«فردا» گزارش می‌دهد

فرصت ۲ ماهه به دولت برای تفکیک وزارت صمت

کد خبر: 1158231

سرانجام پس از حواشی مختلف در جریان پیگیری طرح استیضاح وزیر صمت این استیضاح اعلام وصول نشد تا دولت فرصت داشته باشد به تفکیک وزارت صمت بپردازد.

فرصت ۲ ماهه به دولت برای تفکیک وزارت صمت

گروه سیاست سایت فردا - سرانجام پس از حواشی مختلف در جریان پیگیری طرح استیضاح وزیر صمت این استیضاح اعلام وصول نشد تا دولت فرصت داشته باشد به تفکیک وزارت صمت بپردازد.

رئیس مجلس درباره روند پیگیری استیضاح وزیر صمت از سوی تعدادی از نمایندگان، گفته که صراحتاً می‌گویم ما وظیفه خود می‌دانیم که هر 3 قوه مخصوصاً در حوزه مسائل مدیریتی و اجرایی کشور، مجلس و دولت در خدمت به مردم و در مسیر حل مشکلات، هماهنگ و همدل بوده و هم افزایی داشته باشند.

محمدباقر قالیباف تصریح کرده: اگر روزی مجلس شورای اسلامی به این نتیجه می رسید که وزیر عزیزی را استیضاح کند، جز اینکه به این نتیجه رسیده که راه حل این مشکل از این طریق است، به‌عنوان مثال امروزه مسئله گرانی و معیشت مردم و مباحث مربوط به خودرو که درخصوص وزیر صمت بوده یا مرتبط با برخی وزرای دیگر است که در اختیار هیات رئیسه بوده و هنوز به کمیسیون ها ارائه نشده است، هیچ نیتی در مجلس جز اصلاح امور و پیشرفت کار و کمک به دولت وجود ندارد؛ در واقع این مهم به معنای اختلاف نیست، بلکه مرتبط با وظیفه ذاتی مجلس است که در راستای آن اقدام و عمل می کند و دولت نیز وظایفی دارد که باید در جای خودش به آن عمل کرده و مسئولیت پذیر باشد تا مسئولیت ها لوس نشود.

رئیس مجلس عنوان کرده: مجلس تشخیص داد به نقطه‌ای رسیدیم که باید استیضاح انجام شود. چون مجلس قصد اصلاح امور دارد، در این زمینه با رئیس جمهور، معاون اول و وزیر صمت طی 3 روز گذشته صحبت شد و موضوع ساختاری مورد بحث قرار گرفت. موضوعی که پیش از عید نیز با رئیس جمهور مطرح شد و دولت نیز خودش در این راستا دغدغه دارد.

قالیباف تاکید کرده: بنابراین این موضوع از طریق لایحه به سرعت به مجلس داده خواهد شد، لذا چون خود دولت به این نتیجه رسیده و قصد مجلس نیز اصلاح امور است، به صورت خصوصی با آقای سیاهکلی نخستین درخواست کننده استیضاح و همچنین 16 نماینده دیگر صحبت کردم. بنابراین از نمایندگان درخواست می‌کنم چون دولت تصمیم به اقدام دارد، فرصت دو ماهه به دولت بدهیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها