رئیس جمهور وارد قرچک شد/ بازدید رئیس از مجتمع مسکونی سبحان و بیمارستان نیمه کاره پیشوا +تصاویر

کد خبر: 1155393

رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود وارد قرچک در جنوب شرق استان تهران شد.

رئیس جمهور وارد قرچک شد/ بازدید رئیس از مجتمع مسکونی سبحان و بیمارستان نیمه کاره پیشوا +تصاویر

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در ادامه سفرهای استانی و در رأس هیأتی وارد قرچک در جنوب شرق استان تهران شد.

بر اساس این گزارش در این‌سفر قرار است، رئیس جمهور از برخی پروژه‌های مهم این شهرستان قرچک بازدید و سپس به ورامین سفر کند.

همچنین جلسه‌ای به منظور بررسی مسائل، مشکلات و نیازمندی‌های مختلف شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با حضور رئیس جمهور، هیأت همراه، استاندار تهران و برخی مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل خواهد شد.

رئیسی پیش از این سفر، به شهرستان‌های پردیس، شهریار، ملارد و قدس نیز سفر داشته است و در فرصت‌های آتی به سایر شهرستان‌های استان‌تهران نیز سفر خواهد داشت./منبع: مهر

 بازدید رئیسی از مجتمع ۱۱۰۰ واحدی سبحان قرچک

رئیس جمهور با حضور در شهرستان قرچک از مجتمع مسکونی یکهزار واحدی قرچک موسوم به سبحان بازدید کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران صبح امروز با حضور در شهرستان قرچک از پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان ۲ بازدید کرد، این پروژه از سال ۸۲ شروع شده و حدود ۸ سال است که به اتمام رسیده و مالک یا مالکان این پروژه در ابتدا  تقاضایی جهت دریافت پایان کار به شهرداری ارائه نکردند.

این مجتمع مسکونی به یکی از موسسات مالی اعتباری تعلق دارد که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی‌های ان به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه‌های مورد نیاز، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی واگذار نشود.

آموزش ‌و پرورش به خاطر عدم رعایت فضای آموزشی ۱۰۰ عدد از پلاک ثبتی را توقیف کرده است و پرونده قضایی نیز در اجرای احکام موجود است. در زمان اجرای پروژه مسکونی باید فضای آموزشی دیده می‌شد، ولی نظارت بر اجرای پروژه انجام‌ نشده است./ فارس

 بازدید رئیس جمهوری از قطار حومه‌ای ورامین - تهران

رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، از اجرای طرح قطار حومه‌ای ورامین - تهران بازدید کرد.

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری صبح امروز در جریان سفر به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با حضور در محل اجرای طرح قطار حومه‌ای که شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران را به پایتخت متصل می‌کند، از روند اجرا و تکمیل این طرح مهم ملی بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن و خواسته مردم و مسئولان در تبدیل وضعیت این طرح از راه‌آهن به شرکت مترو قرار گرفت.

طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین از مصوبات دولت نهم است که در پی درخواست‌های مکرر مردم در ۱۷ مرداد سال ۸۸ با حضور مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مسئولان محلی کلنگ احداث آن در ایستگاه راه‌آهن ورامین به زمین خورد.

اجرای این طرح، ابتدا در اختیار شرکت راه آهن قرار گرفت ولی با پیگیری و اعتراض مسئولان ورامین، این طرح ملی به شرکت مترو تهران واگذار و مقرر شد تا در سه فاز شهرری تا قرچک، قرچک تا ورامین و ورامین تا پیشوا انجام شود.

رئیسی

پس از گذشت چند سال از اجرای این طرح و به دلیل اجرا در حریم راه‌آهن سراسری تهران – مشهد، مجری عملیات از شرکت مترو به شرکت راه‌آهن تغییر کرد، و در پایان دولت دهم، بار دیگر این طرح به شرکت مترو سپرده شد تا مردم جنوب‌شرق تهران با استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی به ایستگاه متروی تهران متصل شوند.

در سفر وزیر وقت راه و شهرسازی به شهرستان ورامین، بار دیگر موضوع تبدیل وضعیت این سیستم به راه‌آهن مطرح و مقرر شد که کل طرح توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی اجرا شود.

بر سر اجرای این طرح معارضین متعدد و پل‌های روگذر و زیرگذر زیادی وجود دارد که تا کنون تمام این معارضین رفع نشده و این امر باعث شده که طرح ملی قطار حومه‌ای تهران - ورامین پس از ۱۳ سال تکمیل نشده و مردم با سختی خود را به تهران می‌رسانند.

این خطوط ریل آهن ۱۴ تقاطع غیر همسطح دارد که مشکل تعدادی از آنها رفع شده و الباقی تقاطع ها نیز در حال رفع شدن است./ فارس

رئیسی

رئیس جمهور از بیمارستان نیمه ساخته ۹۶ تختخوابی پیشوا دیدن کرد

رئیس جمهور از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا که احداث آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است، بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان تهران به شهرستان ورامین سفر کرده است، از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا دیدن کرد.

عملیات اجرایی این واحد درمانی به منظور تحت پوشش قرار دادن جمعیت ۱۵۰ هزار نفری شهر پیشوا، از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و تاکنون تنها کمتر از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس جمهور در جریان بازدید خود با تأکید بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر این بیمارستان و بهره‌مندی مردم منطقه از خدمات آن اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالا و وضعیت منطقه، تأخیر ۱۲ ساله در احداث این پروژه خدماتی به هیچ وجه قابل پذیرش و توجیه نیست و باید به سرعت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیسی از مسئولان دانشگاه شهید بهشتی به عنوان متولی اجرای پروژه، وزارت بهداشت و استانداری تهران خواست که با پیگیری جدی مسائل و مجوزهای اداری و نیز تامین منابع تسهیلات لازم این بیمارستان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

رئیس جمهور در حرم امامزاده جعفربن‌ موسی‌ الکاظم (ع) پیشوا حضور یافت

رئیس جمهور در سفر یکروزه به شهرستان پیشوا، دقایقی پیش در حرم مطهر امامزاده جعفربن‌ موسی‌الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان جضور یافت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه پس از حضور در شهرستان پیشوا، در بارگاه ملکوتی امامزاده جعفربن‌موسی‌الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان حضور یافته و ضمن زیارت مضجع نورانی این امامزاده واجب التعظیم، با تنی چند از مردم دیدار و گفت وگو کرد.

رئیسی

بسیاری از مردم پیشوا که از حضور رئیس جمهور در این شهرستان آگاه شده بودند، با این که رئیس جمهور برنامه‌ای برای دیدار مردمی نداشت، در مقابل صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) حضور یافته و مشتاقانه درخواست دیدار با وی را داشتند.

رئیس جمهور هنگام حضور در این مکان مقدس، با چند تن از زائران و مجاوران دیدار و صمیمانه با آن‌ها گفت وگو کرد.

بازدید از طرح‌های نیمه تمام شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا، دیدار با مردم در ورامین وشرکت در جلسه شورای اداری شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران از مهمترین برنامه‌های سفر یکروزه رئیس جمهور به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران است./ ایرنا

ساکنان شهرک آژینه پیشوا مشکلات خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در بازدیدی سرزده از شهرک آژینه، با مردم به گفت و گو نشست و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

رئیس جمهور روز شنبه پس از بازدید از بیمارستان نیمه تمام پیشوا، به صورت سرزده به شهرک آژینه رفت و با مردم به گفت و گو نشست و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

شهرک آژینه به عنوان یکی از مناطق محروم شهرستان پیشوا دارای هشت پروژه مسکن مهر است و ساکنان آن از رئیس جمهور به گرمی استقبال کردند.

رئیس جمهور پس از استماع سخنان مردم این منطقه نامه های آنان را تحویل گرفت و قول رسیدگی به مشکلاتشان را داد.

آیت الله رئیسی همچنین تعدادی از کودکان این محدوده را که همراه با مردم در مقابل مدرسه نوساز شهرک جمع شده بودند، مورد تفقد قرار داد.

رئیسی

رئیس جمهور روز شنبه در سفر به شهرستان‌های استان تهران، با حضور در پیشوا از طرح‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام این شهزستان بازدید کرد.

ارتقای زیرساخت‌های شهرک صنعتی، تأمین آب پایدار کشاورزی از محل پساب تصفیه شده جنوب تهران، دسترسی به محور قم – گرمسار و تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان شهرستان پیشوا از رئیس جمهور است.

 پیشوا یکی از شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران است که باوجود برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مناطق بکر و تاریخی نزدیک به پنج هزار ساله، بسیار کم شناخته شده و باید به عنوان یکی از هدف‌های گردشگری، از نو آن را شناخت؛ چنانچه نام این شهر در شاهنامه فردوسی نیز مرکز قیام کیومرث برای جهان گشایی آورده شده‌است./ ایرنا

رئیس جمهور: خدمات ویژه به ساکنان شهرک آژینه پیشوا ارائه شود

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی گفت: برخی از ساکنان شهرک آژینه پیشوا از مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد هستند که باید خدمات ویژه به آنها ارائه شود.

رئیس جمهور در بازدید از شهرک آژینه پیشوا، اظهار داشت: ساکنان این شهرک آژینه پیشوا  از خدمات شهری محروم هستند و نبود خدمات شهری باعث شده که زندگی مردم با زحمت مواجه شود و در حال حاضر مشکلات جدی در حوزه خدمات شهری وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی ساکنان شهرک آژینه پیشوا از مدد جویان بهزیستی وکمیته امداد هستند که باید به آنها توجه ویژه بشود ، همه خانواده ها محترم هستداما این خانواده ها احترام ویژه دارند وباید برای آنها  کار انجام شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای خدمات شهری تخصیص و وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکلات این شهرک دستور به اقدام بدهد و با برنامه ریزی  و زمان بندی از امروز که اواخر ماه خرداد است کار را شروع کنند که تا پایان سال جاری خدمات شهری برای تسهیل زندگی ساکنان اجرایی شود.

رییسی تاکید کرد: وزیر راه و شهر سازی دستور به اجرای کار بدهد و استاندارو فرماندار پیگیر انجام امور باشند.

وی ادامه داد: از مسئولان انتظار انجام امور را داریم تا در بازدید بعدی دیگر شاهد این مشکلات نباشیم، تمام درخواستهای شخصی ساکنان که با نامه به ما اعلام شده پیگیری و با شماره تماس قید شده در نامه  برای بررسی مشکلات تماس گرفته می شود./ ایرنا

دیدار رئیس جمهور با مردم در ورزشگاه تختی ورامین

ساختارهای  فسادزا را اصلاح خواهیم کرد/دولت صادق الوعده خواهیم بود

 رئیس جمهور با بیان اینکه ساختارهای مولد نابرابری و فساد را اصلاح خواهیم کرد، گفت: دولت صادق الوعده خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم ورامین، قرچک و پیشوا با اشاره به سالروز انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: رای مردم در انتخابات 28 خرداد، رای به اجرای عدالت بود. آنچه مردم از ما خواستند مبارزه با فقر و فساد و تبعیض بود و به این عهد خود بامردم وفادار هستیم ما دولت صادق‌الوعده خواهیم بود ان‌شاءالله.

وی با بیان اینکه ترجیح دادم سالروز انتخابات ریاست جمهوری را به جای سالن اجلاس سران و شرکت در مراسم های شکلی، در جمع مردم و در کنار آنها باشم و به طرح های نیمه تمام و مشکلات آنها رسیدگی کنم‌، افزود: ساختارهای فسادزا  را اصلاح خواهیم کرد

رئیس جمهور با اشاره به درخشش مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک ‌‌در سال 42 برای یاری امام بزرگوار کفن پوش و برای یاری رساندن به حقوق حقه امام به کف خیابان آمدند، تصریح کرد: این دفاع نشان از بصیرت مردم ورامین دارد؛ مردم نشان دادند همیشه هستند از اول انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و البته مردم ورامین پیشوا و قرچک در این عرصه خوش درخشیدند نشانشان همین صدق شهدا و جانبازان و خانواده آنان است  که در جریان قیام 15 خرداد سال 42 ، سال 57 و فتنه 88 مردم ولایتمدار ورامین وارد میدان شدند و کفن‌پوش برای خاتمه فتنه به سمت تهران حرکت کردند.

رئیسی با بیان اینکه پس از انتخابات ریاست جمهوری باید به طرح های نیمه تمام منطقه سر بزنیم و در جمع مردم باشیم تا مشکلات برطرف شود این برای من شیرین تر است که در بین مردم باشم، تاکید کرد:  به برکت انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته در ورامین، قرچک و پیشوا کارهای زیادی شده و با وجود کارهای زیاد، کارهایی نیز باقی مانده، مترو از پروژه هایی است که باید خیلی زودتر از این ها به اتمام می رسید‌، مراکز درمانی در پیشوا یک درمانگاه مجهز جزو ضرورت ها است، مجموعه مسکونی که به خاطر اقدامات فنی و حقوقی در قرچک مانده و مردم نتوانستند از آن استفاده کنند.

وی با بیان‌ اینکه در جمع مردم پیشوا حاضر شدیم و عرض ادب کردیم تا مشکلات این شهرستان را حل کنیم، ادامه داد: این منطقه مشکلات و مزایایی دارد  باید با کمبودها و توجه به این مزایا به مشکلات رسیدگی کنیم که این امر به تمرکز در تصمیم گیری نیاز دارد.

رئیسی با بیان اینکه فرمانداری ورامین ویژه می‌شود تا کار مردم سریع‌تر حل شود، تاکید کرد: باید از بار استان تهران بکاهیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ‌برای کشور رشد اقتصادی 8  درصد را هدف‌گذاری کرده‌ایم، اظهار داشت: ‌سال گذشته رشد بیش از چهار درصد را داشتیم.

وی با بیان اینکه در حالی دولت سیزدهم ‌کار را شروع کرد که رشد اقتصادی یک چهارم درصد بود، گفت: ‌امروز آمار حاکی از آن از است که از رشد اقتصادی چهار درصد عبور کرده‌ایم ‌و برای رسیدن به رشد اقتصادی در شأن مردم و رفع تحریم‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها