پیام تسلیت مسئولان در پی درگذشت مرحوم دعایی/حسن خمینی،شمخانی،ظریف تسلیت گفتند

کد خبر: 1152113

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت مسئولان در پی درگذشت مرحوم دعایی/حسن خمینی،شمخانی،ظریف تسلیت گفتند

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

خبر ناباورانه درگذشت یار وفادار امام خمینی و روحانی مبارز و پارسا مرحوم حجه الاسلام و المسلمین حاج سید محمود دعایی طاب ثراه در روز پانزدهم خرداد دل های دوستان ایشان را به درد آورد و قلب های همه ما را ماتم زده ساخت.

نام دعایی با تاریخ انقلاب اسلامی گره خورده و یاد آن مجاهد خستگی ناپذیر با تاریخ زندگی امام خمینی آمیخته است. برای من و شاید برای همه کسانی که با مرحوم دعایی آشنایی داشتند فراق او سخت و طاقت فرساست و مهربانی و صفای او و همچنین دل دریایی و وسعت نظرش همیشه در یادها پابرجاست.

آن مرحوم از زمره پاک ترین همراهان امام در نجف اشرف و از زمره خالص ترین یاران ایشان و بیت ایشان در ایام مبارزه و انقلاب بود. صدای گرم او در رادیوی صدای روحانیت مبارز در دوران مبارزه و خلق و خوی نرم او در روزنامه وزین اطلاعات در دوران پیروزی از یادها نخواهد رفت.

خدایش بیامرزد و او را با اجداد طاهرینش محشور دارد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این روحانی پاکباخته به همسر و دختران و پسران بزرگوارش برای خود و همه داغدیدگان از خدای متعال صبر جمیل مسئلت دارم.

پیام ظریف برای درگذشت محمود دعایی

محمد جواد ظریف در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمود دعایی را تسلیت گفت .

به گزارش ایسنا، محمدجوادظریف، در این ارتباط در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ناگهانی استاد انسانیت و اخلاق، عالم وارسته حضرت حجةالاسلام و  المسلمین جناب حاج سید محمود دعایی همه دوستدارنش را در ماتمی بزرگ نشاند.

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

این ضایعه بزرگ را به خانواده معزز ایشان، خانواده بزرگ رسانه و همه دوستداران آن بزرگمرد تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند منان علو درجات آن بزرگوار و صبر و اجر برای همه بازماندگان مسئلت دارم.»

بهادری جهرمی: مرحوم دعایی مردمی و بی‌آلایش بود

سخنگوی دولت درگذشت سیدمحمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‌درگذشت مرحوم دعایی از یاران دیرین امام(ره) و رهبری، و روزنامه‌نگار خوشنام و با سابقه را به خانواده ایشان و جامعه رسانه‌ای تسلیت عرض می‌کنم.

سادگی، بی‌آلایشی و مردمی بودن از ‌ویژگی‌های این روحانی مبارز بود که مصالح کشور را بر نگاه‌های سیاسی و حزبی ترجیح می‌داد.»

شمخانی: دعائی به واقع نمادی قابل الگوگیری از طلبه‌ای با منش انقلابی بود

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دعایی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

روح بلند دوست دیرین و فرهیخته ام، جناب حجةالاسلام والمسلمین سید محمود دعایی که از شاگردان و مریدان امام خمینی(ره) و پیشتازان مبارزه با رژیم ستمشاهی بود در ۱۵ خردادماه سالروز قیام تاریخ ساز مرادش آسمانی شد.

دعائی عمر با برکت خود را با مجاهدت و خدمت صادقانه و بی ادعا به مردم و در رکاب امامین انقلاب سپری کرد و به واقع نمادی قابل الگوگیری از طلبه ای با زیست و منش انقلابی و مردمی بود.

این‌جانب این ضایعه را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم ایشان و اصحاب فرهنگ و رسانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان طلب آمرزش می‌کنم.

مخبر درگذشت سرپرست موسسه اطلاعات را تسلیت گفت

معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام محمد مخبر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی موجب تاثر و تاسف شد.

در سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد که طلیعه انقلاب اسلامی بود، درگذشت این یار دیرین امام خمینی(ره) بار دیگر یاد و نام همراهان صدیق امام و رهبری را زنده کرد. بدون تردید تجربه گرانسنگ ایشان در طول سالها مدیریت در روزنامه اطلاعات و حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی، همچنان می تواند نمونه ای برای مردمداری، ساده زیستی و اخلاق در عرصه های مختلف قرار گیرد.

از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و خانواده محترم صبر و اجر مسألت دارم.

محمد مخبر

معاون اول رییس جمهور»

پیام تسلیت رئیس قوه‌قضائیه در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه در پیامی درگذشت سید محمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات را تسلیت گفت.  

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه یکشنبه شب در پیامی با ابراز تاثر و تاسف خاطر از درگذشت سید محمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، نوشت: آن مرحوم در دوران مبارزه حضرت امام خمینی (ره) با رژیم طاغوت به ویژه در دوران حضور ایشان در نجف اشرف، از همراهان و ملازمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده و پس از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مدیریت موسسه اطلاعات، منشأ خدمات با روحیه ساده زیستی و مردم داری بودند.  

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده محترم دعایی و سایر بستگان مُعزّا برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه پانزدهم خرداد ۱۴۰۱به دیار باقی شتافت.

مرحوم دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود، سابقه سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت،  در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را کسب کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها