توضیحات وزیر نفت به کمیسیون انرژی در مورد برنامه‌های نفتی دولت

کد خبر: 1154632

وزیر نفت همراه با مدیران ارشد این وزارتخانه با حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد برنامه‌های دولت در حوزه «دیپلماسی انرژی» توضیحاتی دادند.

توضیحات وزیر نفت به کمیسیون انرژی در مورد برنامه‌های نفتی دولت

جواد اوجی وزیر نفت در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد نشست خود با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس درخواست رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مبنی بر توضیح در مورد وضعیت دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم به خصوص چند ماه اخیر همراه با مدیران ارشد وزارت نفت در کمیسیون انرژی حضور پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه، در خصوص مذاکرات انجام شده در سفر به روسیه، سفر اخیر معاون نخست وزیر روسیه به ایران و توافقنامه‌هایی که با روسیه امضا شد توضیحاتی ارائه شد،‌ افزود: در مورد سفر چندی پیش بنده همراه با دو نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس به کشور‌های آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه، ونزوئلا و کوبا و دستاوردهای این سفرها در خصوص تامین سوخت، صادرات و صدور خدمات فنی و مهندسی مطالبی را به اطلاع اعضای کمیسیون انرژی مجلس رسید. 

اوجی با اشاره به اینکه گزارش سفر به کشور آذربایجان به مجلس ارائه شد، گفت: در این سفر در مورد تفاهم‌نامه‌های امضا شده، افزایش سوآپ گازی از ترکمنستان به آذربایجان و همچنین توسعه میادین مشترک ایران و آذربایجان در دریای خزر در قالب کمیته تخصصی مشترک بین دو کشور تصمیم گیری شد.

وی در مورد کشور عمان و اتفاقات اخیری که برای اولین بار در حوزه انرژی رخ داد، گفت: در مورد میدان نفتی «هنگام»، صادرات گاز و صدور خدمات فنی و مهندسی توافقاتی انجام شد.

اوجی دستاوردهای سفر به ترکمنستان را تشریح کرد و گفت: در نشست امروز ما با اعضای کمیسیون انرژی، افزایش سوآپ گازی و احیای قرارداد صادرات گازی به جمهوری اسلامی ایران در این سفر نیز مورد بررسی قرار گرفت. 

وزیر نفت در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع  در مورد برنامه‌های وزارت نفت در حوزه دیپلماسی انرژی  خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی توضیحات کاملی ارائه شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها