دعوت از رئیس جمهور ایران برای حضور در اجلاس سران خزر

کد خبر: 1156032

وزیر خارجه ترکمنستان در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان ضمن تکرار دعوت از رئیس جمهور ایران برای حضور در اجلاس سران خزر، سفر رئیس جمهور ترکمنستان به تهران را سرآغاز فصل نوینی از روابط دو کشور خواند.

دعوت از رئیس جمهور ایران برای حضور در اجلاس سران خزر

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ۲۹ خرداد در تماس تلفنی با «رشید مردوف»، وزیر امور خارجه ترکمنستان در مورد اجرایی کردن توافقات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای بویژه اجلاس آتی سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق آباد گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفتگو ضمن اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در تهران، این بازدید را نقطه عطفی در مناسبات دو کشور خواند که تاثیر بسزایی در توسعه روابط دوستانه بین دو همسایه دارد. 

وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری و اجرای توافقات دوجانبه را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از میزبانی عشق آباد برای برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر را اعلام  کرد.

رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از رئیس جمهور ترکمنستان در سفر اخیرش به تهران، این بازدید را سرآغاز فصل نوینی از روابط دو کشور خواند.

 وی همچنین آمادگی وزرا، روسای سازمان‌ها و بخش خصوصی ترکمنستان برای نشست با همتایان ایرانی به منظور اجرایی کردن توافقات حاصله در دیدار روسای جمهور دو کشور را اعلام کرد.

رشید مردوف بار دیگر به صورت رسمی بر دعوت رئیس جمهور کشورش از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق آباد تاکید کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها