محمد اسلامی: پرورش نخبگان در دستور کار است

کد خبر: 1149613

رئیس سازمان انرژی اتمی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود به موضوع گسترش مدارس انرژی اتمی با هدف پرورش نخبگان در صنعت هسته‌ای کشور اشاره کرد.

محمد اسلامی:  پرورش نخبگان در دستور کار است

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این خصوص گفت: در ایام برگزاری آزمون مرحله اول ورود به مدارس انرژی اتمی، از مدارس دخترانه و پسرانه انرژی اتمی در تهران بازدید کردم و با اولیاء محترم دانش‌آموزان از نزدیک به گفتگو پرداختم.

وی ادامه داد سازمان انرژی اتمی با توجه به مسئولیت اجتماعی خود و نگاه آینده‌نگر در موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص، حساسیت‌های ویژه‌ای در مسیر گسترش کمی و کیفی آموزش در مدارس وابسته به این سازمان دارد.

اسلامی گفت: لازم است از هم اکنون به فکر آینده‌سازان این جامعه باشیم. تعداد زیادی از دانش‌آموختگان مدارس انرژی اتمی در المپیاد و کنکور و آزمون‌های مختلف رتبه‌های خوبی می‌آورند و ما باید گام تکمیلی در تربیت نیروی متخصص را برداریم. این گام حضور نخبگان و دانش آموزان تحصیل‌کرده مدارس ما در بدنه فعالیت‌های اصلی صنعت هسته‌ای است.

رییس سازمان امرژی اتمی اظهار کرد: با تاکیدی که به هیئت‌مدیره موسسه آموزشی و فرهنگی صنعت هسته‌ای داشتم، پرورش نخبگان را در دستور کار قرار خواهیم داد. هم مقاطع تحصیلی را در مدارس انرژی اتمی گسترش می‌دهیم  و هم با شروع سال تحصیلی جدید برای شهرهایی که ظرفیت آموزشی داریم ولی تاکنون اقدام نکردیم، مدارس انرژی اتمی را تأسیس خواهیم کرد.

اسلامی گفت: فناوری هسته‌ای گستره‌ای از ظرفیت‌های رو به گسترش را دارد؛ بنابراین برای جذب استعدادهای برتر نباید از هیچ کوششی فروگذار کنیم و فعال‌تر از گذشته برنامه‌‎ریزی و اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها