«فردا» گزارش می‌دهد

پیام همکاری ایران و ونزوئلا برای دنیا

کد خبر: 1153829

رئیس جمهور ونزوئلا از عصر جمعه مهمان ایران بود و با مقامات بلندپایه کشورمان دیدار کرد. این سفر از نگاه تحلیلگران و رسانه‌ها علاوه بر آثار اقتصادی و ... دارای پیام‌ها و آثار سیاسی نیز بود. مثلا اینکه سیاست انزوای ایران جواب نداده یا اینکه دوره قلدرمآبی در دنیا تمام شده است.

پیام همکاری ایران و ونزوئلا برای دنیا

گروه سیاست سایت فردا - رییس‌جمهور ونزوئلا عصر جمعه و در رأس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به‌منظور توسعه مناسبات وارد تهران شد. او با همتای خود یعنی رئیسی و مقام معظم رهبری دیدار کرد و در جریان این سفر اسناد همکاری راهبردی 20 ساله با ایران را امضا کرد.

در باب این سفر و دیدار نیکلاس مادورو با مقامات ایران و مناسبات دو کشور تفاسیر مختلفی ارائه شده از جمله اینکه روزنامه صبح نو نوشته: ایران از بحران سوخت در ونزوئلا به‌عنوان فرصتی برای آزمودن راهبرد مقاومت در برابر تحریم‌ها استفاده کرد و با بی‌اعتنایی به تحریم‌های آمریکا، تجارت خود را با ونزوئلا افزایش داد.

این روزنامه افزوده: حال در جریان سفر روز گذشته مادورو به تهران نیز سند همکاری‌های جامع۲۰ساله میان دو کشور امضا شد؛ تجارتی که ونزوئلا را نیز در برابر تحریم‌ها و ایستادگی مقابل آمریکا قوی‌تر کرده و توانسته سد تحریم‌ها را بشکند. همچنان‌که مادورو گفته است «ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده‌اند» حال دو شریک در پی تحکیم و گسترش این روابط هستند تا این پیام سیاسی مهم را به جهان مخابره کنند که سیاست‌های یکجانبه آمریکا قابل شکست دادن است و این کشور دیگر نمی‌تواند سایر کشورها را به پیروی از سیاست‌های قلدرمآبانه خویش وادار سازد.

سید رضا طباطبایی کارشناس مسائل آمریکای لاتین نیز در گفت‌وگویی با «ایسنا» به شرح دلایل اهمیت این سفر پرداخته و گفته بود: «نزوئلا همیشه حامی مردم مظلوم فلسطین بوده است و درحالی که امروز شاهد روابط علنی برخی از  کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس و اتحاد آنها علیه جمهوری اسلامی ایران  هستیم ، این سفر به نوبه خود نشان دهنده این است که پروژه انزواری ایران موفق نبوده و  برخی از تلاش ها برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین در صحنه افکار عمومی جهان با انجام اقداماتی مانند عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی موفق نبوده است.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها