واکنش نمایندگان مجلس به قطعنامه شورای حکام

کد خبر: 1153848

برخی از نمایندگان مجلس در حساب‌های شخصی خود در فضای مجازی نسبت به قطنامه ضد ایرانی شورای حکام واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید.

 واکنش نمایندگان مجلس به قطعنامه شورای حکام

روز (چهارشنبه 18 خرداد ماه) شورای حکام آژانس بین‌الملی انرژی اتمی قطنامه‌ای ضد ایرانی را که کشورمان را به عدم همکاری با آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی متهم می‌‌کند را به تصویب رساند پس از این موضوع برخی از مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حساب شخصی خود در فضای مجازی نسبت به این قطنامه ضدن ایرانی واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید:

*ساخت درونی قدرت، راهبرد عملیاتی برای فائق آمدن بر جنگ روانی دشمن است

وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در توئیتی در این باره نوشت: «توجه به ساخت درونی قدرت، عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی و افزایش کارآمدی، راهبردهای عملیاتی هستند که بایستی در کنار فائق آمدن به جنگ روانی دشمن به جد مورد توجه قرار گیرد»

* غربی‌ها آژانس انرژی اتمی را تشکیل داده‌اند تا زورگویی‌شان را قانونی جلوه دهند

هادی بیگی نژاد نماینده ملایر در همین رابطه در فضای مجازی نوشت:غربی‌ها و صهیونیست‌ها آژانس انرژی اتمی را تشکیل داده‌اند تا زورگویی‌شان را در نظم ناعادلانه‌ای که ایجاد کرده‌اند، قانونی جلوه دهند! بدبخت آن ملتی که در مقابل قلدری این‌ها تواضع کند.»

*افزایش تنش و فشار اقتصادی به مردم روند جدید آمریکا و مهمتر از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام

رئیس کمیسیون امنیت ملی در توئیتی دیگر در واکنش به قطنامه شوای حکام نوشت: مهمتر از قطعنامه صادره از سوی شورای حکام روند جدیدی است که توسط آمریکا و هم‌پیمانانش در مقابل ایران در حال شکل گیری است. افزایش تنش ها، استمرار باج خواهی و‌تلاش برای فشار اقتصادی بر مردم در دستور کار قطعی دشمن است.»

* اقدام مقتدرانه ایران هزینه را برای تصمیمات سیاسی و مغرضانه آژانس زیاد خواهد کرد

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به اقدام آژانس نوشت:«علیرغم حسن نیت و همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی، شورای حکام قطعنامه علیه ایران صادر کرد. ایران هم بخش عمده دوربین ها را قطع کرد و غنی سازی را افزایش داد. این اقدام مقتدرانه ایران هزینه را برای اینگونه تصمیمات سیاسی و مغرضانه آژانس تحت تاثیر صهیونیسم بین الملل زیاد خواهد کرد. کمیسیون امنیت مجلس تجدید نظر در مذاکرات هسته ای را ضروری می‌داند.»

* تصمیم اخیر ⁧‫شورای حکام‬⁩ سیاسی و فاقد هرگونه ارزش حقوقی است‬

همچنین کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد نیز درباره قطنامه شورای حکام نوشت:«تصمیم اخیر ⁧‫شورای حکام‬⁩ سیاسی و فاقد هرگونه ارزش حقوقی و به نظر در راستای تامین نظر صهیونیست‌ها اتخاذ شد. اگر تغییر رویه صورت نگیرد، در نحوه همکاری با آژانس تجدید نظر جدی خواهیم کرد. تروریست های بین المللی حق تصمیم سازی برای سازمان های بین المللی را ندارند.‬

* پاسخ زیاده‌خواهی غرب را باید به موقع داد

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود نیز نوشت:«خطای راهبردی ⁧‫تروئیکای اروپایی‬⁩ جهت امتیازگیری بیشتر از ⁧‫ایران‬⁩ با استفاده از ابزار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، باید با اقدامات عملیاتی در توقف فعالیت‌های داوطلبانه ⁧‫هسته‌ای‬⁩ و اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها اصلاح شود. پاسخ زیاده‌خواهی غرب را باید به موقع داد.‬‬‬

* کشورهای اروپایی و آژانس با صدور قطعنامه؛ انصاف و عدالت را در روابط بین الملل به سخره گرفتند

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در حساب شخصی خود در فضای مجازی ضمن انتقاد از صدور قطنامه ضد ایرانی شورای حکام، نوشت:«ایران‬⁩ در ⁧‫مذاکرات‬⁩ اخیر ⁧‫اتمی‬⁩ همچون همیشه؛ صادقانه با ⁧‫آژانس‬⁩ همکاری نمود و همه موارد فنی، امنیتی و نظارتی حتی ⁧‫فراپادمانی‬⁩ را رعایت کرد اما آمریکا و کشورهای اروپایی و آژانس، به جای تلاش در انجام تعهداتشان، با صدور قطعنامه؛ انصاف و عدالت را در روابط بین الملل به سخره گرفتند.».‬‬‬‬

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها