حسینی: امام سکوت در برابر ظلم و زور را جایز نمی دانست

کد خبر: 1151962

معاون امور مجلس رئیس جمهور حفظ و تقویت اندیشه و مکتب ولایت فقیه به عنوان میراث گرانبهای امام راحل را مورد تاکید قرار داد و گفت: امام خمینی حقیقت همیشه زنده تاریخ بشریت است و عمل به اندیشه ها و توصیه های ایشان ، امروز هم می تواند گره گشا و نجات بخش باشد.

حسینی: امام سکوت در برابر ظلم و زور را جایز نمی دانست

سیدمحمد حسینی عصر امروز شنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل در حسینیه ثارالله زاهدان، با اشاره به اهمیت شناخت عمیق و معرفی اندیشه ها و مرام و مسلک امام خمینی به نسل جوان گفت:  به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب امام فقط امام دیروز نبود بلکه امام امروز و فردا هم هست و حقیقتاً امروز هم بعد از گذشت ۳۳ سال شاهد آثار و برکات وجودی امام راحل هستیم لذا ترویج اندیشه امام در جامعه یک امر ضروری است.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امام الگو و اسوه هستند چرا که پیرو نبی مکرم اسلام بودند.

حسینی  با بیان اینکه ویژگی های امام راحل بی بدیل بود و کمتر شخصیتی را سراغ داریم که مانند امام راحل جامع الاطراف باشند، گفت: خیلی‌ها در جهان تصور می کردند که انقلاب اسلامی بعد از مدتی به سرنوشت سایر انقلابها و قیام های مردمی گرفتار شده و به فراموشی سپرده خواهد شد اما امام با اشراف کامل نه تنها انقلاب شکوهمند اسلامی را ایجاد کردند بلکه آن را از تمامی خطرها و آسیب‌ها حفظ کرده و امروز خلف صالح ایشان پرچمی که موجب عزت و عظمت ملت ایران بود را به شایستگی برافراشته نگه داشته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عرصه منطقه‌ای و جهانی برای همه ملت‌ها و کشورهای جهان الهام بخش است و امروز هیچکس  نمی‌خواهد که تحت سلطه بیگانگان باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ویژگی های برجسته امام راحل گفت: حضرت امام از ایمان راسخ و اعتقاد قلبی و عمیق با خداوند متعال برخوردار بود و برای عزت و عظمت اسلام قیام کرد و در این  مسیر، تکلیف و وظیفه شرعی خود را انجام داد لذا قیام امام صبغه و رنگ الهی داشت.

حسینی افزود: ارتباط عمیق امام با خداوند متعال باعث شد که با شجاعت و شهامت در عرصه های مختلف وارد میدان شده و امور را با اقتدار پیش ببرد.

وی عشق به پیامبر اسلام و اهل بیت علیه السلام را از دیگر ویژگیهای امام راحل دانست و گفت: امام خمینی با قرآن  مانوس بود و فرهنگ قرآن را درحوزه های سیاسی و اجتماعی وارد کرد همچنین به مضامین بلند قرآن در مسائل شخصی و اجتماعی پایبند بود.

حسینی خاطرنشان کرد: امام سکوت در برابر ظلم و زور را جایز نمی دانست و غیرت دینی ایشان اجازه نمی داد که در مقابل استبداد و یا به هرگونه انحرافی که اتفاقی می افتاد، سکوت کند.

معاون رئیس جمهور گفت: امام همچنین اهل عبادت و تهجد و به آنچه می گفت پایبند بود و در امور شخصی و اجتماعی، تواضع، فروتنی و انضباط و وقت شناسی داشتند و به این سخن مدرس که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست معتقد بودند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اعتقاد قلبی امام به وحدت و یکپارچگی و پرهیز از تفرقه و انشقاق را از ویژگی ها و توصیه های مهم امام راحل دانست و گفت: امام از ابتدا به موضوع وحدت ایمان داشت. زمانی که آیت الله بروجردی زعامت حوزه های علمیه را برعهده داشته و مرجعیت عام بودند امام راحل با اینکه در برخی مسائل سیاسی بعضا نظر متفاوتی با ایشان داشتند اما همواره تاکید می‌کردند که آیت الله بروجردی پرچم است لذا اجازه نمی‌داد که کسی بتواند اختلاف و تفرقه ایجاد کند.

حسینی خاطرنشان کرد:  امام راحل پیش از انقلاب اسلامی بر وحدت و اتحاد امت اسلامی تاکید داشته و همواره تاکید می کردند که جوامع اسلامی و مسلمانان باید متحد و ید واحده باشند.

معاون رئیس جمهور اراده تزلزل ناپذیر و همت بلند و هدف روشن را از دیگر ویژگی های امام راحل دانست و گفت:  امام راحل به دنبال تحول بنیادین و اساسی بود و با همت بالا بر مبنای هدف روشنی که داشتند حرکت می کردند.

وی هم‌چنین افزود: امام راحل همچنین انسانی تیزبین، دشمن شناس و ساده زیست بود و همه مسئولین را به پرهیز از تجملات و خدمت به مردم محروم و مستضعف توصیه می‌کردند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد:  امام از روحیه شجاعت و فداکاری برخوردار بود به خاطر برخورداری از این روحیه وقتی فرمان مقاومت و ایستادگی می داد همه مردم با گوش جان به آن عمل می کردند چرا که می دیدند که امام شان در سختی ها در کنار آنها است.

حسینی با اشاره به توصیه امام راحل به عدالت و توجه به محرومین اظهار داشت: این توصیه ها از جمله نکاتی است که امروز هم باید با جدیت دنبال تحقق آن باشیم و پرچمی که امام برافراختند امروز هم در همان مسیر در دست رهبر فرزانه انقلاب قرار دارد و همان نگاه و مسیر با همان دقت و جدیت ادامه دارد.

حسینی افزود متاسفانه در سال‌های اخیر فاصله طبقاتی و ضریب جینی افزایش یافته است و برخی با سوء استفاده و رانت به ثروت های هنگفت رسیدند لذا  رئیس جمهور  وجود فاصله طبقاتی و فقر مطلق را زیبنده نظام اسلامی نمی داند و دولت با جدیت در تلاش است که توده مردم از امکانات اولیه برخوردار باشند.

معاون رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد:  امروز مسئولین مصمم هستند به گونه ای عمل کنند که سرمایه اجتماعی تقویت شود و عدالت محور تصمیمات دولت مردمی است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها