نماینده مجلس: قطعنامه آژانس شوی تبلیغاتی آمریکا و اروپا بود

کد خبر: 1153266

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: صدور قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تبلیغاتی از جانب آمریکا و سه کشور اروپایی بود؛ زیرا آمریکا می‌خواهد نشان دهد که ایران عامل شکست احتمالی مذاکرات هسته‌ای است.

نماینده مجلس: قطعنامه آژانس شوی تبلیغاتی آمریکا و اروپا بود

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فقط جنبه سیاسی دارد و سه کشور اروپایی به همراه آمریکا با این قطعنامه به دنبال فشار بر ایران هستند.

وی افزود: آنها قصد دارند با فشار بر ایران خواسته‌ها و زیاده خواهی‌های خود را بر ایران تحمیل کنند تا مذاکرات طبق میل طرف مقابل پیش برود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تاکنون نشان داده که در میز مذاکرات بسیار مستحکم و استوار ایستاده است تا حق ملت ایران را از طرف مقابل بگیرد و نشان داده است که هیچ گاه از منافع ملی و مردم ایران کوتاه نخواهند آمد.

جوکار تصریح کرد: به نظر صدور این قطعنامه، تبلیغاتی از جانب آمریکا و سه کشور اروپایی بود زیرا آمریکا می خواهد نشان بدهد که عامل شکست احتمالی مذاکرات هسته ای، ایران است. از این رو درصدد است با استفاده ابزار های گوناگون به جامعه بین المللی القا کند که آمریکا خواهان توافق است اما آن کسی که اجازه انعقاد توافق را نمی دهد ایران است.

وی افزود: شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی ابزار و بازیچه دست آمریکا و غرب هستند و هیچگاه نخواسته اند به صورت مستقل عمل کنند. ایران در طول برجام ثابت کرده که به تعهدات خود پایبند است و چندین بار نیز همین آژانس این موضوع را تایید کرده است اما امروز نشان می‌دهد که مستقلانه رفتار نمی کند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که با چنین فشارهایی نمی توانند ایران را از حق خود باز دارند و ایران نشان داده است که با چنین فشارهایی تغییر موضع و رفتار نمی دهد.

جوکار بیان داشت: ایران همانند سایر کشورها و طبق پروتکل مرسوم اجازه دسترسی به آژانس انرژی اتمی را خواهد داد اما فراتر از آن را دیگر به آژانس اجازه نخواهد داد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها