ورود کمیسیون اجتماعی به مشکلات زندان‌های کشور

کد خبر: 1156589

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل و مشکلات زندان های کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

ورود کمیسیون اجتماعی به مشکلات زندان‌های کشور

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل و مشکلات زندان های کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

کیومرث سرمدی ، در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستورکار جلسه امروز کمیسیون بررسی مسائل و مشکلات زندان های کشور بود که با حضور رئیس سازمان زندان ها و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسه امروز مسائل و مشکلات زندان های کشور به لحاظ فضا و محیط زندان ها و مشکلاتی که از نظر جا و مکان و امکانات در خیلی از زندان های کشور وجود دارد، بررسی شد. همچنین مسائلی مانند نحوه آموزش و توانمند کردن زندانیان به لحاظ حرفه آموزی مورد بررسی قرار گرفت که به نوعی سازمان فنی و حرفه ای در این راستا با سازمان زندان ها همکاری می کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز همچنین گزارش ها و راهکارهایی از سوی استان ها و حوزه های انتخابیه ارائه شد، گفت: در کل جمع بندی مطالب این بود که تلاش شود استفاده از مجازات های جاگزین شدن حبس مورد توجه قرار گیرد و حرفه آموزی به زندانیان صورت گیرد تا بعد از اینکه دوران محکومیت آنها تمام می شود از لحاظ اشتغال بتوانند حرفه ای داشته باشند.

سرمدی افزود: مباحثی نیز در زمینه توسعه زیرساخت ها مطرح شد تا از جرایمی که اتفاق می افتد جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: بحث آخر نیز در رابطه با حمایت از خانواده های زندانیان بود که با توجه به جرمی که اتفاق افتاده اینها به تعبیری گناهی ندارند، اما توجه و حمایت از این خانواده باید به نحوی صورت گیرد که از میزان آثار روحی و روانی این موضوع بر خانواده کاسته شود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها