نماینده مجلس: به تصمیمات آمریکا و ۱+۵ امید نبندیم

کد خبر: 1155246

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید بر توان داخلی خودمان تکیه داشته باشیم و قطعا نباید به تصمیمات آمریکا و کشورهای ۱+۵ امید ببندیم.

نماینده مجلس: به تصمیمات آمریکا و ۱+۵ امید نبندیم

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در خصوص صدور قطعنامه اخیر علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچون گذشته تحت سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این در طول تاریخ بارها و بارها اثبات شده است؛ آنچنان که این نهادها هیچوقت بر اساس منشور بین‌المللی که چارچوب‌های قانونی طرفین مذاکره را رعایت کند و حقوق ملت‌ها را در نظر بگیرد عمل نکرده اند.

وی تاکید کرد: این قطعنامه همچون قطعنامه‌های قبلی، دخالت آشکارا در مسائل، مبانی و سیاست‌های داخلی کشورها قلمداد می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس تصریح کرد: البته این بحث پیام دیگری نیز دارد و به ما که در چارچوب سیاست‌های کلی تصمیم می‌گیریم یادآوری می‌کند که نباید فریب غربی‌ها و شرقی‌ها را بخوریم، به ویژه کشورهای غربی که این روزها سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال کرده‌اند. نباید منتظر باشیم که برجام و سیاست‌هایی که تقریباً منشعب از سیاست‌های مستکبرانه است برای ما تعیین تکلیف کند.

بابایی کارنامی تاکید کرد کرد: ما باید بر توان داخلی خودمان تکیه داشته باشیم و قطعاً نباید به تصمیمات آمریکا و کشورهای ۱+۵ امید ببندیم؛ چراکه آنها در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که صرفاً می‌خواهند استثمار کنند و می‌خواهند کشورهای دیگر را مستعمره خود ببینند.

وی اضافه کرد: امروز عده‌ای نام «جمهوری اسلامی» را در دنیا برنمی‌تابند چرا که این مکتب، منشور استقلال‌طلبی است که امام (ره) آن را ایجاد و رهبری نیز آن را مدیریت می‌کنند. این منشور بر اساس صیانت از تفکر و گفتمانی ایجاد شده که رویکردی بینابین دارد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: آژانس باید بداند که با اعمال این فشارها کار به جایی نخواهد برد؛ ما باید بحث انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را به طور جدی جلو ببریم و کارآمدی خود را نشان بدهیم. همچنین باید به قانون اقدام متقابل که در مجلس مصوب شد توجه ویژه صورت بگیرد و از سیاست‌های عالمانه رهبر انقلاب نیز غافل نشویم.

بابایی کارنامی در خصوص نوع واکنش ایران در مقابل رویکرد اخیر آژانس تأکید کرد: سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این قطعنامه در اقدامی اولیه دوربین‌های فراپادمانی را از کار انداخت و این بخشی از پاسخ لازم بوده است. به نظرم باید غنی‌سازی شروع شود و بر اساس قانون اقدام متقابل برای از سرگیری فعالیت‌های خود تجدیدنظر کنیم. کما اینکه شاید لازم است به شرایط قبلی از نظر هسته‌ای بازگردیم. دیگر هم نباید به غرب اعتماد کنیم و اگر آنها خودشان مایل به مذاکره و توافق بودند ما نیز مسیر را قطع نمی‌کنیم اما کار خود را نیز به جد ادامه خواهیم داد.

وی در رابطه با ادامه تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: ادامه همکاری با آژانس به طوری که در چارچوب رعایت حقوق بین‌الملل ملت ایران باشد منافات و منعی ندارد، ما هرگاه و در هر سطحی لازم باشد مذاکره می‌کنیم اما از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها