اردن: کشورهای عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند

کد خبر: 1158528

وزیر خارجه اردن ضمن رد کردن مساله تشکیل ائتلاف نظامی منطقه ای با مشارکت رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تمام کشورهای عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند.

اردن: کشورهای عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفت وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که هیچ گونه بحث و گفت وگویی درخصوص تشکیل ائتلاف نظامی منطقه ای با مشارکت اسرائیل مطرح نشده است و این مساله جزو برنامه های سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه نیست.

چیزی که در این راستا مطرح شده است این بود که یک رسانه از عبدالله دوم، پادشاه اردن سوالی مبنی بر اینکه "آیا شما از تاسیس یک ائتلاف دفاعی عربی حمایت می کنید" و طبیعی است که اردن از هرگونه اقدام عربی مشترک چه دفاعی باشد چه امنیتی و چه اقتصادی حمایت می کند.

بنابراین وزیر خارجه اردن با این اظهارات گزارش های رسانه ای غربی و اسرائیلی مبنی بر عزم تل آویو و برخی کشورهای عربی برای ایجاد ائتلاف نظامی مشترک با کمک آمریکا به منظور مقابله با ایران را رد کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین تاکید کرد که تمام کشورهای عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند و برای رسیدن به این مرحله نیازمند گفت وگوهایی هستیم که تمام دلایل تنش را از بین ببرد.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها