جوزپ بورل: احتمال بازگشت به برجام در حال کاهش است

کد خبر: 1151890

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: مجددا با امیرعبداللهیان صحبت کردم. احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است. اما ما هنوز هم می‌توانیم با تلاش بیشتر این کار را انجام دهیم.

جوزپ بورل: احتمال بازگشت به برجام در حال کاهش است

هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که احتمال دست‌یابی به توافق ذیل مذاکرات وین رو به کاهش اما با تلاش مضاعف قابل انجام است.

 «جوزپ بورل»، مسوول و هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید احتمال دست‌یابی به توافق با ایران رو به کاهش است اما چنین توافقی همچنان با تلاش مضاعف قابل دسترسی است.

وی روز شنبه در توییتر نوشته است: «دوباره با حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران)، گفت‌وگو کردم. احتمال دست‌یابی به یک توافق و بازگشت به برجام رو به کاهش است. اما همچنان با تلاش مضاعف می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

این دیپلمات اروپایی ادامه داد: «به‌عنوان هماهنگ‌کننده، در هر زمان آماده‌ام تا [دسترسی به] راه‌حل برای آخرین موضوعات باقی‌مانده را تسهیل کنم.»

توییت هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی منتشر شده که بنابر گزارش‌ها، تروئیکای اروپایی و آمریکا در حال طرح یک قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند که مدیر کل آن پیش از اجلاس این شورا به فلسطین اشغالی سفر کرده است. رژیم صهیونیستی عضو معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای نیست و سفر گروسی به فلسطین اشغالی از سوی ناظران سفری کاملا سیاسی و خارج از محدوده وظایف فنی این نهاد بین‌المللی ارزیابی شده است.

عصر روز گذشته در خبرها آمد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با بورل تاکید کرده است که اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رفتاری بر خلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده است که باعث سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات خواهد شد.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با بورل با اشاره به قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی هشدار داد: هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

 رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین بار دیگر بر آمادگی و اراده ایران برای ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در مسیری واقع‌بینانه و مورد توافق تأکید کرد.

بورل

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها