حدود ۲۰۰ نفر از سواستفاده کنندگان از ارز ترجیحی را به مراجع قانونی معرفی کرده‌ایم

کد خبر: 1156528

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس با انتقاد از انحرافی که در اهداف اجرای تخصیص ارز ترجیحی ایجاد شد، اظهار داشت: حدود ۲۰۰ نفر از کسانی‌که استفاده رانتی از ارز ترجیحی می‌کردند، را به مراجع قانونی معرفی کرده ایم.

حدود ۲۰۰ نفر از سواستفاده کنندگان از ارز ترجیحی را به مراجع قانونی معرفی کرده‌ایم

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از انحرافی که در اهداف اجرای تخصیص ارز ترجیحی ایجاد شد، اظهار داشت: طبق آخرین ارزیابی کارشناسان از ارز ترجیحی فقط ۶۰ درصد این ارز به هدف برخورد کرد و ۴۰ درصد آن اسیر فساد و حیف و میل اموال عمومی شده و منجر به شکل گیری قاچاق در کشور شد.

وی افزود: حدود ۲۰۰ نفر از کسانی‌که استفاده رانتی از ارز ترجیحی می‌کردند، را به مراجع مربوطه معرفی کرده ایم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه مجلس تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی و عادلانه کردن یارانه‌ها به منظور جلوگیری از رانت و فساد شکل گرفته در مسیر قبلی تخصیص به وارد کنندگان صورت گرفت تا یارانه در نظر گرفته شده در سفره‌های مردم دیده شود.

میرتاج الدینی گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات حدود ۶۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ تخصیص داده شده است که عمده آن انحراف داشته و در سفره مردم دیده نشد.

 وی خاطرنشان کرد: وقتی کالایی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شود هیچ کالای دیگری حتی کالای تولید داخل نمی تواند با آن رقابت کند و حتی خیلی از ارگان‌ها حاضر به خرید محصول داخلی نبودند زیرا محصولی که با ارز ترجیحی به کشور وارد شده بود قیمت مناسب تری داشت در واقع با این کار ما به کشورهای خارجی و تولید کنندگان آنها کمک می‌کردیم تا تولیدکنندگان داخل.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها