خیاطیان: شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است

کد خبر: 1156142

رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: رای مردم به آیت‌الله رییسی یعنی بازگشت به شعار انقلاب اسلامی.

خیاطیان: شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است

محمدصادق خیاطیان صبح امروز در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» که از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است، اظهار کرد: مردمی بودن، دال مرکزی انقلاب اسلامی است و رای مردم به آیت الله رییسی یعنی بازگشت به شعار انقلاب اسلامی. این شعار باید خود را در سیاست های دولت نشان دهد.

وی افزود: همه گفتمان ها به تببین و تئوری پردازی دارند. تبیین جنبه نظری گفتمان عدالت و جمهوریت بسیار ضروری است. باید مفهموم مردمی بودن و جمهوریت مشخص شود. معتقدیم حضور مردم در همه صحنه ها باید وجود داشته باشد و جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رای نیست. جمهوریت باید به لحاظ نظری تعریف شود.

خیاطیان ادامه داد: دولت های مختلف به موضوع عدالت پرداخته اند اما در این زمینه به تعبیر رهبری، عقب ماندگی داریم و شرایط ما در این زمینه در شأن جمهوری اسلامی نیست. این مفهوم هم باید تبیین شود.

وی در پایان گفت: مردمی بودن باید خود را در اقتصاد نشان دهد. الگوی مردمی کردن اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، اموزش، سلامت مبتنی بر آموزه های اسلامی و اسناد بالادستی را باید در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری تهیه کنیم.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها