حسینی: نیروهای انقلاب باید مانع از تحریف مشی و سلوک امام شوند

کد خبر: 1152066

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه توصیه های مقام معظم رهبری همواره کاربردی بوده است، گفت: دشمن روی ایران هدفمند کار می کند و باید او را به چالش بکشیم.

حسینی: نیروهای انقلاب باید مانع از تحریف مشی و سلوک امام شوند

سید محمد حسینی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، افزود: توصیه‌ هایی که رهبر انقلاب در سخنان خود بیان کردند توصیه های بسیار کاربردی بوده است.

امام خمینی(ره) روح انقلاب و جامعه است

وی افزود: رهبر تاکید داشتند یاد امام کمرنگ نشود چون ایشان روح انقلاب و جامعه است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عدم تحریف سلوک و مشی امام را محور دیگر سخنان رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: نیروهای انقلاب باید مانع از تحریف مشی و سلوک امام شوند.

وی افزود: در مسایل اجتماعی و سیاسی، برخی چون  نمی‌خواهند و نمی‌توانند با امام و در مسیر امام باشند، می‌خواهند امام را طوری تعریف کنند که با رفتار و افکار خودشان سازگاری داشته باشد و این جفا در حق امام است.

حسینی، نکته دیگر را بحث نفوذ نکردن و مرتجع نبودن دانست و با مقایسه مبارزه انقلاب فرانسه با انقلاب اسلامی، اضافه کرد: آنها هم علیه دیکتاتوری مبارزه کردند،  اما بعد از گذشت ۱۲ تا ۱۳ سال شاهد ارتجاع بودیم و همان وضعیت استبداد و دیکتاتوری به شکل دیگری حاکم شد اما دشمن تا کنون موفق نشد در جمهوری اسلامی وضعیت سابق را بتواند حاکم کند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در گذشته فرهنگ و تمدن غربی در کشور حاکم بود، گفت: بازگشت به فرهنگ گذشته، همان فرهنگ ارتجاع است.

حسینی هشدار دیگر رهبری را  شگردهای تبلیغاتی دشمن خواند و تصریح کرد: دشمنان هر روز با شیوه های تبلیغاتی سعی دارند مردم ما را ناامید کنند و در همین موضوع متروپل شاهد بودیم که چه حجم تبلیغاتی مطرح می‌شد و آنها می‌خواستند این مساله را به نظام و دولت جدید نسبت دهند. این درحالی است که حوادث در همه دنیا رخ می‌دهد

وی ادامه داد: با این حال، مسئولان ما بلافاصله حضور یافتند و مسایل را پیگیری کردند تا کمترین آسیب به مردم وارد شود و با دقت تخلفات و قصور بررسی و با آسیب دیدگان همدردی شود.

دشمن روی ایران هدفمند کار می کند

حسینی با اشاره به جو تبلیغاتی دشمن و فضاسازی‌ها اضافه کرد: همزمان با حادثه متروپل آبادان در امریکا جوانی با اسلحه ۱۹ دانش اموز را به رگبار بست و بی بی سی خیلی کم به آن پرداخت؛ این نشان می‌دهد روی ایران هدفمند کار می کنند و می خواهند مردم ما را مایوس کرده و نظام اسلامی را زیر سوال ببرند.

وی با ذکر مثالی دیگر ادامه داد: در ماجرای دزدی نفتی یونان هم که حضرت آقا به خوبی تشریح کردند این وظیفه نیروهای انقلاب، صاحبنظران و فعالان و رسانه‌ها است که این طور مسایل را به سرعت و دقیق تحلیل و تشریح کنند تا دشمن سو استفاده نکند و از این نمونه‌ها فراوان است که هر مساله‌ای را می خواهند به ناکارآمدی نظام اسلامی نسبت دهند.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: اخیرا فیلمی با عنوان «عنکبوت مقدس» ساخته شد که می خواهند بگویند مسلمانان  و افراد مذهبی که به حرم امام رضا ارادت دارند، افرادی خشن هستند و تصویری سیاه از ایرانیان و مسلمانان نشان دهند. اینها شیوه ها و شگردهای آنان است که قطعا باید روشنگری شود.

وی ادامه داد: با توجه به ضعف هایی که درکشورهای غربی است باید آنها را به چالش بکشیم. در گذشته تاریخ آنها که به تعبیر رهبری سه قرن بر کشورهای دیگر سلطه داشته و برخی کشورها از اندونزی تا آفریقا و امریکای لاتین و امریکای جنوبی را مستعمره خود نگه داشتند. جنایاتی در این کشورها مرتکب شدند و اموالشان را غارت کردند و حالا ادعای حقوق بشری هم دارند.

حسینی تاکید کرد: اگر در مقابل آنها ساکت باشیم یا انفعالی عمل کنیم درست نیست بلکه باید ماهیت آنان را به ویژه برای نسل جوانی رو کنیم که گاهی اوقات تحت تاثیر  این تبلیغات قرار می گیرند.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: مسئولان شبانه روز در حال خدمت و جهاد هستند، این به معنای این نیست که اشکالی وجود ندارد، اما نباید خدمات نظام نادیده انگاشته شده و دائم ایرادات و مشکلات را بزرگنمایی کنند و یا مطالباتی برجسته شود که متناسب با امکانات و شرایط کشور نباشد. البته با این که محدودیت منابع و اعتبارات داریم ولی با همین محدودیت ها و مشکلات کارهای بزرگی در حال انجام شدن است.

حسینی تاکید کرد: مخصوصا نیروهای انقلاب باید جنبه های مثبت را هم ببینند و این خود باعث انگیزه های بیشتر می شود تا تلاش کنند.

معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: اینکه بعضی ها دنبال القای ناامیدی هستند و می‌گویند کشور به بن‌بست رسیده کاملا نادرست است. تاریخ کشور باید برای نسل جوانی بیان شود که اول انقلاب نبودند و این می تواند موثر باشد و مردم با نشاط بیشتر به راه خودادامه دهند. مردم به این تبلیغات توجه نکنند.

وی ادامه داد: ما نیازمند ارتقای سطح سوادرسانه ای هستیم حتی مدیران ما هم نیاز دارند با این شیوه‌ها و شگردهای رسانه‌های بیگانه آشنا شوند.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها