زیر سوال بردن رفتار یانکی ها از حسینیه جماران

کد خبر: 1155380

رئیسی با بیان این که راه برون رفت از تحریم ها حرکت های جهادی است گفت:آمریکا هم پیغام می فرستد هم تحریم می کند.حق داریم به این ها اعتماد نکنیم

زیر سوال بردن رفتار یانکی ها از حسینیه جماران

رئیس جمهور جهاد تبیین را   همچون جهاد با مال و جان برای دفاع و سازندگی کشور مهم دانست و تأکید کرد: نیروهای جهادگر با همان روحیه جهادی درباره خدمات انقلاب اسلامی نیز روشنگری کنند. آیت‌ ا... سید ابراهیم رئیسی  دیروز در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت که در سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) در حسینیه جماران برگزار شده بود، با بیان این که از ابتدای تصدی مسئولیت دولت خلأ وجودی جریان جهادی را احساس و بر همین اساس احیای جهاد را پیگیری کردم، اظهارکرد: جریان جهادی به عنوان شجره طیبه‌ای که امام راحل آن را پایه گذاشتند و ثمرات بسیاری برای کشور داشته باید احیا شود.آیت ا... رئیسی ادامه داد: دولت برای احیای حرکت جهادی با صاحب نظران این حوزه و گروه‌های جهادی که در رفع محرومیت کشور نقش‌آفرین بودند، هم‌اندیشی و معاون اول رئیس جمهور جلساتی را در این خصوص برگزار کرد، اما در خصوص تشکیل یک وزارتخانه یا سازمان به نتیجه نرسیدیم.رئیس جمهور گفت: در نهایت مقرر شد گروه‌های جهادی همچنان میدان‌دار عرصه جهاد باشند و دولت فعالیت آن ها را با سه کار ویژه هدایت، حمایت و نظارت رصد کند.

نسخه‌های غربی متناسب با زیست ‌بوم ما نیست

رئیسی با بیان این که استفاده از تجربه دیگران ارزشمند است، اما نمی‌توانیم به نسخه‌هایی که مطابق و متناسب با نظام و هویت ما نیست عمل کنیم، خاطرنشان کرد: نسخه‌های غربی متناسب با زیست ‌بوم ما نیست و باید به دست نیروهای متخصص و براساس فرهنگ و هویت ما بومی‌سازی شود.رئیس جمهور ادامه داد: وقتی دیگران برای ما نسخه فرهنگی بنویسند، می‌شود سند ۲۰۳۰ و نسخه‌های دیگران در حوزه تولید، اقتصاد و مسائل اجتماعی نیز با فرهنگ ما سازگاری ندارد و باید دغدغه‌مندان انقلاب متناسب با شرایط ایران اسلامی نسخه ‌نویسی کنند.دکتر رئیسی گفت: آموختن اندوخته و تجربه دیگران کار درستی است، اما باید در برابر نسخه‌های دیگران با احتیاط عمل کرد و کارشناسان و دغدغه‌مندان باید این نکته‌ها را بررسی کنند تا متناسب با انقلاب اسلامی نسخه بنویسند.رئیس جمهور با اشاره به دستور اخیرخود برای تولید هواپیمای مسافربری توسط یکی از شرکت‌های داخلی در اصفهان، افزود: در زمان مدیریت آستان قدس رضوی در سفری به تاتارستان از یک مجموعه هلی‌کوپترسازی این کشور بازدید کردم که از آن به عنوان قطب صنعتی در آن جا یاد می‌شد، اما آن چه در اصفهان دیدم به مراتب ارزشمندتر، پیشرفته‌تر و گسترده‌تر بود.آیت ا... رئیسی افزود: این شرکت توان ساخت انواع پرنده‌ها براساس استانداردهای جهانی را دارد و تأکید شد به سرعت و در یک حرکت جهادی عملیات اجرایی تولید هواپیما با ظرفیت ۷۲ سرنشین را در دستور کار قرار دهد. رئیسی بر زمین ماندن برخی پروژه‌ها را محصول همین فرایندهای اداری پیچیده دانست و گفت: امروز به اندازه ۵۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور داریم که اگر یک حرکت جهادی نشود، همچنان شاهد عقب‌ماندگی در این حوزه خواهیم بود. رئیس جمهور تحریم‌ها را نیز ناشی از شکست آمریکا در صحنه رویارویی با ایران اسلامی دانست و گفت: راه برون‌رفت از تحریم‌ها حرکت‌های جهادی است و همین حرکت‌ها باعث شده دشمن نتواند با تحریم‌ها ما را مغلوب کند.آیت ا... رئیسی با تأکید بر لزوم خنثی‌سازی تحریم‌ها، افزود: جای تعجب دارد که آمریکایی‌ها از یک سو برای مذاکره و توافق پیغام می‌فرستند و از سوی دیگر بر لیست تحریم‌ها می‌افزایند.رئیس جمهور گفت: این که اعلام می‌کنیم به آن ها اعتماد نداریم، دنیا به ما حق بدهد که به میثاق‌شکنان اعتماد نکنیم و بر داشته‌های خود اتکا کنیم. همچنین در این جلسه تعدادی از جهادگران عرصه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادها و درخواست‌های خود پرداختند. استفاده از نیروهای جهادی در مجمع عالی جهاد سازندگی، استفاده از توان مردمی در پیشبرد برنامه‌های دولت در عرصه محرومیت ‌زدایی و ایجاد هسته‌های جهادی در همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از مهم‌ترین مطالبات آن ها بود.

انتقاد های سعید قاسمی

سعید قاسمی نیز در این اجتماع خطاب به سید حسن خمینی گفت:« بعد از فتنه ۸۸ دیگر به این جا پا نگذاشتیم، اما الان خوشحالم، آقا به شما عزت و احترام خاصی گذاشتند و ما هم شما را دوست داریم. دعوت می کنم از حاج حسن آقا که یک سفر در خوزستان همراه ما باشند.قاسمی سپس خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب رئیسی شما می دانید ما به شما ارادت داریم. جنس جناب عالی و بر و بچه های جوراب سوراخ با آن هایی که دولت را تحویل گرفتید بسیار فرق دارد. جنسا با آن ها فرق دارید. برای همین اسمشان را جهادی می گذارند. الان دما در اندیکا ۵۲ درجه است و آدم پوست می اندازد برای  این مردم کار کند. مردم در اندیکا در غار هستند.او با مخاطب قرار دادن رئیسی گفت: چه کنیم؟ اندوه دل نگوییم الا یک از هزاران. چطور باید صحبت کنیم ما در این نهضت یک میلیون مسکن که گفتید ما می توانیم در بخشی از نهضتی که شما علمش را بلند کردید بخشی از دغدغه شما را حل کنیم. چرا وزیر محترم می گوید ما باید از ترکیه و چین آدم بیاوریم که بتوانیم؟ چطور ما جهادگران ثابت کنیم می توانیم؟ شما گفتید باید خانه های لاستیکی در چابهار جمع شود. چرا نشد؟ شما شش ماه پیش در اندیکا گفتید باید بشود. چرا نشد؟ چرا دروغ می گویند؟ چرا جهادی ها را حساب نمی کنند؟ استاندار محترم می گوید ما برای شما ردیف بودجه نداریم. ما الان20 روزه می توانیم مسکن بسازیم.»

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها