«رئیسی» وارد چهارمحال و بختیاری شد| استقبال گرم و صمیمی عشایر بختیاری از رئیسی | رییس جمهور : با ایران به زبان زور نمی‌توان صحبت کرد

کد خبر: 1153133

رئیس‌جمهور در ادامه سفر های استانی دقایقی پیش به استان چهارمحال و بختیاری رسید.

«رئیسی» وارد چهارمحال و بختیاری شد| استقبال گرم و صمیمی عشایر بختیاری از رئیسی | رییس جمهور : با ایران به زبان زور نمی‌توان صحبت کرد

رئیس‌جمهور لحظاتی پیش درادامه سفرهای استانی خود وارد فرودگاه شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی لحظاتی پیش در ادامه سفرهای استانی خود وارد فرودگاه شهرکرد شد.

وزیر کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر جهادکشاورزی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزیر نیرو، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و ۲ عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت، رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

بازدیدهای سرزده، دیدار با نخبگان و گروه‌های مردمی، حضور در شورای اداری و نشست خبری از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری است.

گفتنی است، برنامه حضور وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری به شرح زیر اعلام شده است؛

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان فارسان، وزیر جهادکشاورزی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا، وزیر کشور نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان شهرکرد، وزیر میراث فرهنگی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان بروجن، وزیر نیرو نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان‌های بن و سامان و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان کوهرنگ خواهند بود.

همچنین وزیر راه و شهرسازی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و ۲ عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت مسائل و مطالبات حوزه تخصصی خود را در سطح استان بررسی می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون اجرایی، رئیس‌جمهور را در بازدیدها، دیدارها و جلسات همراهی خواهند کرد./ منبع: فارس

نگاه جدی به پروژه‌های نیمه‌تمام داریم/ طرح‌های آبرسانی تا پایان سال به سرانجام می‌رسد

رئیس جمهور گفت: بنای ما این است یک نگاه جدی به پروژه‌های نیمه تمام داشته باشیم، در استان چهارمحال و بختیاری نیز مانند استان‌های دیگر کشور ما شاهد پروژه‌های نیمه تمام هستیم که مردم را رنج می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پس از ورود به استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه شهرکرد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عرض سلام و ادب و احترام به 2500 خانواده شهید استان چهارمحال و بختیاری و ادای احترام دارم به 7000 هزار جانباز و ایثارگر عزیز این استان، نسبت به همه مفاخر و نام‌آوران این استان ادای احترام دارم.

وی ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد، از جمله طبیعت بکری که در این استان وجود دارد، همچنین زمینه‌های بسیاری در کشاورزی، دامداری و گردشگری که در این استان وجود دارد، از همه بالاتر نیروی انسانی مستعدکارآمد به ویژه تحصیل‌کردگان که در این استان کم نداریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ارزشمند این استان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای توسعه‌یافتگی استان چهارمحال و بختیاری، نگاه به این ظرفیت‌ها می‌تواند مشکلات استان را حل کند، زیبنده این استان و مردم بسیار عزیز و غیور این استان نیست که شاهد بیکاری و محرومیت و فقر در این استان باشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه حتما مشکلات این استان می‌تواند با کمک مسئولان خود استان و با مشارکت مردم خود استان مرتفع شود، گفت: ما امیدوار هستیم که با همت خود مردم و خدمت‌گزاری دولت این کار دنبال شود، چرا که هدف از سفرهای استانی، نهضت خدمت رسانی به مردم است.

رئیسی عنوان کرد: بنای ما نیز این است یک نگاه جدی به پروژه‌های نیمه تمام داشته باشیم، در این استان نیز مانند استان‌های دیگر کشور ما شاهد پروژه‌های نیمه تمام هستیم که مردم را رنج می‌دهد، پروژه‌ای سال‌ها پیش شروع شده و همچنان مانده است و مردم انتظار دارند پروژه‌ها و طرح‌ها به یک سامان و نتیجه‌ای برسد.

رئیس جمهور ادامه داد: بعنوان مثال طرح‌های آبرسانی که در این استان داریم،  برنامه‌ریزی شده که تا پایان سال جاری به یک نتیجه قطعی برسد و مردم در جریان قرار گیرند، همچنین موارد دیگری که در این استان وجود دارد، این‌ها برنامه‌ریزی شده و اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و همه عزیزان در بخش پایانی سفر که شورای اداری استان است، مصوبات سفر اعلام خواهد شد تا هم مردم در جریان قرار گیرند، اصحاب رسانه در جریان قرار گیرند و مدیران نیز خودشان را موظف بدانند که این طرح‌ها را به نتیجه برسانند.

وزیر کار: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای اشتغال در چهارمحال و بختیاری انجام شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی‌های خوبی جهت اشتغال در سال جاری انجام شده است که در حوزه‌های گوناگون مانند مشاغل صنعتی، کشاورزی، صنایع وابسته، خانگی و حمایتی هستند.

حجت‌الله عبدالملکی ۱۹ خردادماه در چهارمحال و بختیاری پس از حضور در گلزار شهدای شلمزار و دیدار با خانواده شهید شاخص این منطقه شهید جمال گرگیان از کارخانه سیرنگ دیدار کرد و در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: متاسفانه این کارخانه با وجود فناوری بسیار بالایی که دارد به صورت نیمه تعطیل است و دلیل آن نیز وجود مشکلات مالیاتی، بانکی و مشکلات سهام‌داران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدواریم مشکلات موجود در مسیر تولید کارخانه سیرنگ چهارمحال و بختیاری که کارخانه تولید محصولات نوشیدنی است به ویژه مشکلات مالیاتی برطرف شوند چراکه با توجه به گفته مدیران مجموعه با حل مشکلات و شروع به کار کارخانه ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی‌های خوبی جهت اشتغال در سال جاری انجام شده است که در حوزه‌های گوناگون مانند مشاغل صنعتی، کشاورزی، صنایع وابسته، خانگی و حمایتی هستند و جزئیات بیشتر این مشاغل در جلسه شورای اداری مطرح خواهد شد./ایسنا

 مردم شهرکرد مطالبات خود را با وزیر کشور در میان گذاشتند

وزیر کشور پس از ادای احترام به شهدای شهرکرد در جمع مردم قرار گرفت و از نزدیک مشکلات و مطالبات آنان را شنید.

احمد وحیدی صبح امروز در جریان سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از معاونان و وزرا به چهارمحال و بختیاری در گلزار شهدای شهرکرد حاضر شد.

وزیر کشور پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جمع مردم قرار گرفت و از نزدیک مشکلات و مطالبات مردم شهرکرد را شنید.

 بررسی پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، دیدار چهره با چهره با مردم و بازدید از برخی طرح‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد از دیگر برنامه‌های سفر کاری وزیر کشور در چهارمحال‌ و بختیاری است./ فارس

صحبت‌های چهره‌به‌چهره رییسی با عشایر منطقه بازفت

 رئیس جمهور: ایران از مواضع جدی خود عقب‌نشینی نمی‌کند

رئیس جمهور گفت: مگر چند بار لازم است سخن حق ملت ایران نشنیده گرفته شود، سخن ایران جدی است و هرگز از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند. ملت ایران متوقف نمی‌شود و هرگز توسعه کشور به لبخند و اخم بیگانگان متوقف نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: یکی از جلوه‌های کرامت بخشش است که گاهی افراد جان، مال و آبرو می‌بخشند و استان چهارمحال و بختیاری به کرامت 2 هزار و 500 شهید داده است که این نشان از صدق و راستی است.

وی خاطرنشان کرد: 7 هزار جانباز در کارنامه استان چهارمحال و بختیاری است که بخشی از آن‌ها بسیار سخت زندگی می‌کنند، در واقع اطرافیان این عزیزان نیز هر روز در حال شهید شدن هستند، رشادت، ایثار و سلحشوری از ویژگی‌های بارز این خطه است.

رئیس جمهور گفت: شناخت دقیق و داشتن بصیرت، شناخت راه و راهبر و شناخت شاخص‌های مسیر از ویژگی‌های بارز این خطه است، معاندین در این 40 سال مردم غیور لر و بختیاری را آزمودند اما دیدند که این‌ها پایبند به انقلاب هستند و برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیسی مطرح کرد: برخی با پول دشمن در ناز و نعمت هستند که مردم این‌ها را خوب می‌شناسند، دلسوزان در جای جای کشور در جایگاه یک انسان مولد و تولیدکننده هستند، زن و مرد عشایر، لر و بختیاری و ترک و فارس دغدغه مردم را دارند که امروز می‌دانند سنگر مبارزه با دشمن تولید است.

وی افزود: دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفته باشد و به صنعت پیشرفته هسته‌ای، نظامی، خودرو سازی و غیره دست پیدا کند اما در این جنگ اراده‌ها ملت ایران به دنبال پیشرفت است و ادامه خواهد داشت، در این 40 سال دشمن نمی‌خواست و ما می‌خواهیم قطعا ملت ایران فرهنگ "ما می‌توانیم" دارد.

رئیس جمهور مطرح کرد: دشمن فکر نمی‌کرد ملت ایران در منطقه پیروز شود اما شد، با این همه تحریم حتی فکر نمی‌کردند ملت ایران مستقل باشد و در جایگاه برتر قرار گیرد اما دقیقا مستقل شدیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه ملت ایران متوقف نمی‌شود اظهار داشت: مگر چندبار لازم است سخن حق ملت ایران نشنیده گرفته شود، سخن ایران جدی است و هرگز از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند. ملت ایران متوقف نمی‌شود و هرگز توسعه کشور به لبخند و اخم بیگانگان متوقف نمی‌شود.

 وی گفت: مردم چهارمحال و بختیاری با بصیرت هستند قطعا تمام تلاش می‌شود تا به وعده‌ها عمل شود، بنای ما در گام‌های اقتصادی بر اجرای عدالت بوده و تصمیم دولت قطع کردن دست رانتخواران و مفسدان است، هرگز در اقدامات خود از هیچکس هراسی نداریم و هر کجا در بخش‌های اداری مافیا باشد آنها را از بین می‌بریم.

رئیس جمهور بیان داشت: تمامی برنامه‌ریزی‌ها در جهت کاهش مشکلات از زندگی مردم است، در این کشور در دوران کرونا روزی 700 خانواده داغدار می‌شد اما امروز شرایط متفاوت شده است. تراز تجاری کشور نشان از موفقیت دارد و تمامی شاخص‌ها نشانگر آینده روشن برای اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: مدیران حزب‌الهی و انقلابی آینده روشن را رقم می‌زنند و باید هر کجا مدیر ناکارآمد وجود دارد به حاشیه رانده شود که قطعا ما با هیچ کس عقد اخوت جز به دین و عدالت نبستیم و هرکس ناشایسته باشد حق مدیریت ندارد.

 رئیس‌جمهور و وزیر نیرو از طرح‌های آبی بازدید کردند/ دیدار چهره به چهره محرابیان با مردم «بن»

وزیر نیرو با هدف اطلاع از آخرین وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام و در دست اقدام حوزه آب، از این طرح‌ها و از تصفیه‌خانه فاضلاب بن در چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز در حاشیه سفر خود به چهارمحال و بختیاری از تصفیه‌خانه فاضلاب بن بازدید کرد.

​این تصفیه‌خانه دارای چهار ایستگاه پمپاژ و تجهیزات مختلف از جمله گندزدایی، هوادهی و ... است که تصفیه فاضلاب به کمک فرآیند لجن فعال انجام می‌شود.

وزیر نیرو همچنین همراه با رییس جمهور، از طرح‌های آبی استان چهارمحال و بختیاری بازدید و در شهرستان بن دیدار چهره به چهره با مردم داشت.

استقبال گرم و صمیمی عشایر بختیاری از رئیسی در منطقه بازفت

 

رئیس جمهور:توسعه کارخانه چادر مشکی کشور را از واردات بی نیاز می کند

رئیس جمهور گفت:اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید و ارتقای کیفیت می‌تواند کشور را از واردات پارچه چادر مشکی بی‌نیاز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه از مجتمع نساجی حجاب شهرکرد به عنوان بزرگترین کارخانه تولید پارچه چادر مشکی کشور بازدید کرد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از بخش‌های مختلف و در گفت و گو با کارگران، مهندسین و مدیران این واحد صنعتی، از زحمات و تلاش‌های آنان برای تولید انواع پارچه‌های با کیفیت چادر مشکی در طرح‌های متنوع قدردانی کرد و گفت: اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید و ارتقای کیفیت تولیدات این کارخانه می‌تواند کشور را از واردات پارچه چادر مشکی بی‌نیاز کند.

این مجتمع نساجی در حال حاضر ظرفیت تولید ماهانه ۶۰۰ هزار مترمربع و سالانه ۱۰ میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی در طرح‌های مختلف را دارد که در صورت تأمین اعتبار و اجرای برنامه توسعه خود می‌تواند این ظرفیت را تا سالانه ۲۶ میلیون مترمربع افزایش دهد.

رییس جمهور: نقش عشایر در تامین امنیت غذایی کشور انکارناپذیر است

رییس جمهور با تمجید از نقش تاریخی عشایر در پشتیبانی از استقلال کشور، گفت: امروز دسترنج عشایر در سفره‌ بسیاری از مردم کشورمان دیده می‌شود و نقش آنها در تامین امنیت غذایی کشور انکارناپذیر است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع اهالی منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ با گرامیداشت ایام ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و دهه کرامت گفت:  همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند و شاهد درخشش عشایر عزیز در دفاع مقدس بودیم.

رییس جمهور افزود: تقدیم ۱۰ هزار شهید برای دفاع از انقلاب از سوی عشایر، سند بسیار گویایی است از اینکه عشایر در جهت حمایت از امام(ره) و انقلاب و دفاع از ناموس و تمامیت ارضی کشور شجاعانه و غیرت‌مندانه جانفشانی کردند.

رئیسی با اشاره به نقش‌آفرینی عشایر در تولید و استقلال کشور، خاطرنشان کرد: زن و مرد عشایر در دشوارترین شرایط، در کوهستان‌ها و دره‌ها برای رونق کشاورزی و دامداری و تولید محصول تلاش می‌کنند و حقیقتا سهم قابل توجهی در تامین امنیت غذایی و نیز در استقلال کشور دارند.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات منطقه «بازفت»، روستای «لبد» و مناطق اطراف و نبود امکاناتی چون جاده مناسب، مدرسه و اینترنت، تصریح کرد: حضور من در این مکان برای رفع محرومیت این منطقه است. با وجود تلاش‌هایی که در گذشته صورت گرفته هنوز محرومیت‌های جدی وجود دارد و دولت مردمی رفع این محرومیت را در اولویت قرار خواهد داد.

رئیسی با بیان اینکه اولین برنامه سفر دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری حضور در جمع اهالی این منطقه بوده است، تاکید کرد: دولت خود را موظف به خدمت به شما عزیزان می‌داند و تمام تلاش و همت خود را برای حل مشکلات و تسهیل شرایط زندگی در این مناطق به کار خواهیم بست.

رییس جمهور به طور ویژه مسئله راه‌های مواصلاتی در این منطقه را مورد توجه قرار داد و با ضروری قلمداد کردن حل این مشکل، خاطر نشان کرد: ان شاءالله با اهتمام جدی دستگاه‌ها و نهادها بتوانیم گرد و غبار محرومیت و فقر را از چهره زیبای این منطقه بزداییم.

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان چهار محال و بختیاری: اولین شرط اجرای مصوبات سفرهای استانی، روحیه تحول گرایی و انگیزه مدیران است

رئیس جمهور: اعتماد مردم به کارآمدی نظام اداری سرمایه ملی ماست

 رئیس جمهور: امروز به گستردگی همه داشته‌هایمان مورد تهدید قرار داریم

رئیس‌جمهور: امروز رسالت ما این است کاری کنیم که مردم امیدوار و دشمن نا امید شود

 

مدیر نا کارآمد در حاشیه قرار داده شود / عدالت در توزیع آب نکته مهمی است

رئیس جمهور گفت: تجربه نشان داده انگیزه مدیران بسیاری از مشکلات را می‌تواند حل کند؛اگر مدیر بخشی توانایی و کارآمدی ندارد در حاشیه قرار داده شود .

  رییس جمهور در  نشست شورای اداری استان چهار محال و بختیاری گفت: در نظام اداری به تاخیر انداختن امور یکی از آفات است و حق الناس مساله مهمی است که باید قابل توجه باشد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: یکی از مشکلات ما در نظام اداری، کوتاهی در زمان است. مسئولین مربوطه زمان را از دست ندهند و از شنبه کار را شروع کنند.

رئیس جمهور می گوید: مصوبات سفر برای رفع کامل دغدغه‌هایی که بیان شد کافی نیست، اما اولین شرط و الزام مصوبات، داشتن روحیه تحول گرایی و انگیزه مدیران است و کارگزاران ادارات در استان است؛ من در این شرط سهم بسزایی بیش از اعتبارات و برنامه قائلم. تجربه نشان داده است انگیزه مدیران بسیاری از مشکلات را می‌تواند حل کند؛ باید به خواصی که آماده اند در این میدان خطر کنند و کارنامه موفق داشته باشند اعتماد کرد. نباید احترام به شخص باعث شود احترام به نظام و اعتماد به مردم از بین برود.

به گفته رئیسی، احترام به کارآمدی نظام اداری در پرتو همراهی اتفاق می‌افتد وقتی مردم احساس کنند نظام اداری کارآمد است. تاکید میکنم که در نظام اداری به تاخیر انداختن کار‌ها یکی از آفات در کشور است و نباید حقوق مردم ضایع بشود و حق الناس صورت نگیرد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به سفر سال‌ها پیش مقام معظم رهبری به منطقه لبد گفت: مردم این منطقه در دیدار امروز هنوز از حضور رهبر معظم در منطقه تشکر می‌کردند و خواستند پیام تشکرشان را اینجانب به مقام عظمای ولایت برسانم؛ مردم این منطقه بزرگوار و دارای روحیه شکرگزاری بسیار بالایی هستند که من شرمنده مردم هستم. مشکلاتی داشتند که باید سریع در جهت رفع این مشکلات گام برداشت.

رئیس جمهور گفت: مسئله آب مهم است، زمانی آب زیادی بود که امسال آب کمتر شده و این نوع مسائل پیش آمده است چه در این استان چه در استان‌های همجوار باید همت کرد و مدیریت کرد.

طرح جامع بهره مندی از «آب» تهیه شود، شفاف و مبتنی بر عدالت

رئیس جمهور گفت: نوبت مدیریت آب است؛ با همکاری مردم و نخبگان می‌توانیم آب را مدیریت کنیم و گره‌ها را باز کنیم. الگوی کشت مناسب داشته باشیم؛ همراهی مردم، شرط توفیق دولت است؛ عدالت در توزیع آب نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد از طرف دیگر سرمایه گذاری برای استان بسیار ضروری است چه سرمایه گذاری داخلی و چه خارجی.

حجت الاسلام رئیسی  گفت: رشد اقتصاد دو پایه اساسی دارد یک افزایش سرمایه گذاری و دیگری افزایش بهره وری. برای جذب سرمایه در استان باید تلاش شود؛ این استان در زمینه گردشگری بسیار ظرفیت دارد.

او می گوید: باید نسبت به بهره برداری از سد باباحیدر اقدام شود، هدایت، حمایت و نظارت از سمت دولت باشد و میدان دست مردم باشد.

رئیس جمهور گفت: مهندسان کشورمان در کارخانه حجاب شهرکرد که امروز رفتم گفتند ما می‌توانیم ظرفیت تولید را در کارخانه بالا ببریم و نیاز کشور را برطرف کنیم. وقتی در کشورمان تولید با کیفیت هست چرا باید واردات محصول داشته باشیم. انگیزه هست و حتما پیگیری شود که این اتفاق بیفتد و تولید کارخانه افزایش یابد.

دستور فوری رئیس جمهور به وزیر کشاورزی برای ساماندهی وضعیت کشتارگاه جونقان

حجت الاسلام رئیسی گفت: در کشتارگاه دام جونقان هم گفتند از ده درصد ظرفیت استفاده می‌کنیم. این درحالیست که اهالی روستای مجاور این کشتارگاه از بیکاری رنج می‌برند.

رئیس جمهور خطاب به وزیر جهادکشاورزی گفت: به سرعت با کمک دانشگاه و مسئولان کنار تولید قرار بگیرید و کارفناورانه انجام دهید.

او می گوید: نباید نگاه فقط به وزارت کار باشد؛ خط تولید باید افزایش یابد و به جای یک نفر هزار نفر را به کار گرفته شود. باید تلاش کنیم ظرفیت‌ها احیا شود تا دغدغه خانواده‌ها زیادی برطرف شود.

رئیس جمهور گفت: چهارمحال و بختیاری معادن بسیاری دارد باید دنبال کنید بهره برداری درست از معادن انجام شود البته به دور از خام فروشی.

رییس جمهور خطاب به حاضران در نشست شورای اداری گفت: این کشور، کشور امام رضاست و نگاه بسیاری به این کشور دوخته شده است ما با این تحریم‌ها هرگز متوقف نخواهیم شد.

رئیس جمهور می گوید: به گستردگی همه داشته هایمان ما امروز مورد تهدید هستیم نیرو، صنایع، کشاورزی... نمی‌خواهند نظامی به نام اسلام و قرآن باشد. بزرگترین موفقیت ما این است که سخنگوی کاخ سفید اعلام می‌کند اعمال سیاست‌های فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز در سنگر تولید کشاورزی علم و فناوری و... همه می‌توانند کاری بکنند که مردم امیدوار شوند و دشمن ناامید انشاالله.

رئیسی گفت: اگر به هر دلیل به موانعی برخورد کردید با قدرت، قوت و انگیزه هماهنگ و اجازه توقف امور را ندهید.

شورای اداری باید مصمم شود اهداف سفر رییس جمهور را محقق کند

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: شورای اداری باید مصمم شود و عزم جدی و راسخ از درون خودش ایجاد کند که اهداف سفر رییس جمهور را محقق کند و حق مردم را که بر گردن آنان است ادا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: این شورا با تحقق بخشیدن به اهداف سفر عمل صالح از خو بجا بگذارد، ما می‌خواهیم اهداف این دولت را با نگاه مومنانه و عزم جدی به فضل الهی به بار بنشانیم.

او گفت: باید تلاش کنیم این دولت به اهدافش برسد، راجع به حوزه‌های علمی، دستگا‌های فرهنگی، ستاد امر به معروف بودجه می‌خواهند و نیاز به حمایت دارند.

در این نشست همچنین فعالان و منتخبان حوزه‌های مختلف دیدگاهها، نظرات و انتقادات خود را ارائه دادند.

آقای راستینه نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای مصوبلات مهم است و خواهشمندیم تخصیص های استان چهارمحال و بختیاری سریعتر محقق شود.

 نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مردم این استان تنها پناهگاه خود را در دولت سیزدهم برای تحقق انتظارات خود می بینند و امیدواری بر حل مشکلات دارند .

حجت الاسلام جعفری خطاب به رئیس جمهور گفت: آنچه در مورد آب استان بوده در زمان سکانداری جنابعالی بر قوه قضائیه بیان شد چهارمحال و بختیاری عقب ماندگی هایی دارد که یکی از این موارد این است که اجازه استفاده از قابلیتهایش ندارد .

آقای حمزه نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گفت : امیدواریم با رفع این مشکلات، شاهد به ثمر نشستن مصوبات این سفر باشیم.

 وزیر نیرو  نیز در این نشست گفت: در موضوع آبرسانی روستایی، دو موضوع مطرح است یکی قراردادهای پیمانکاری و دیگری طرح جهاد آبرسانی که در حال اجراست اما به نظر می رسد باز هم نیاز به تقویت دارد؛ ما مبلغ قرار داد را به دو برابر افزایش می دهیم این به غیر از اعتبار طرحهای آبرسانی روستایی است.

او گفت: تکمیل طرحهای نیمه تمام نظیر سد باباحیدر نیز سرعت گرفته اما راضی نیستیم و امسال باید آبگیری این آغاز شود؛ اجرای عملیات سد گهرو هم سرعت خواهد یافت. آبیاری سورک بابا حیدر و چشمه زنه هم جزو طرحهای مصوب است .  تکمیل طرحهای فاضلاب هم پیش بینی شده است؛ برخی روستاها برق ندارند که تعداد این روستاها کم است و  دستور داده شد که در همین تعداد هم برق رسانی انجام شود .

او می گوید: با توجه به تعداد جمعیت عشایری استان چهارمحال و بختیاری، تعداد پنل های خورشیدی را هم افزایش می دهیم و امسال دو هزار پنل به استان اختصاص می دهیم که بخشی تامین شده است.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های امنیت غذایی، بویژه در دامداری است؛ این استان کلکسیونی از تولیدات اساسی برای مردم است و ظرفیت‌های بسیاری در تولید خوراک دام و طیور دارد.

او گفت: امروز با بهره برداری از کارخانه خوراک آبزیان ما از واردات این محصول بی نیاز شدیم؛ پرورش ماهی در قفس از ظرفیت‌های کارون چهار است و تولید محصولات دیم و دارو‌های گیاهی هم از دیگر ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری است.

 معاون امور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: مشارکت اقتصادی مردم و بویژه بانوان این استان در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سازندگی جامعه و خانواده، که مزین به ۲۴۰۰ شهید است و سردارانی مثل بی بی مریم را در خود پرورش داده، بیش از متوسط کشور، اما بیکاری ۴ واحد بیش از متوسط کشور است.

خزعلی گفت: زنان سرپرست خانوار در این استان در صدر زنان سرپرست خانوار تک نفره در بازه سنی ۶۵ سال به بالاست؛ امیدواریم از طرحی که برای کسب و کار پایدار خانواده محور تدارک دیده شده استفاده شود و فرزندان این زنان به کار گرفته شوند، چون این زنان در سنی نیستند که برای اشتغال خود پیگیر شوند.

او گفت: بازماندگی از تحصیل در این استان کم است، اما همین مقدار هم باید تدبیری دیده شود، خودکشی به نسبت سال‌های گذشته کاهش یافته است، اما در مقابل ترک و فرار از خانه زیاد شده است، اعتباری که در نظر گرفته شده برای خانه‌های امن انشاالله بتواند تقویت کننده و بازگرداننده این بانوان به خانه باشد.

خزعلی گفت: توانمندی‌های زیادی را در کارآفرینی استان چهارمحال و بختیاری چه در بخش صنایع خلاق و دانش بنیان و چه در بخش کار‌های سنتی شاهد هستیم کارآفرینان توانمند که رتبه‌های ملی دارند همینطور زنان ورزشکار و مدال آوران.

چهارمحال و بختیاری مرکز فرهختیگانی است که در بی نشانی نام و نشان گرفتند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور  گفت: چهارمحال و بختیاری مرکز فرهیختگانی است که در بی نشانی نام و نشان گرفتند مثل بی بی مریم بختیاری؛ واین به واسطه عرق مذهبی و تعهدات دینی و همیت ملی بوده است.

مرتضوی گفت : چهارمحال و بختیاری از مزیت‌های نسبی بسیار مناسبی برخوردار است آب و هوای استان بستر ساز گردشگری طبیعی است که در جای خود می‌تواند تمامی تهدید‌های غیر اشتغال زا را به فرصت تبدیل کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در اسناد آمایش و سند بالادستی استان چهارمحال و بختیاری موضوع کشاورزی و دامپروری از مزیت‌های نسبی این استان است که می‌تواند به شکوفایی استان کمک شایانی بکند.

مرتضوی گفت: تعداد ۲۰۸ توافق در قالب ۷۰ طرح عمرانی و اجرایی به تصویب رسید که این توافق نامه طرح‌ها با ۲۳ دستگاه اجرایی مبادله شد به تایید رسید.

به گفته مرتضوی، ۳۱ طرح در حوزه زیربنایی این طرح‌های حوزه زیربنایی استان چهارمحال و بختیاری است که در مرکز ایران و بن بست قرار دارد که با اجرای این طرح‌ها به فضل الهی از بن‌بست خارج خواهد شد. در حوزه آب و خاک و کشاورزی ۲۴ طرح در حوزه بهداشت درمان ۱۴ طرح در حوزه صنعت و معدن ۵ طرح در حوزه رفاه اجتماعی و اشتغال ۴۵ در حوزه فرهنگی، آموزشی، ورزشی در حوزه گردشگری ۵۲ طرح و در سایر حوزه‌ها هست.

او گفت : حسب دستور رییس جمهور در راستای نهضت ملی مسکن سالانه افزون بر ۱۰ هزار واحد مسکن شهری هم زمینش تامین شده است سه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و در سایر حوزه‌ها مخصوصاً در حوزه بهداشت و درمان تصمیماتی که اتخاذ شده است استان چهارمحال و بختیاری را از حیث ضریب تخت بیمارستانی به متوسط کشور و بلکه بالاتر از آن خواهد رساند.

مرتضوی گفت: برای ازدواج جوانان در استان چهارمحال بختیاری افزون بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دیده شده است که به مرور زمان در طول سال ۱۴۰۱ انشالله پرداخت خواهد شد.

در پایان نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد و به سفر یکروزه خود به چهارمحال و بختیاری پایان داد./باشگاه خبرنگاران

 رئیس جمهور:

دولت سیزدهم قصد اجرای عدالت دارد/ بنای دولت قطع دست مفسدان و رانت خواران است

رئیسی گفت: تصمیم دولت بر قطع کردن دست مفسدان ورانت خواران است که در جای جای کشور رخنه کرده اند.

رئیس جمهور گفت: مردم چهارمحال و بختیاری معاندین و بدخواهان نظام را نا امید کردند؛ شما مردمان استان چهارمحال و بختیاری، مردم با بصیرت و فهیمی هستید.دلسوز مردم با مردم، از مردم و در مردم است .

رئیس جمهور گفت: در شورای حکام علیه ایران قطعنامه وضع می‌کنند این در حالی است که به نام خدا به نام مردم ما یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد چرا که تاکنون هرچند تعداد قطعنامه که صادر شده است موثر واقع نشده و راه به جایی نبرده است.

رئیسی در ادامه می گوید : شما مگر چند قطعنامه در مجامع بین المللی با نفود سیاسی خود وضع کردند اما مگر موثر واقع شد؟ مگر در مساله فلسطین قرارداد کمپ دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو را با تطمیع برخی عرب‌های خودباخته بر سر یک میز نشستند اما مگر توانستند کاری از پیش ببرند و این در حالی است که ابتکار عمل در دست مجاهدان فلسطینی در میدان است.

او در خطاب به کشورهای غربی گفت: تصور کردید با تحریم ما متوقف می‌شویم اما ما متوقف نمی‌شویم و کشور متوقف نمی‌شود و کشور در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری پیشرفت می‌کند چرا که هرگز سفره مردم و اقتصاد کشور را منتظر به اخم و لبخند بیگانگان نخواهیم گذاشت.

به گفته رئیسی در جنگ اراده ها می‌توانیم، چون می‌خواهیم پیروز شویم؛ آنچه وعده دادیم در دوران انتخابات تمام همّ و غمّ ما بر عمل به وعده‌ها خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: در گام‌های اقتصادی قصد جرای عدالت داریم و تصمیم دولت بر قطع کردن دست مفسدان ورانت خواران است که در جای جای کشور رخنه کرده اند؛ نه ثروت و نه قدرت ما را دچار تردید نمی‌کند هرجا مافیا باشد در حوزه‌های مختلف بنای ما بر قطع جریان رانت خوار مفسد و جریان مافیا در هرجای کشور است.با این قصد به میدان کار اجرایی آمده ام و با تجربه دارم که چگونه این مافیا خود را می‌خواهد به انحای مختلف جا خوش کند و بماند، اما به نصر الهی و کمک شما مردم این راه را به پیش می‌بریم و بر جریان مافیا پیروز می‌شویم.

رئیس‌جمهور خطاب به دشمنان گفت: چندبار می‌خواهید ملت ایران را بیازمایید و سخنان مسئولان کشور را نشنیده بگیرید، گمان می‌کنید با صدور قطع‌نامه‌ها ما عقب‌نشینی می‌کنیم؟ به نام خدا و به نام ملت، ایران یک قدم از مواضع خود عقب نمی‌نشیند.

به گفته رئیسی  عشایر ما ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و استان چهارمحال و بختیاری ۲۵۰۰ شهید دارد. اینکه امام فرمودند" عشایر ذخایر انقلاب هستند" جمله حکیمانه‌ای است. شاید ما متوجه نمی‌شدیم که چرا امام این جمله حکیمانه را در وصف عشایر فرمودند، اما این نشان از صدق و راستی است که عشایر ما نسبت به انقلاب و دفاع از دین، دفاع از وطن و ناموس کشور دارند.

او گفت: ۷ هزار جانبازی که استان چهارمحال و بختیاری در کارنامه خود دارد بعضی از آن‌ها سخت زندگی می‌کنند؛ این‌ها سرمایه‌های جمهوری اسلامی هستند. سفره مردم را منتظر لبخند یا اَخم بیگانگان نخواهیم گذاشت؛ ما در میدان دولت صادق الوعدی خواهیم بود؛ هدف ما قطع دست مافیایی است که در جای جای بخش‌های مختلف کشور رخنه کرده اند. تمام برنامه ریزی‌های ما آن است که از مشکلات مردم بکاهیم.

رئیس جمهور گفت: بنده از وضعیت معیشتی مردم اطلاع دارم و نه هر هفته، نه هر روز بلکه هر ساعت دغدغه زندگی مردم را داریم تا بتوانیم از مشکلات زندگی مردم بکاهیم. گره ها به دست جوانان باز خواهد شد.بنده سرباز رهبری هستم و از لطف همه جوانان به خودم سپاسگزارم؛ آینده کشور را نورانی می‌بینم.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر یک روزه خود با حضور در مجموعه ورزشی شهدای گمنام آموزش و پرورش و دیدار با اقشار مختلف و اقوام استان این موضوعات را مطرح کرد.

رییس جمهور : با ایران به زبان زور نمی‌توان صحبت کرد

رییس جمهور درباره پاسخ به سوال یکی از خبرنگار حاضر در نشست خبری درباره اقدام اخیر کشورهای غربی در تصویب قطعنامه حکام گفت: با ایران با زبان زور نمی‌توان سخن گفت، باید با منطق صحبت شود و ما منطق داریم و منطق‌مان‌ را دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در پایان سفر خود به چهارمحال و بختیاری و در نشست خبری با اصحاب رسانه، نسبت به اقدام اخیر غربی‌ها و آمریکایی گفت: ما اساس این کار را با تحریک رژیم صهیونیستی می‌دانیم و ما هم به خود آنها اعلام کردیم و هم من امروز اعلام‌ کردم که این‌ نوع اقدامات به هیچ عنوان نمی تواند جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی کند.

وی افزود: ما همچنان که تاکنون بر مواضع‌مان‌ پافشاری کرده و بر حقوق حقه ملت ایران را تاکید کرده‌ایم و نمی‌توانیم نسبت به این حق مسلم ملت ایران، اغماض کنیم باز هم تاکید می‌کنیم که این گونه از قطع‌نامه‌ها و این‌گونه از اقدامات، نه ملت ایران را دچار تردید می‌کند و نه متوقف می‌کند و نه وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

رییس جمهور ادامه داد: این‌ها باید حقوق ملت ایران را به رسمیت بشمارند و باید بدانند ما حرف‌ داریم، استدلال داریم و منطق داریم و این منطق‌مان‌ را به روشنی بیان‌ کردیم.

رئیسی به مکالمه تلفنی خود با یکی از مسوولان‌ کشورها نیز اشاره و تصریح کرد: به ایشان گفته شده است که باید تاکنون این را یاد گرفته باشند که با ایران با زبان زور نمی‌شود سخن گفت و شما هنوز این‌ را ندانسته‌اید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه آب، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و افزود: خداوند نعمت‌های بسیاری را به این استان داده است.

رئیسی تصریح کرد: پیش‌ از این گزارش‌هایی درباره ‌ظرفیت‌های چهارمحال‌ و بختیاری خوانده بودم اما نه به‌ این میزان که امروز رفتم و دیدم.

وی در پاسخ به این سوال که این گونه سفرها تا چه میزان می‌تواند به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال کمک کند، یادآور شد: بدون شک فعال کردن صنعت گردشگری‌ در چهارمحال‌ و بختیاری می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند، در این صنعت باید سرمایه‌گذاری شود، به طور نمونه اگر راه‌هایی مواصلاتی به عنوان یکی از زیرساخت‌های‌ ارتباطی اصلاح شود می‌تواند راه را باز کند برای آنکه گردشگران وارد استان شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی کارخانجات استان نیز همانند کارخانه حجاب که تولیدکننده چادر مشکی است اگر با ظرفیت کامل تلاش کنند می‌تواند نه‌تنها برای استان بلکه برای کشور موثر باشد و ما از آن به عنوان واردات بی‌رویه یاد کنیم.

وی به بازدید از کشتارگاه صنعتی جونقان اشاره‌ کرد و گفت: با توجه به صحبت مسوولان استانی این کشتارگاه با ۱۰‌ درصد ظرفیت فعال است که با اجرای طرح توسعه این کشتارگاه‌ می‌تواند بین ۸۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت آن‌ را افزایش داد و افراد بیکار ساکن‌ در شهرهای کنار کشتارگاه را مشغول کند.

رئیسی طرح‌های کشاورزی را که در مصوبات سفر گنجانده شده است را نیز در کاهش بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان اثرگذار دانست و تصریح کرد: طرح‌هایی دیگری نیز که در مصوبات سفر قرار دارد با نگاه به ایجاد اشتغال و افزایش تولید در محصولات کشاورزی‌ و دیگر صنایع و همچنین با نگاه به شعار سال و فرموده مقام معظم رهبری در این باره تدوین و آماده شده است.

رئیس جمهور افزود: دولت در این مرحله تلاش کرده است اعتبارات خوبی را به استان اختصاص دهد که در این باره ۲ نکته باید مد نظر قرار گیرد، نخست آنکه اعتبارات از سمت تهران به سرعت اختصاص یابد و دیگر آنکه مسوولان‌ استانی باید این حس را پیدا کنند که کار متفاوت ارائه بدهند، این تفاوت را هم باید مردم استان احساس‌ کنند.

رئیس دولت سیزدهم به صحبت‌های مردم عشایر استان در بازدیدهای سفر خود اشاره کرد و ادامه داد: آنها می‌گویند که برخی دولتمردان به مناطق عشایری آمده‌ و صحبت‌هایی‌ داشته‌اند، ما به دنبال اجرا هستیم و باید به سرعت به میزان اعتبارات و با همت جهادی و روحیه انقلابی استاندار و همه مسوولان کار به صورت جدی انجام شود تا جوانان استان به دنبال شدن کارها امیدوار شوند.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره ذهنیت عمومی درباره پر آب بودن چهارمحال‌ و بختیاری نیز گفت: این ذهنیت درستی است و واقعیت هم همین است‌ اما نکته مهم آن است که به هر دلیلی دیگر استان به همان میزان که در دوران گذشته دارای منابع آبی بود امروز دیگر آب ندارد، اما خداوند متعال به این استان عنایت دارد جای هیچ تردیدی نیست.

وی یادآور شد: نکته مهم آن است که چه باید کرد که مدیریت آب در این شرایط صورت گیرد، سخن از کمبود آب هست اما با مدیریت و با کمک خود مردم می توانیم برای کسانی که تا دیروز از این آب چه در چهارمحال و بختیاری و چه در استان‌های همجوار بهره‌مند می‌شدند، شرایط عادلانه مهیا کنیم.

رئیسی اظهار داشت: تمام کسانی که تا دیروز از این آب بهره‌مند می‌شدند باید همیت‌ کنند و سه نکته‌ مهم و محوری را مد نظر قرار دهند، نخست آنکه بدانند نسبت به این آب باید مدیریت صورت بگیرد و این مدیریت نیز باید با محوریت عدالت انجام شود و بر مبنای این عدالت، کسانی که به‌ آب شرب نیاز دارند بر صنعت مقدم هستند.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن اولویت برای آب شرب نیاز به استدلال‌ ندارد، گفت: در صنعت می توان از پساب‌ استفاده کرد که این امکان در آب شرب وجود ندارد از این رو این مساله به طور کامل‌ روشن است.

رئیس جمهور افزود: معتقدم اگر طرح جامع و شفاف‌ توام‌ با عدالت و بهره مندی از آنچه در قانون آمده‌ است برای مدیریت آب شرب، کشاورزی و صنعتی تهیه شود به نحوی که تمام کسانی که از این آب بهره مند می‌شوند و نخبگان صاحب نظر از این طرح مطلع شوند، مردم نیز آن را می‌پذیرند.

خزعلی با بیان اینکه مردم نشان داده‌اند که روحیه شان با تبعیض نمی‌سازد و با عدالت سازگار است، اظهار داشت: مردم کشور ما مردم فهیم و همراه‌ با دولتمردان‌ هستند و تجربه قضایای اخیر هم نشان داد که مردم با دولت همراه هستند اما باید با صداقت و با شفافیت با آنها سخن گفت.

وی یادآور شد: تمام کسانی که از آب بهرمند می‌شدند باید قبول کنند که به عدالت رفتار شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و تعدادی از هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه در قالب بیست و چهارمین سفر استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

استقبال صمیمی بانوی عشایری از رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور در جریان سفر استانی به چهارمحال و بختیاری، به درخواست عشایر محلی از مدرسه موجود در منطقه بازدید کرد و دستور داد که هم به وضع این مدرسه رسیدگی شود و هم ساختمان مدرسه برای مقطع تحصیلی بالاتر توسعه پیدا کند.

رئیس‌جمهور خطاب به استاندار: کشیدن راه روستایی در این مناطق از همین امروز باید شروع شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها