«فردا» گزارش می‌دهد

نواصلاح‌طلبی پیر

کد خبر: 1155407

اصلاح‌طلبان هر بار که در انتخابات شکست می‌خورند از ضرورت پوست‌اندازی و بازاندیشی در رویکردهایشان سخن می‌گویند اما در نهایت همان مسیر همیشگی را می‌روند. همچنین هر بار به مناصبی در دولت یا مجلس دست پیدا می‌کنند باز هم خبری از پوست‌اندازی و جوان‌گرایی نیست و در نهایت همان چهره‌های قدیمی می‌شوند مدیر و مسئول.

نواصلاح‌طلبی پیر

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح‌طلبان هر بار که در انتخابات شکست می‌خورند از ضرورت پوست‌اندازی و بازاندیشی در رویکردهایشان سخن می‌گویند اما در نهایت همان مسیر همیشگی را می‌روند. همچنین هر بار به مناصبی در دولت یا مجلس دست پیدا می‌کنند باز هم خبری از پوست‌اندازی و جوان‌گرایی نیست و در نهایت همان چهره‌های قدیمی می‌شوند مدیر و مسئول.  اصلاح‌طلبان در ماه‌های اخیر تنها راهکار برون رفت خود از وضعیت فعلی را توجه بیشتر به جامعه دانسته‌ و همسویی بیشتر با مطالبات مردم دانسته‌اند و هیچ توجه به ضرورت تغییر ساختاری و استفاده از نیروهای جدید و جوان نداشته‌اند. اگرچه که در این زمینه نیز اختلاف نظرهای گسترده دارند و طیفی از اصلاح‌طلبان که به قدرت محور شهره است، در این راستا نیز حاضر به همراهی با سایر اصلاح‌طلبان نیست. 

بی‌توجهی این جریان سیاسی به جوان‌گرایی و ایجاد تغییرات لازم اما موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. از این رو است که روزنامه جوان نوشته: خبر‌های رسیده حاکی از برگزاری نشست‌های جدید اصلاح‌طلبان با عنوان «نواصلاح‌طلبی» است. اصلاح‌طلبان در دوران هشت ساله دولت روحانی و پس از آن برای انتخابات‌های مختلف تشکل‌های مختلفی با حضور احزاب سیاسی خود ایجاد کردند که هیچکدام در جلب نظر توده‌ها و حتی بدنه جوان جریان موفق نبودند. حالا این جلسات جدید با حضور افرادی همچون بهزاد نبوی، موسوی لاری، و محمدرضا عارف برگزار می‌شود تا ضمن آسیب شناسی عملکرد دهه اخیر اصلاح‌طلبان، بتواند راه‌های بازگشت آنان به هویتی را که هویت اصلاح‌طلبی می‌نامند، پیدا کند.

این روزنامه افزوده: نواصلاح‌طلبی هم با همان پیران اصلاح‌طلب دارد شکل می‌گیرد و برخلاف اسمش خبری از جوانی و تازگی در آن نیست.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها