اسلامی: این جنجال‌ها و فریب‌ها، ادامه راه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری است

کد خبر: 1155186

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فقط ۳ درصد از ظرفیت‌های هسته‌ای جهان در ایران واقع شده ولی بیش از ۲۵ درصد بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای از ایران انجام می‌شود.

اسلامی:  این جنجال‌ها و فریب‌ها، ادامه راه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فقط ۳ درصد از ظرفیت‌های هسته‌ای جهان در ایران واقع شده ولی بیش از ۲۵ درصد بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای از ایران انجام می‌شود.

محمد اسلامی بعد از ظهر امروز(پنجشنبه، ۲۶ خرداد) در حاشیه سفر به شهرستان نطنز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کشورهایی که علیه ایران با ظرفیت ۳ درصد هسته‌ای دنیا این همه جنجال می کنند، چقدر تن به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌دهند.

وی افزود: این جنجال‌ها و فریب‌ها، ادامه راه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری است که هیچ گاه راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش ایسنا،رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: غربی‌ها و آژانس می‌دانند که بردن پرونده ایران به شورای حکام نتیجه‌ای ندارد و ما به صورت حقوقی پاسخ لازم را داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در ۲۰‌ سال گذشته مذاکرات زیادی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران انجام‌شده که سرانجام به برجام رسید ولی آنها حتی بعد از این معاهده، زیر آن زدند.

اسلامی خاطرنشان کرد: قرار شد تحریم‌ها لغو شود و ما هم پذیرفتیم که فعالیت هسته‌ای خودمان را محدود کنیم و از حقوق مسلم خودمان کوتاه آمدیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ولی طرف مقابل به تعهدات پایبند نبود و اکنون که صحبت بازگشت به برجام است، همان اتهامات واهی قبلی را با مدارک جعلی رژیم صهیونیستی تکرار می کنند.

معاون رییس جمهور گفت: وقتی دیدیم آنها به تعهدات پایبند نیستند، ما هم دوربین‌های اضافه در مراکز هسته‌ای را که برای اجرای برجام نصب شده بود، جمع‌آوری کردیم.

وی افزود: این به معنای آن نیست که ما همکاری خودمان را با آژانس بین‌المللی هسته‌ای قطع کرده‌ایم، اما دوربین‌های اضافی و فرا پادمانی را جمع‌آوری کردیم و در صورت بازگشت طرف مقابل به تعهدات برجامی، ما هم عین عبارات برجام را می‌پذیریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها