امیر پوردستان: فتح خرمشهرهای امروز دور از دسترس نخواهد بود

کد خبر: 1149343

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: جوانان باید پرچم نظام اسلامی را با بصیرت و دشمن‌شناسی حفظ کنند و بدانند که فتح خرمشهرهای امروز دور از دسترس نخواهد بود.

امیر پوردستان: فتح خرمشهرهای امروز دور از دسترس نخواهد بود

امیر احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سمنان به مناسبت سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و پیروی از منویات شهدا را یکی از وظایف مهم همه مردم و مسؤولان دانست.

وی بیان کرد: تمام کشورهای جهان در شهریور 1359 از رژیم بعثی عراق و صدام ملعون برای تجاوز به ایران اسلامی حمایت و پشتیبانی کردند و انقلاب اسلامی نیز به‌تازگی به پیروزی رسیده بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: ایران آن زمان در شرایط بحرانی و خاص ابتدا انقلاب قرار داشت و بسیاری از ارکان کشور از جمله نیروهای مسلح در حال بازیابی خود بودند که ناگهان با تجاوز بعثی‌ها به خاک کشور مواجه شدند.

پوردستان بیان کرد: دشمن زمانی به خاک کشور ما تعدی کرد که تصورش پیروزی زودهنگام در نبرد با ملت ایران بود. آنها تصور می‌کردد که می‌توانند به‌راحتی خاک ایران را تصرف کنند و به قول خودشان، قصد داشتند سه‌روزه ایران را فتح کنند.

وی بیان کرد: این خیال آن‌قدر خام بود که آنها در همان ماه نخست آغاز جنگ تحمیلی، مجبور به درخواست آتش‌بس شدند و در ادامه نیز علی‌رغم همه پشتیبانی‌های دولت‌های مختلف از رژیم بعثی، نتوانستند مقابل ملت ایران به پیروزی دست یابند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: امام راحل به زیبایی و با درک شرایط حساس آن زمان فرمودند که نصر و یاری خداوند متعال سبب شد تا پیروزی در جنگ تحمیلی حاصل شود و به‌خصوص فتح خرمشهر به دست رزمندگان غیور ایران را با وصفی قابل‌تأمل حاصل خواست الهی دانستند.

پوردستان بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس که با جان و دل توسط رزمندگان کشورمان انجام شد، نگین درخشانی در دوران دفاع مقدس بود که باید زوایای مختلف پیروزی در این عملیات غرورمندانه امروز تبیین شود.

وی تصریح کرد: ویژگی منحصربه‌فرد عملیات بیت‌المقدس این بود که تجهیزات نظامی و نیروهای انسانی ایران اسلامی آن زمان به هیچ وجه با دشمن قابل قیاس نبود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: تنها چیزی که در این عملیات زمینه‌ساز آن پیروزی بزرگ و به‌یادماندنی شد، نیروی ایمان و اراده سربازان اسلام بود که در نهایت پیروزی شکوهمند را با خواست الهی به همراه آورد.

پوردستان گفت: اگر امام خمینی (ره) می‌فرمایند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، به همین خاطر است که ایشان اشراف دقیقی به داشته‌های تجهیزاتی و نیروی انسانی ما و رژیم بعثی داشتند و این پیروزی جز با توسل به قدرت ایمان رزمندگان ما امکان‌پذیر نبود.

وی از جوانان خواست تا پرچم نظام اسلامی را با بصیرت و دشمن‌شناسی حفظ کنند و با ایجاد تمدن نوین اسلامی، بدانند که فتح خرمشهرهای امروز نیز دور از دسترس نخواهد بود.

پوردستان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه پشتیبان صدام بودند، گفت:‌ در اوایل جنگ در شرایط مطلوبی قرار نداشتیم؛ اما نیروهای مسلح ما توانستند به‌سرعت در برابر تهاجم رژیم بعثی بایستند.

وی گفت: یکی از قله‌های پرافتخار دوران دفاع مقدس، عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر است.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش اضافه کرد: ۲۵ روز مداومت عملیاتی در عملیات بیت‌المقدس اتفاق افتاد و ۱۹ هزار اسیر گرفته و زمین‌های اشغالی آزاد شد.

پوردستان بیان کرد: رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر، تبعیت از ولایت‌فقیه بود که امروز نیز باید در این مسیر استوار قدم باشیم.

وی تصریح کرد: شما جوانان در عرصه‌های علم و فناوری ملت غیور ایران اسلامی را مفتخر کردید، در بحث گروه‌های جهادی خط مقدم بودید و در آن‌سوی مرزها از میهن اسلامی دفاع کردید که بابت حضور شما عزیزان قدردان خداوند هستیم.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با بیان اینکه ما با ترویج و اشاعه فرهنگ غنی اسلام، تمدن نوین اسلامی را رقم خواهیم زد، گفت: در بحث پیروزی در خرمشهرهای پیش رو که مقام معظم رهبری فرمودند، با وحدت و همیاری جهان اسلام و فراتر از جغرافیای اسلامی باید اقدام کنیم.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها