نماینده مجلس: قیمت کالاها باید برای رانتخوار محدودیت ایجاد کند

کد خبر: 1151396

نماینده لنگرود در مجلس، پایداری اقتصاد کشور را از مهمترین تکالیف دولت دانست و عنوان کرد: اگر در حوزه آرد و نان مشکل داریم به خاطر قیمت یارانه ای است و لذا باید قیمت کلاها را به جایی برسانیم که برای رانت خوار محدودیت ایجاد شود.

نماینده مجلس: قیمت کالاها باید برای رانتخوار محدودیت ایجاد کند

پرویز محمدنژاد در نشست با خبرنگاران، یکی از وظایف مسئولان را ارائه گزارش عملکرد و چگونگی روند حرکت جامعه در ابعاد مختلف به مردم دانست و اظهار کرد: زمانی که گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد شد، استکبار جهانی به جهت اینکه این انقلاب را مانعی در مسیر حرکت استعمارگرانه خود می دید، دشمنی و مخالفت را آغاز کرد و بزرگترین هجمه ها و سنگین ترین خسارات را به ویژه در جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه حملات اقتصادی دشمن در قالب تحریم تا امروز ادامه داشته است، افزود: کار دشمن دشمنی است و ذاتا از پیشرفت کشورهای مستقل ممانعت می کند؛ این در حالی است که انقلاب اسلامی در دنیا انقلابی جدید بوده که بر پایه اسلام است و لذا شاهد دشمنی های مضاعف هستیم.

نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، اتکا به خداوند، پیروی از رهبری فرزانه و پشتیبانی ملت را موجب افتخار ایران نه فقط در منطقه بلکه در دنیا دانست و گفت: امروز ایران در حوزه های مختلف نام آور و جزو برترین ها بوده که محصول حضور پررنگ مردم و مسئولان پای آرمان های نظام است لذا نباید به بهانه کم و کسرهایی که از ناحیه دشمن در کشور ایجاد شده همه این دستاوردهای عظیم را نادیده بگیریم.

محمدنژاد، با اشاره به هجمه دشمن به زیرساخت های کشور، بیان کرد: دشمن حتی به انسان ها رحم نمی کند؛ شخصیت هایی که از برجستگان علمی هستند به دست دشمن از میان برداشته می شوند و لذا در اقتصاد و فرهنگ شاهد توطئه چینی های فراوان هستیم.

وی از خبرنگاران خواست مجموعه فعالیت های بزرگ کشور را تحت الشعاع مشکلات قرار ندهند و یادآور شد: متاسفانه فضای مجازی بدعت گذاری بدی کرده و افکار خوب و سالم را خراب می کند لذا وظیفه مسئولان با کمک رسانه هاست که کارهای بزرگ کشور را اطلاع رسانی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، حضور قوی و فعال رسانه ها در صحنه اطلاع رسانی دستاوردهای نظام را موجب کم اثر شدن توطئه دشمن در ناامیدی کردن مردم دانست و گفت: امروز همه مسئولان وظیفه دارند در کنار حفاظت از آرمان های انقلاب، رضایت عامه مردم را جلب کنند، زیرا دشمن از این روزنه وارد می شود.

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه و کشورهای پیرامونی ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان بسیار خطرناکی داریم که هر لحظه منتظر خدشه وارد کردن به کشور ما هستند، اما به برکت حضور مردم و رهبری حکیم کار به جایی نخواهند برد، زیرا حرکت ما منطقی، درست، حساب شده و الهی بوده و عنایت خداوند و اهل بیت(ع) را داریم.

محمدنژاد، از مسئولان خواست هرچه در توان دارند برای رفع مشکلات مردم هزینه کنند و گفت: دشمن برای جدا کردن مردم از نظام برنامه ریزی کرده است و لذا با خبرهای غیر واقعی می خواهد مردم را دلسرد کند و خبرنگاران در صف اول مقابله با دشمن هستند.

نماینده لنگرود در مجلس، از جمله آثار مخرب حضور دشمن را علاوه بر معیشت در زادآوری دانست و تصریح کرد: یک جامعه خوب و پویا و مدرن و توسعه یافته و زنده جامعه ای است که در همه محورها و حوزه ها تولید و رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و مانع زدایی در صنعت برق را به مجلس ارائه کردیم، ادامه داد: این طرح مدرن ترین و الزام آور ترین طرح در حوزه صنعت برق است زیرا سالیان سال قانونی در این بخش نداشتیم و به اصلاح الگوی مصرف اعتقاد داریم.

محمدنژاد، چهارپنجم قیمت مصرف برق در ایران را رایگان دانست و بیان کرد: باید زمینه عدالت در مصرف انرژی را فراهم کنیم.

وی پایداری اقتصاد کشور را از مهمترین تکالیف دولت دانست و عنوان کرد: اگر در حوزه آرد و نان مشکل داریم به خاطر قیمت یارانه ای است و لذا باید قیمت کالاها را به جایی برسانیم که برای رانت خوار محدودیت ایجاد شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه دولت سیزدهم جرات و جسارت و قدرت جراحی اقتصادی را داشت و مجلس نیز متقن و محکم از اقدام دولت دفاع می کند، گفت: یارانه ها را باید هدفمند کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان، بر عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی مکلف هستند برای عزل و نصب مدیران از نمایندگان مشاوره بگیرند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها