بشار اسد: پیروزی روسیه یک برد برای ما نیز هست

کد خبر: 1153209

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه مسکو همپیمان سوریه است، اظهار داشت که جنگ روسیه را تنها به مسئله توسعه ناتو گره نمی‌زند.

بشار اسد: پیروزی روسیه یک برد برای ما نیز هست

«بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه «روسیا الیوم» تأکید کرد که کشور روسیه همپیمان سوریه است.

در این مصاحبه که دفتر ریاست جمهوری سوریه بخشی از آن را منتشر کرده، بشار اسد می‌گوید: «روسیه همپیمان سوریه است. روسیه با جنگی دست و پنجه نرم می‌کند که من آن را به توسعه پیمان آتلانتیک شمالی -همانطور که برخی این گمان را دارند- گره نمی‌زنم. این جنگ حتی از پیش از کمونیسم و قبل از جنگ جهانی اول متوقف نشده است. این جنگ ادامه دارد و روسیه به عنوان بخشی از توازن بین‌المللی در اینجا نقشی اساسی دارد.»

رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: «بنابراین می‌توانیم به روسیه از زاویه همپیمان بنگریم که اگر در این نبرد پیروز شد و اگر جایگاه سیاسی این کشور در عرصه جهانی قوی‌تر شد، این یک برد برای ما نیز هست. از طرف دیگر، قدرت روسیه امروز بازگردانده آن توازن بین‌المللی از دست رفته است؛ حتی اگر این بازگردانی جزئی باشد.»

وی در بخش دیگری بیان کرد: «این توازن که ما به دنبال آن هستیم، در درجه اول بر کشورهای کوچک که سوریه یکی از آن‌هاست، بازتاب خواهد داشت.»

اسد همچنین گفت: «اگر تهاجمی در کار باشد، مقاومت مردمی نیز در درجه اول وجود خواهد داشت و البته در مناطقی که ارتش سوریه در آنجا حضور دارد. ارتش در همه نقاط سوریه حضور ندارد. اگر وضعیت نظامی اجازه مقابله مستقیم را بدهد، مطمئنا ما این کار را خواهیم کرد. از دو و نیم سال پیش برخوردهایی میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه صورت گرفته که ارتش ما توانست برخی از اهداف ترکیه را که وارد خاک سوریه شدند، منهدم کند. همین وضعیت -درصورتی که امکانات نظامی اجازه این کار را بدهد- برقرار خواهد بود. افزون بر این مقاومت مردمی نیز وجود خواهد داشت.»

دفتر ریاست جمهوری سوریه اشاره کرد که این مصاحبه به صورت کامل از شبکه‌های این کشور و همچنین شبکه روسیا الیوم امشب ساعت هشت به وقت محلی پخش خواهد شد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها