فروزنده: خاموش کردن دوربین‌ها جواب قاطعی به قطعنامه آژانس بود

کد خبر: 1153388

یک عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به حذف دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: بعد از تصویب قطعنامه ضدایرانی، ایران نیز این حق را داشت که جواب محکم و صریحی به اقدام آژانس بدهد.

فروزنده: خاموش کردن دوربین‌ها جواب قاطعی به قطعنامه آژانس بود

لطف‌الله فروزنده عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: حرکت ضدایرانی اخیر سه کشور اروپایی این موضوع را اثبات کرد که این کشورها همچون گذشته بدعهد هستند و به دنبال سیاست ها و اهداف ایالات متحده آمریکا پیش می‌روند.

وی افزود: در این ده سالی که درگیر مسائل هسته‌ای هستیم دریافتیم تمام این بازی ها فقط برای آن است که در برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران وقفه‌ای ایجاد کنند.

این استاد دانشگاه گفت: ایران همواره به طرف مقابل و آژانس انرژی اتمی ثابت کرده که پای عهد و پیمان خود باقی می ماند اما طرف مقابل به دنبال دشمنی با ملت ایران بوده است.

فروزنده با اشاره به اقدام ایران در حذف دوربین های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای خود، تصریح کرد: آنچه که در گذشته وجود داشته این است که هر زمان طرف مقابل خلاف تعهدات خود عمل کرده است می‌بایست ایران به صورت قاطع و جدی جواب این عهدی آن‌ها را بدهد از این رو بعد از تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام ایران نیز این حق را برای خود قائل دانسته است که جواب محکم و صریحی به سه کشور اروپایی و آمریکا بدهد.

وی بیان داشت: همیشه مشخص شده که سازمان ها و نهادهای بین المللی مانند آژانس اتمی ابزار و بازیچه دست استکبار جهانی و قدرتهای بی منطق جهان هستند و استکبار جهانی از این طریق در صدد پایه‌ریزی کردن اهداف خود است.

به گزارش فارس، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) به همراه آمریکا با موضوع درخواست از ایران برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب با ۳۰ رأی موافق، ۲ رای مخالف روسیه و چین و ۳ رای ممتنع هند، پاکستان و لیبی به تصویب شورای حکام رسید. «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت شدید این اقدام با انگیزه سیاسی و مغرضانه از سوی برخی از کشورهای عضو شورای حکام، مواضع ایران را در این خصوص گوشزد کرد.  

گفتنی است روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه سازمان انرژی اتمی در واکنش به تلاش برای تصویب قطعنامه علیه ایران و همچنین گزارش اخیر غیرمتوازن و غیرمنصفانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از قطع فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌‌های فراپادمانی آژانس خبر داد و اعلام کرد از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه‌گیری برخط سطح غنا OLEM‌ و فلومتر آژانس قطع می‌شود که دستور آن به مسؤولان مربوط داده شده است.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها