موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت/طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کلید خورد

کد خبر: 1157583

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خواهند پرداخت.

موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت/طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کلید خورد

جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی لحظاتی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی تغییر تاریخ سال مالی، بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و بررسی گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (5) به ماده(37) قانون آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان قرار دارد.

همچنین بررسی  گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد رد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته‌جمعی، بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها 1973 و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال 1392 الی 1399 (در اجرای ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس) از دیگر مواردی است که نمایندگان در جلسه امروز خود به بررسی آن خواهند پرداخت.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکت های وابسته خصوصاً شستا(در اجرای ماده (212) آیین نامه داخلی مجلس) نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد./ منبع: ایسنا

موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح  ساماندهی استخدام کارکنان دولت را بررسی کرده و با ۱۹۶ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

رییس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات این طرح تاکید کرد: باتوجه به پیشنهادات زیادی که در ماده واحده این طرح وجود دارد با تصمیم هیات رئیسه مجلس این طرح به صورت دو شوری بررسی می شود و اکنون برای بررسی پیشنهادات به کمیسیون اجتماعی باز می گردد.

حسن لطفی در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما اکنون با ۲۷ نوع قرارداد استخدامی مواجه هستیم و این تعدد در قراردادها منجر به این شده تا عدالت در پرداخت‌ها از بین برود. ما کارمندهایی را داریم که در یک اتاق و با یک مدرک و میزان سابقه برابر حقوق‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند. این بی‌عدالتی در پرداخت‌ها انگیزه را از کارمندان دولت گرفته است. از سوی دیگر تعدد قراردادها باعث شده تا آمار دقیقی از کارکنان دولت نداشته باشیم. کمیسیون اجتماعی با همکاری دولت این طرح را آماده کرده تا شاهد ساماندهی کارکنان دولت در بحث نحوه پرداخت و تنظیم قراردادها باشیم. براساس این طرح باب ورود از طریق شرکت‌ها به بدنه دولت بسته شده و تصویب این طرح می‌تواند بی‌عدالتی‌ها را کنار بزند.

مهدی عیسی‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص کلیات این طرح مطرح کرد: ما نمایندگان مجلس و دولت وظیفه داریم که به فرزندان مردم به عنوان اولاد دولت توجه کرده و آنها را تعیین تکلیف کنیم. چرا از سال ۱۳۶۰ دولت وظایف خود را در این حوزه انجام نداده است. امروز ما با ۲۷ مدل قرارداد استخدامی مواجه هستیم و تعداد کارکنان دولت نامعلوم است. آیا به عنوان وکلای مردم ساماندهی این وضعیت به عهده ما نیست؟ ما چندین سال است که شعار کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت را می‌دهیم اما سوال این است که چه زمانی قرار است این وعده تحقق پیدا کند./ منبع: ایسنا

کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۸۶ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس به کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل رای مثبت دادند.

با اعلام هیات رییسه مجلس، طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل به صورت دو شوری بررسی می شود، لذا طرح برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها