مخبر: همکاری با دولت و ملت های قاره آفریقا از راهبردهای مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم است

کد خبر: 1153042

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی تأکید کرد:‌ تعمیق و ارتقای همکاری ها با دولت و ملت های قاره آفریقا از راهبردهای مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

مخبر: همکاری با دولت و ملت های قاره آفریقا از راهبردهای مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم است

محمد مخبر عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «زبیرو دادا» وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور، به سابقه پنجاه ساله روابط دیپلماتیک تهران – ابوجا اشاره و تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی فیمابین در مقایسه با روابط دیرینه سیاسی قابل قبول نیست و باید اراده جدی و مستحکم تر در راستای توسعه همکاری ها شکل گیرد. 

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری و همکاری های گسترده ای در بخش های صنعتی، پزشکی و دارویی، علم و فناوری، صنعتی، کشاورزی و تولیدی بین ایران و نیجریه وجود دارد که ضروری است با از بین بردن موانع بر سر راه همکاری ها، ارتباطات مردم و بخش خصوصی دو کشور بیش از پیش افزایش یابد. 

زبیرو دادا، وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی و سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و نیجریه تصریح کرد: این سابقه تاریخی روابط می تواند به یک اراده جدید سیاسی در زمینه توسعه همکاری ها در همه بخش ها منجر شود. 

وی همچنین با اشاره به محصولات صنعتی و تولیدی ایرانی که با کیفیتی در سطح استانداردهای جهانی قابل عرضه است گفت: تحولات بزرگ درعلم و فناوری و کشاورزی و دارویی جمهوری اسلامی می تواند از مهم ترین زمینه های همکاری دو کشور باشد.

وی با تأکید بر عزم و اراده جدی ابوجا در راستای ارتقای روابط با تهران افزود:‌ با رویکرد جدید دولت جمهوری اسلامی امیدواریم که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با نیجریه جهش اساسی داشته باشد و رفت و آمدها و مناسبات بین تجار و مردم دو کشور هر چه سریعتر تسهیل شود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها