مصباحی‌مقدم: هر توطئه‌ای برای تحریف اندیشه‌های امام خنثی شد

کد خبر: 1151637

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه هر توطئه‌ای که برای تحریف اندیشه‌های امام در داخل و خارج از کشور رخ داد،خنثی شد، گفت: پس از ارتحال امام بحران‌هایی شکل گرفت اما باهدایت رهبری از آن عبور کردیم.

مصباحی‌مقدم:  هر توطئه‌ای  برای تحریف اندیشه‌های امام خنثی شد

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز  به مناسبت فرا رسیدن بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و پیش‌رو بودن آغاز زعامت رهبر معظم انقلاب، گفت: مکتب امام خمینی (ره) مبتنی بر اسلام و توجه و اعتماد به مردم است که همین موجب شد تا اسلام، دینی که برای سعادت مردم است، در خدمت مردم قرار گیرد. افکار امام(ره)، افکاری اصیل در عرفان، فقه و تفسیر بود که با این افکار، به لطف و راه خداوند و همچنین به مردم، باور و اعتماد داشت.

وی افزود: این موضوع باعث شد که امام خمینی(ره) برای هدایت مردم به سمت پیروزی انقلاب موفق باشد و رهبری ایشان بی‌بدیل و بی‌نظیر بود. مردم را در همه شهرها و روستاهای ایران بسیج کرد. مردم هم به میدان آمدند و به ندای امام لبیک گفتند و سقوط نظام شاهنشاهی فراهم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام(ره) با اتکا به آرا مردم و همه‌پرسی از آن‌ها، جمهوری اسلامی را بنیان نهاد. انتخابات ریاست جمهوری، تصویب قانون اساسی، روی کار آمدن نمایندگان مجلس و انتخاب شوراهای شهر و روستا، همگی با رأی مردم صورت گرفت.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه امام خمینی (ره) موفق شدند با اعتماد و اتکا به مردم و از طرفی اعتقاد به مکتب و اسلام به پیروزی رسیده و انقلاب را به ثمر برسانند. تصریح کرد: در طول ۱۰ سال حیات امام پس از پیروزی انقلاب، همه ارکان نظام استقلال پیدا کرد و توانست در منطقه و جهان تأثیرگذار باشد.

وی در خصوص زعامت رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مدت ۳۳ سال پس از ارتحال امام، همان مسیر را ادامه داده و به کفایت اسلام در اداره امور جامعه و پشتیبانی مردم باور دارند. مردم نیز در این مدت سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند که ناشی از شورش‌های منافقین و ترورها، محاصره و جنگ اقتصادی، ایجاد تحریم‌ها، ترورهای کور منافقین و صهیونیست‌ها بوده است. همه این مسائل موجب شد که انقلاب اسلامی یک وضعیت مقاوم و ضدضربه پیدا کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: هر زمان که اتفاقی در ایران رخ دهد، شاهد هستیم که ملت چگونه پای آرمان‌های نظام و انقلاب می‌ایستند و توانسته‌ایم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر بگذاریم. خواهیم دید محافل و مجالسی که برای ۳۳ مین سال ارتحال امام برگزار می‌شود، مردم با چه شور و شعفی حضور پیدا کرده و یاد و خاطره امام و شهدا را گرامی می‌دارند.

مصباحی‌مقدم با توجه به ضرورت مقابله با جریان تحریف اندیشه‌های امام(ره)، تصریح کرد: الحمدالله هر توطئه‌ای که برای تحریف اندیشه‌های امام در داخل و خارج از کشور رخ داد، خنثی و با آن مقابله شد. مردم نیز با آگاهی بسیار بالا، مقابل این تحریف‌ها ایستاده‌اند. آن‌ها با شرکت در انتخابات، اعلام می‌کنند که پشت نظام و انقلاب هستند و اگر احساس کنند آموزه‌های امام، در حال تغییر توسط عده‌ای است، با هوشیاری واکنش نشان می‌دهند.

وی، رهبر معظم انقلاب را شاگرد صالح و حقیقی امام(ره) خواند و اظهار کرد: خداوند، رهبر انقلاب اسلامی را پس ارتحال امام برای زعامت امت اسلامی مقدر کرده بود، وگرنه این ظرفیت و توانایی قبل از ارتحال امام خمینی (ره)، بروز و ظهور نکرده بود. اما بعد از به دست گرفتن مسئولیت رهبری، خداوند عنایت کرده و سایه حضرت صاحب‌الزمان (عج) بر سر ایشان و ملت ایران گسترده شد تا تدابیری که می‌اندیشند، خنثی‌کننده توطئه‌های بسیاری باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران با بحران‌های متعددی پس از ارتحال امام روبه‌رو شده و در همه این بحران‌ها توانستیم با هدایت رهبر معظم انقلاب عبور کرده و پیروز شویم. همین مسئله باعث شده که ملت، دارای روحیه مقاومت شده و انقلاب اسلامی نیز استوار بماند.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها