«فردا» گزارش می‌دهد

اولین وزیری که رفتنی شد

کد خبر: 1154461

در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها خبر از خداحافظی وزیر تعاون با معاونان خود داده بودند. امروز اما وزیر کار با ارائه نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور رسماً استعفای خود را اعلام کرد.

اولین وزیری که رفتنی شد

گروه سیاست سایت فردا - تغییرات در کابینه کلید خورد و اولین گزینه هم همان طور که انتظار می‌رفت، عبدالملکی بود. یعنی وزیر کار که در همین چند ماه عمر وزارت خود کلی حاشیه درست کرده بود. او که می‌خواست با یک میلیون تومان شغل ایجاد کند و کار را به جایی رساند که کارکنان وزارتخانه تحت مدیریش هم علیه او تجمع می‌کردند، حالا استعفا داده است. 

در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها خبر از خداحافظی وزیر تعاون با معاونان خود داده بودند. امروز اما وزیر کار با ارائه نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور رسماً استعفای خود را اعلام کرد. 

سخنگوی دولت هم اعلام کرد که رئیس جمهور روز گذشته با استعفای دوم حجت عبدالملکی ( وزیر کار ) موافقت کرده و "زاهدی وفا" از امروز به عنوان سرپرست وزارت کار منصوب شده است.

گویا ماجرای میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و تفاوت دیدگاههای اقتصادی و عملکرد وی در دوران پیش از وزارت و پس از آن از جمله انتقادات پرتکرار به وی بودند.

عبدالملکی از اقتصاد خوانده‌های ‌دانشگاه امام صادق بود که پیش از این معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی و عضویت در هیات مدیره صندوق بیمه عشایر و روستاییان را در رزومه کاری خود داشت.

او با 191 رای موافق وزیر شد و کمتر از یک سال هم این سمت را به عهده داشت اما به جرات می‌توان گفت که مطرح‌ترین و خبرسازترین وزیر دولت رئیسی بود.  اظهارات و مواضع او در رابطه با مسائل مختلفی مثل  نحوه توسعه صنعت خودروسازی کره جنوبی و ایجاد اشتغال با یک میلیون تومان بحث برانگیز شده بود اما مجموعه اقدامات یک سال گذشته او در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حدی نبود که بتواند به ماندگاری بلند مدت او در کابینه منجر شود.

صحبت‌های تایید نشده حاکی از آن است که احتمالا عبدالملکی بعد از خروج از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهی وزارت خارجه خواهد شد تا در کسوت دیپلمات راهی یکی از کشورهای خارجی شود.

لازم به ذکر است که سخنگوی دولت گفت: ایشان از دولت جدا نمی‌شوند و به عنوان مشاور رئیس جمهوری از ظرفیت ایشان استفاده میشود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها