نظر شورای نگهبان درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه

کد خبر: 1154390

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه گانه مانند هر طرح دیگری در شورای نگهبان مطرح شد و نسبت به کلیات طرح نمی‌توانیم بگوییم که مخالفتی وجود دارد.

نظر شورای نگهبان درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به سوالات زیر درخصوص باید‌ها و نباید‌ها در طرح شفافیت قوای سه گانه پرداخت.

لطفاً توضیحاتی از کلیات طرح شفافیت قوای سه گانه بفرمایید؟

طرح شفافیت قوای سه گانه مانند هر طرح دیگری در شورای نگهبان مطرح شد و جلسات مختلفی نسبت به موضوع برگزار شد نسبت به کلیات طرح ما نمی‌توانیم بگوییم که مخالفتی وجود دارد.

طبیعتا نسبت به جزئیات طرح و سازوکار‌های اجرایی طرح نکاتی وجود دارد که باید مورد مداقه قرار بگیرد. شفافیت موضوع مهمی است و به اندازه همان اهمیت باید در متن قانون دقت داشته باشیم که از مزایای این موضوع استفاده کنیم.

تا زمانی که متون قانونی دقیق نوشته نشوند فرصت اجرا پیدا نخواهیم کرد. متن باید دقیق و قابل اجرا باشد. امور شکلی و امور محتوای باید مورد توجه قرار بگیرند تا مصالح کشور مراعات شود. دقت‌های قانون نویسی باید لحاظ شود وگرنه مجریان امر ممکن است به بهانه‌های مختلف از اجرای قانون سرباز زنند.

طرح شفافیت قوای سه گانه چند ماده دارد؟

این طرح ۵ ماده دارد. ماده یک مربوط به مشمول طرح است یعنی اینکه چه کسانی و چه نهاد‌هایی مشمول طرح می‌شوند. نسبت به ماده یک چند ابهام و یا اشکال داشتیم. ابهامی در اشکال شکلی در خصوص نحوه نگارش وجود دارد. در مصوبات اخیر شاهد هستیم که عزیزان در مجلس در قانون نویسی مدام یکسری از موضوعات را تکرار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها