی ایران را  به هم بریزد.

مالکی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال مزاحمت های سیاسی و امنیتی برای ملت های منطقه است،گفت:سفر رییس جمهور به قطر، عمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بدین معناست که رژیم صهیونیستی نمی تواند در منطقه پایگاه جدی داشته باشد .

 وی با مهم خواندن سفر رییس جمهور به عمان در بُعد تجاری، سیاسی و امنیتی گفت: رویکرد روابط متوازن  ایران و عمان در طول دهه های گذشته توانسته گره‌های بسیاری را در معادلات منطقه‌ای بگشاید  اهمیت ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی تنگه  هرمز هم برای دو کشور بسیار مهم است و طی سال های اخیر هم  روابطی دو جانبه  و مطلوب دال بر همکاری متقابل بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  سفر رییس جمهور به عمان را برای این کشور مفید خواند و گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک جمهوی اسلامی در معادلات تجاری و اقتصادی منطقه  توسعه روابط مسقط - تهران برای عمانی‌ها مهم  و تاثیر گذار است و مسلما آنها از توسعه و تقویت روابط با ایران استقبال می‌کنند.

مالکی با اشاره به تاثیری گذاری تقویت دیپلماسی با کشورهای حوزه خلیج فارس و از سر گیری روابط تهران- ریاض گفت: جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای از سر گیری روابط با سعودی ها در چارچوب منافع ملی اعلام کرده است سعودی ها متاثر از فشارهای بین المللی هستند جمهوری اسلامی شرایط آنها را درک می کند مسلما توسعه روابط ایران و عربستان می‌تواند در صلح و ثبات منطقه تاثیر گذار باشد  و رژیم صهیونیستی را مایوس کند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها