تشکیل مجمع امنیتی علیه ایران توسط تل‌آویو و ریاض

کد خبر: 1154721

منابع عبری خبر دادند که تماسهای بسیاری برای ایجاد یک مجمع رسمی امنیتی بین رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی صورت گرفته است.

تشکیل مجمع امنیتی علیه ایران توسط تل‌آویو و ریاض

 شبکه عبری «کان» از اقدامات جدید رژیم موقت صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛ اقداماتی که در راستای ایجاد اجماع علیه تهران است.

این شبکه خبر داد، تماسهای بسیاری برای ایجاد یک مجمع رسمی امنیتی بین رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی صورت گرفته است.

به گزارش این شبکه صهیونیستی، هدف از این مرکز، بررسی «مسئله «دفاع منطقه‌ای مشترک» در قبال آنچه آن را مقابله با تهدید ایران می‌نامند، است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، هم امروز خواستار تشکیل ائتلافی ضدایرانی به رهبری آمریکا شد. گانتز مدعی شد: «شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساختیم و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم، عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است. ما در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌زنیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم.»

 وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ائتلاف مذکور، کشورهای عربی همسو با واشنگتن را نیز دربر می‌گیرد. «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز  گفت: «در این روزها، دشمنان ما تسلیم نمی‌شوند و امنیت ما را در داخل و خارج تهدید می‌کنند. ما با چالش‌های امنیتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم که برخی از آن‌ها شناخته شده هستند و برخی دیگر برای مردم ناشناخته است.»

هرتزوگ در ادامه ادعا کرد: «اسرائیل و سرویس‌های امنیتی آن همچنان با قاطعیت در برابر هر گونه تهدید و هر دشمنی خواهند ایستاد و بازوهای اسرائیل برای محافظت از شهرک‌نشینان به هر آنجایی که لازم است، خواهد رسید.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که روزنامه عبری «هاآرتص» نیز گزارش داده بود که در تماس‌های اخیر میان مقامات واشنگتن و تل‌آویو بر لزوم تحکیم روابط تل‌آویو با امارات و چه‌بسا عربستان سعودی تأکید شده است و یکی از اصلی‌ترین نگرش‌ها در این راستا تشکیل یک سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای برای مواجهه با موشک‌های بالستیک، کروز و پرنده‌های بدون سرنشین (پهپادهای) ایران بوده است.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها