آیت الله کعبی: غرب‌گرایان به دنبال تحریف امام هستند

کد خبر: 1151981

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحریف اندیشه‌های امام(ره) چگونه صورت می‌گیرد، گفت: تحریف‌گران دو نگاه متحجرانه و غرب‌گرایانه به اسلام دارند.

آیت الله کعبی: غرب‌گرایان به دنبال تحریف امام هستند

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز بزرگداشت ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و آغاز زعامت رهبر معظم انقلاب گفت: شخصیت امام خمینی (ره) وابسته به اسلام ناب محمدی و آموزه‌های اهل بیت (ع) در دوران معاصر بود. ایشان با نگاه جامع به اسلام، به عمق معارف دینی و اجتهاد اصیل برخواسته از فقاهت پویا، توانستند آموزه‌های اسلام ناب محمدی را مطابق مقتضیات زمان و نیازهای انسان معاصر در عرصه تئوریک، تبیین کنند و با شجاعت و با حضور در میدان‌های مبارزه با استبداد و استعمار و بسیج ظرفیت‌های ایمانی در هدایت حوزه‌های علمیه و بصیرت افزایی، انقلاب بی‌نظیری را شکل دهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی، بر پایه فطرت انسانی، زلزله‌ای بزرگ و طوفانی معرفتی جهت احیای دین در عصری که ادعا می‌شود دوران دین به سر آمده، به پا کرد و باعث احیای دین‌داری با تلفیق ماهرانه علم، ایمان، عقلانیت و معنویت، عدالت و آزادی شد. امام (ره) با این تلاش‌ها توانستند ظرفیت‌های مردم را به میدان مبارزه مطرح کرده و انقلاب اسلامی با مقیاسی جهانی و بر پایه فطرت انسانی را شکل دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحریف اندیشه‌های امام (ره) چگونه صورت می‌گیرد، عنوان کرد: تحریف با قصد مقابله با الگوی تمدنی مکتب امام و در جهت غرب‌گرایی، انفعال و تحجر صورت می‌گیرد. تحریف گران دو نوع نگاه به اسلام دارند، متحجرانه و غرب‌گرایانه. از سویی دیگر دشمنان اسلام و مکتب امام، نگران هستند که پیش‌بینی تاریخی ایشان محقق شود و اسلام بتواند سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: زعامت رهبر معظم انقلاب پس از ارتحال امام خمینی (ره)، برازنده ایشان و یک کرامت الهی بود. ایشان نیز با احیای مکتب امام و حرکت در این مسیر بر اساس تبیین مکتب امام در همان آغاز زعامتشان، ادامه‌دهنده راه آن حضرت بودند و هستند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری با نگاه توحیدی، تقوای الهی، مقاومت، ایمان عمیق به مکتب امام، آینده‌نگری ژرف، توکل بر خدا و برخورداری از تاییدات الهی و الطاف حضرت بقیه‌الله‌الاعظم در طراز رهبری الهی بی‌نظیر و در قامت امام خمینی (ره) ظهور و بروز کردند. ایشان خورشید اسلام ناب را در تئوری و عمل در عرصه جهانی مطرح کرده و اقتدار نظام اسلامی را بر پایه احیای مکتب حضرت امام و مسیر پیشرفت و عدالت را نیز هموار کردند.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها