فلاحی: ایران به دنبال مذاکره برای مذاکره نیست

کد خبر: 1159217

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بی عملی اروپا در انجام تعهدات خود،گفت: اروپا و آمریکا اکنون در شرایطی نیستند که برای جمهوری اسلامی ایران شرط تعیین کنند.

فلاحی: ایران به دنبال مذاکره برای مذاکره نیست

سارا فلاحی درباره دور جدید مذاکرات رفع تحریم در قطر، گفت: پیش از این شورای حکام قطعنامه‌ای با هدف تسلیم شدن ایران علیه جمهوری اسلامی صادر کرد ولی همه دنیا دیدند که ایران نه تنها تسلیم نشد بلکه دوربین‌های فراپادمانی را قطع کرد، لذا این امر نشان دهنده واکنش قوی و محکم ایران به این شورا و کشورهای طرف مقابل در مذاکرات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد، تاکید کرد: همزمان با جنگ روسیه و اوکراین و نیازمندی کشورهای اروپایی و آمریکا به ایران سبب شد، مذاکرات از وین به دوحه منتقل و فضای بی‌اعتمادی که در داخل مذاکرات ایجاد شده بود، تعدیل شود و به این ترتیب ادامه مذاکرات را در همسایگی جمهوری اسلامی ایران دنبال کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی ایران همچنان با هوشمندی روند مذاکرات را ادامه خواهد داد، درباره احتمال فرسایشی شدن مذاکرات گفت: اگر طرف‌های مقابل مذاکره را برای مذاکره ادامه دهند و هر بار برنامه جدیدی را مطرح کنند، این روند برای ما قابل قبول نیست چراکه مذاکرات باید به نتیجه برسد و در غیر این صورت دلیلی برای ادامه آن وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دراین مدت به محتوای توافق قبلی متعهد بوده و از آن خارج نشده است اما آمریکایی‌ها با خروج از برجام و طرف اروپایی با بی‌عملی در انجام تعهدات خود، اکنون در شرایطی نیستند که برای جمهوری اسلامی ایران شرط تعیین کنند.

این نماینده مجلس،  آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل تنش در منطقه خواند و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در ایران و خارج از کشور، عامل ثبات داخلی و منطقه‌ای بوده و هست.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها