«فردا» گزارش می‌دهد

طرح استیضاح کدام وزیران مطرح است؟

کد خبر: 1150860

عضو هیئت رئیسه مجلس: منتظر ترمیم کابینه از سوی رئیس جمهور هستیم. طرح استیضاح وزیران صمت، رفاه، بهداشت و کشور مطرح است

طرح استیضاح  کدام وزیران مطرح است؟

گروه سیاست سایت فردا- موضوع تغییر کابینه دوباره داغ شده است. این بحث البته در یکی دو ماه گذشته مدام مطرح بوده و دلیلش هم انتقاداتی است که به عملکرد برخی وزرای دولت وارد می‌شود. از این رو است که در هفته‌های گذشته بارها زمزمه استیضاح برخی وزرا به گوش رسیده و بعد هم از گمانه ورود رئیسی به بحث ترمیم کابینه مطرح شده است. مثلا احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه قبول ندارم که نمایندگان با دولت تعارف دارند،‌ گفته بود: به نظرم لازم است سه، چهار وزیر، یک معاون و چند استاندار تغییر کنند چون حدود یک سال زمان برای نشان دادن عملکرد کافی بوده است. هیات‌رییسه مجلس از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رییس‌جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند. 

روزنامه اصولگرای «صبح نو» نیز با رد کردن آنچه درباره مماشات برخی نمایندگان در قبل عملکرد ضعیف برخی وزرا گفته می‌شود، از صبر راهبردی مجلس نوشته بود. این اما به معنی آن نیست که مجلس خیز استیضاح برخی از وزرای دولت را بردنداشته باشد. 

شاهدش همین که امیرآبادی فراهانی ضمن اشاره به صبر مجلس گفته بود که «الان نمایندگان، روی عملکرد وزیر ارتباطات حرف دارند. این دولت با دولت قبلی قابل مقایسه نیست ولی انتظار ما هم زیادتر است». به گفته او، طرح استیضاح وزیران صمت، رفاه، بهداشت و درمان و کشور مطرح است. دیگر وزارتخانه‌ای که نمایندگان درباره آن سوال دارند، میراث فرهنگی و گردشگری است؛ این که اصلا وزیر مربوط کجاست و چه می‌کند؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها