وضعیت اقتصادی ایران از نگاه روزنامه نزاویسمایا گازتا

کد خبر: 1158148

اقتصاد ایران با وجود فشار‌ها و سختی‌های تحریم موفق شده تاب بیاورد و وارد دوره رشد شد.

وضعیت اقتصادی ایران از نگاه روزنامه نزاویسمایا گازتا
اقتصاد ایران با وجود فشار‌ها و سختی‌های تحریم موفق شده تاب بیاورد و وارد دوره رشد شد.
روزنامه نزاویسمایا گازتا با انتشار این تحلیل نوشت: وضعیت اقتصادی بسیار بهتر از یک سال گذشته به نظر می‌رسد. تولید ناخالص داخلی ۳ تا ۴ درصد رشد داشته است، اما این احیای وضعیت به‌شمار می‌رود. در حال حاضر، تولید ناخالص داخلی ایران به سطح سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی نزدیک شده است. از لحاظ تولید ناخالص داخلی سرانه به شاخص‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی نزدیک شده است. 
ایران آماده است از یکی از اصلی‌ترین مطالبات خود در مذاکرات هسته‌ای چشم‌پوشی کند. ایران با قید نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی مخالفت نمی‌کند، اما به شرط تضعیف تحریم‌ها علیه ساختارهای داخلی سپاه ناظران تردید دارند که دولت جو بایدن‌، بتواند حتی با این گزینه موافقت کند. 
از فصل بهار، یعنی زمانی که روند مذاکرات به بن‌بست رسید، تهران برخی از گام‌ها را برداشت که نشانگر چشم‌انداز توسعه برنامه هسته‌ای این کشور است.
در روزهای اخیر، سناتورهای احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در جلسه‌ای پیرامون این ابتکار عمل تهران شرکت کردند. پس از آن، قانون‌گذاران این عقیده را مطرح کردند که بعید به نظر می‌رسد ایران با محدود شدن برنامه هسته‌ای‌اش موافقت کند. از وجود دیدگاه‌های گوناگون در داخل نظام ایران درخصوص ضرورت توافق با غرب سخن در میان است.اقتصاد ایران با تاب آوری مقابل تحریم
وارد دوره رشد شده است.
وضعیت اقتصادی بسیار بهتر از یک سال گذشته به نظر می رسد: تولید ناخالص داخلی 3 تا 4 درصد رشد داشته است. در حال حاضر، تولید ناخالص داخلی ایران به سطح سال‌های 2010 و 2011 میلادی نزدیک شده است. از لحاظ تولید ناخالص داخلی سرانه به شاخص‌های 2004 و 2005 میلادی نزدیک شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها