سرلشکر باقری: آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح باید برای شرایط پیش بینی نشده هم آماده شوند

کد خبر: 1154898

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح امادگی را متناسب با جنگ های اینده طراحی کنیم.

سرلشکر باقری: آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح باید برای شرایط پیش بینی نشده هم آماده شوند

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین همایش آماد و پشتیبانی دفاعی در گام دوم انقلاب اسلامی که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد طی سخنانی گفت: مجموعه اماد و پشتیبانی نیروهای مسلح کارنامه درخشانی را در مقاطع مختلف به‌ویژه دوران دفاع مقدس داشته است و اگر در عملیات هایی مثل خیبر و بدر به موفقیت مورد هدف نرسیدیم شاید به دلیل این بود که تجهیزات و پشتیبانی که به نیروها قول داده شده بود تامین نشد.

وی افزود: جهادگران حوزه اماد و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخت ترین شرایط ممکن و زیر آتش دشمن تجهیزات، مهمات، غذا و آب را به رزمندگان می‌رساندند، رساندن تجهیزات به خط مقدم خود نبرد دیگر بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم که بر اعتماد به نفس و امید به آینده تاکید فراوان شده است و با ذکر سختی های گذشته در ۴ دهه گذشته بر پیشرفت‌ها و دستاوردها اشاره و بر مدیریت جهادی، استفاده از جوانان و امید به آینده تاکید شده است.

سرلشکر باقری نیروی انسانی را از اهمیت ویژه‌ای در حوزه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح دانست و گفت: این نیروی انسانی است که وظیفه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح را برعهده دارد ، پس گزینش جوانان خلاق، کار آمد و با انگیزه و رشد دادن آنها و قدردانی از این نیروها نیازمند توجه ویژه ای است.

وی اعتماد به جوانان و سپردن مسئولیت به این جوانان را امری مهم دانست و گفت: آنچه در دفاع مقدس رخ داد بخش اعظم آن توسط جوانان رقم خورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تغییر جنگ ها در آینده گفت: صحنه های نبرد امروز در مقابله با تروریسم و گروه های تکفیری بسیار متفاوت از جنگ های گذاشته است که صحنه های جدیدی را پیش ما گشوده است، پس باید در حوزه اماد و پشتیبانی نیروهای مسلح امادگی را متناسب با جنگ های اینده طراحی کنیم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه با اقتدار نیروهای مسلح موجب شده که تهدید متوجه کشور نباشد، افزود: اما ممکن است درگیر یک جنگ نا هم طراز شویم پس باید متناسب با جنگ ها و ماموریت های اینده طرح ریزی و امادگی ایجاد کنیم.

وی افزود: باید ببینیم تاب اوری سامانه اماد و پشتیبانی نیروهای مسلح در برابر اتش دشمن چگونه است و با دوری از خط اتش دشمن پشتیبانی نیرهای مسلح را انجام دهیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دانش های نوپدید که امروز وجود دارد مانند هوش مصنوعی،  لیزر، سایبر و ... مسائلی است که در گذشته نبود، خدا را شکر به سطحی از توان و اقتدار رسیده ایم که برخی از دشمنان توان تهدید ما را ندارند، اما این اقتدار و توان ما را به سطح دشمنان بزرگتری رسانده که باید متناسب با این سطح آماده باشیم. 

سرلشکر باقری گفت: نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه اهمیت ویژه ای برای حوزه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح دارد، البته باید متناسب با آن از تجارب داخلی در بخش کشوری و نیروهای مسلح و دانشمندان داخل کشورمان استفاده کنیم و از دانش جهانی نیز برخوردار باشیم ، باید رصد کنید که در جنگ های که در سطح جهان رخ می هد چه اتفاقاتی رغم می خورد، اگر پیش روی ارتش روسیه در جنگ اوکراین کُند است ببینیم  اماد و پشتیبانی نیروهای مسلح این کشور چه نقشی در این موضوع دارد و اگر ارتش اوکراین نتوانسته به خوبی ایستادگی کند نقش اماد در این موضوع چیست؟ 

وی تصریح کرد: باید از تجارب روز بهره ببرید و جنگ ها و رزمایش های که در سطح جهان در حال رخ دادن است را رصد و از دانش ها و روش های نو که در جهان در حال استفاده است، شناسایی و بهره ببرید. 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر استفاده از ظرفیت های کشوری و مردمی برای انجام ماموریت های آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت:  باید از توان مردم و بسیج که یک نعمت بزرگ  است استفاده کنید. 

سرلشکر باقری تاکید کرد: آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح باید برای شرایط پیش بینی نشده هم آماده شوند و در رزمایش های تخصصی توان خود را سنجیده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید، از سوی دیگر بر ارزانتر اداره کردن نیروهای مسلح تاکید می‌کنم ، مدیریت بهینه و استفاده بهتر از تجهیزات و امکانات بسیار مهم است که می‌شود با همکاری با سایر نیروهای مسلح از ظرفیت های موجود استفاده بهتری کرد و با برادری کار را پیش برد و انتظار ما هم همین است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها