معاون رئیس جمهور: دولت کوچک‌ترین قصور و کوتاهی را در حادثه آبادان نمی‌پذیرد

کد خبر: 1150999

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر این‌که عاملان و بانیان حادثه آبادان به‌جای طلبکار بودن باید پاسخگوی تغافل و بی‌مبالاتی خود در بازی با جان مردم باشند، گفت: دولت کوچک‌ترین قصور و کوتاهی را در این باره نمی‌پذیرد و همه امکانات را هم برای این منظر بسیج کرده است.

معاون رئیس جمهور: دولت کوچک‌ترین قصور و کوتاهی را در حادثه آبادان نمی‌پذیرد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر این‌که عاملان و بانیان حادثه آبادان به‌جای طلبکار بودن باید پاسخگوی تغافل و بی‌مبالاتی خود در بازی با جان مردم باشند، گفت: دولت کوچک‌ترین قصور و کوتاهی را در این باره نمی‌پذیرد و همه امکانات را هم برای این منظر بسیج کرده است.

«سید محمد حسینی» روز سه‌شنبه در یازدهمین جلسه شورای معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی با میزبانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص رابطه قوه مجریه و مقننه را بسیار راهگشا و مفید ارزیابی کرد و گفت: مقام معظم رهبری خواهان همکاری صمیمانه بین دو قوه شدند و نکاتی در خصوص نحوه تعامل قوا مطرح کردند که می‌تواند کمک بسیار بزرگی در تعامل و همکاری هرچه بهتر و سازنده بین دولت و مجلس باشد.

معاون رئیس‌ جمهور خاطر نشان کرد: مدیریت کشور از دشواری‌ها و پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است؛ لذا همه باید در بیان مشکلات و ارائه راهکارها به‌گونه‌ای سخن بگویند که دشمنان نتوانند از آن سوءاستفاده و سیاه‌نمایی کنند.

وی تأکید کرد: در بیان مسائل و اطلاع‌رسانی نباید دقت فدای سرعت شود و لازم است مراقبت کنیم تا مسائل و موضوعات فرعی جای مسائل اصلی را نگیرند و قطعاً نمایندگان مجلس هم در نحوه بیان و پیگیری مطالبات مردم از مسائل و مقدورات بودجه آگاهند تا مطالباتی خارج از قانون و مقررات مطرح نشود. گاهی مطالبه خارج از قوانین و شرایط زمینه‌ای برای سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان ملت ایران فراهم می‌کند.

حسینی با بیان این‌که معاونان پارلمانی باید حضور فعال و مؤثر داشته و زمینه همراهی هر چه بهتر نمایندگان مجلس در روند اجرای مصوبات را فراهم سازند، گفت: مصوباتی که اجرایی می‌شود باید برای مردم و جامعه تبیین و تشریح شود.

وی افزود: معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها همچنین باید نطق‌ها و سخنان مطرح شده در مجلس شورای اسلامی را با حساسیت پیگیری کنند و همه مراقبت کنیم تا از تحریف و تفسیرهای یک‌طرفه جلوگیری شود و نباید از کنار مسائل و موضوعاتی که مطرح می‌شود بی تفاوت عبور کرد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور همواره گزارش روزانه نظرات نمایندگان مجلس و پاسخ‌های ارائه شده را مطالبه می‌کند؛ بنابراین لازم است معاونان پارلمانی گزارش عملکرد خود را به‌طور منظم ارائه کنند.

حسینی همچنین گفت: معاونان پارلمانی باید تعامل و گفت‌وگوی نزدیکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند و به‌صورت فعال موضوعات و مشکلات مطرح شده را پیگیری و حل و فصل کنند؛ البته وزرا نیز لازم است اختیارات لازم را به معاونان پارلمانی بدهند تا آنها بتوانند به سهولت مشکلات را پیگیری کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل آبادان اظهار داشت: بلافاصله پس از این حادثه، استاندار، وزیر کشور، معاون اول، معاون اقتصادی ‌و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مسئولان هلال احمر، آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران در محل حادثه حضور یافته و از نزدیک به مدیریت مشکل پرداختند.

وی با بیان این‌که متأسفانه در این حادثه غمبار عده‌ای که عاملان و بانیان آن در دولت قبل بودند، به‌جای پاسخگویی، مدعی و طلبکار شده و دولت را مورد هجمه قرار می‌دهند، تأکید کرد: دولت کوچک‌ترین قصور و کوتاهی را نمی‌پذیرد و همه امکانات را بسیج کرده است اما کسی که باید پاسخگوی اهمال و قصور باشد، بانیان این حادثه هستند که باید مسئولیت تغافل و بی‌مبالاتی خود در بازی با جان مردم را بپذیرند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها