گزارش به کمیسیون بودجه درباره میزان پرداخت وام ازدواج

کد خبر: 1154666

عضو کمیسیون بودجه مجلس به نقل از قائم مقام بانک مرکزی گفت: دولت از بانک مرکزی حتی حدود 3 درصد هم در سه ماهه سال جاری تنخواه دریافت نکرده است.

گزارش به کمیسیون بودجه درباره میزان پرداخت وام ازدواج

حجت الاسلام محمد رضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز سه‌شنبه این کمیسیون اظهار داشت: نشست امروز این کمیسیون با حضور آقای صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی در محل این بانک برگزار و گزارش آنها در خصوص وضعیت اقتصادی و درآمدهای ارزی کشور در سال 1400 و پیش‌بینی آن در سال 1401 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: قائم مقام بانک مرکزی در این جلسه اعلام کرد، رشد نقدینگی را در سال 1401 متوقف کردیم و دولت از بانک مرکزی حتی حدود 3 درصد نیز در سه ماهه سال جاری تنخواه دریافت نکرده است. برنامه پولی برای اولین بار در کشور نوشته شده و براساس آن عمل خواهد شد.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: گزارش بانک مرکزی در خصوص شاخص‌ها از جمله رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، نرخ تورم، رشد نقدینگی، تسهیلات پرداختی بانک ها و ... در یکسال گذشته تا زمان اجرای یارانه‌ها و اصلاح اقتصادی، مثبت بود و رشد نقدینگی در سال 1401 متوقف شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: رئیس بانک مرکزی در این جلسه ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی لازم برای تسویه بخشی از بدهی دولت به بانک ها گفت؛ براساس ابلاغ یک بسته به بانک ها تلاش کردیم تا خدمات برای مردم تسهیل شود. در این بسته اعلام شده برای دریافت تسهیلات خُرد نیازی به دریافت وثیقه نیست و حتی اصراری بر ضامن هم نیست و از بانک‌ها خواسته شده امکان افتتاح حساب غیرحضوری برای مردم باید فراهم شود.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: آقای صالح‌آبادی همچنین در خصوص میزان پرداخت وام ازدواج گزارشی ارائه کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها