محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با «فردا»:

پیوند اصلاح‌طلبان و پایداری علیه قالیباف سودجویانه است

کد خبر: 1150333

محمد کاظم انبارلویی گفت: اصلاح‌طلبان و پایداری‌ها با آنکه در عالم سیاست اختلافات مهمی با یکدیگر دارند، برای آنکه قالیباف به ریاست مجلس نرسد، با هم متحد شدند.

پیوند اصلاح‌طلبان و پایداری علیه قالیباف سودجویانه است

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس علاوه بر آنکه نشان داد هجمه‌ها علیه قالیباف بر رأی نمایندگان تأثیر نداشته اما یک نکته فرامتنی و جالب توجه هم به ذهن می‌رساند؛ آنکه جبهه پایداری و اصلاح‌طلبان برای رسیدن به هدف مشترک خود یعنی تضعیف قالیباف بی‌هیچ پرده‌پوشی با یکدیگر پیوند خورده‌اند و می‌بینیم که رأی نمایندگان نزدیک به این دو طیف سیاسی به آقاتهرانی است.

محمدکاظم انبارلویی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «انتخابات هیئت‌رئیسه تفاوتی با دوره‌های قبل داشت. در این دوره دو-سه رقیب جدی وارد میدان شدند که همان‌ها پیش از این رأی‌شان به آقای قالیباف بود اما با این وجود بازهم آقای قالیباف با رأی بالای نمایندگان به ریاست‌ مجلس انتخاب شد. انتخابات هیئت‌رئیسه هم کاملا شفاف و مردم‌سالارانه برگزار شد و نمایندگان نشان دادند که جوسازی‌های خارج از مجلس بر آرایشان تأثیرگذار نیست».

او ادامه داد: «آقای قالیباف از رجال موفق سیاسی و مذهبی کشور است و توفیقات زیادی در عرصه‌های سیاسی و اجرایی داشته است. او از یادگاران جنگ و هم رده سرداران اولیه جنگ مانند حاج‌قاسم، همت و باکری‌هاست و امیدوارم با هوشمندی مثال‌زدنی‌اش ادامه ریاستش بر مجلس را مانند دو سالی که گذشت با موفقیت سپری کند».

این فعال سیاسی درباره همگرایی اصلاح‌طلبان و نیروهای جبهه پایداری در مجلس بیان کرد: «با آنالیز نمایندگانی که در انتخابات اخیر هیئت‌رئیسه مجلس به آقای قالیباف رأی ندادند، می‌شود متوجه شد که چه گروه‌هایی با هم پیوند خورده‌اند. امروز می‌بینیم که اصلاح‌طلبان و پایداری‌ها با آنکه در عالم سیاست اختلافات مهمی با یکدیگر دارند، برای آنکه قالیباف به ریاست مجلس نرسد، با هم متحد می‌شوند که این همگرایی سودجویانه و نامبارک است».

انبارلویی در پایان گفت: «به هر حال در چندوقت اخیر انواع بداخلاقی‌ها علیه آقای قالیباف صورت گرفت که دیدیم همه این هجمه‌ها بر داخل مجلس تأثیر نداشت و بار دیگر آقای قالیباف با رأی بالا رئیس‌مجلس شد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها