وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در راه تهران

کد خبر: 1159236

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به دعوت همتای ایرانی خود طی روزهای آینده به تهران سفر می‌کند.

 وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در راه تهران

«جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به دعوت حسین امیرعبداللهیان و برای نخستین بار در دولت سیزدهم بزودی به تهران سفر خواهد کرد.

یک منبع مطلع در این باره گفت که وزیر خارجه جمهوری آذربایجان قرار است طی روزهای آینده به تهران سفر کند.

وی قرار است در این سفر ضمن رایزنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دیگر مقامات کشورمان از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۴ اردیبهشت ماه در یک گفتگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، پارلمانی و اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور  رایزنی و تبادل نظر کردند و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگو اعلام کرد که بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

این نخستین سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ایران در دولت سیزدهم است. حسین امیرعبداللهیان اول دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰) سفری یک روزه به باکو داشت و ضمن دیدار با الهام علی اف با همتای خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در دیدار امیرعبداللهیان و در پاسخ به دعوت همتای ایرانی گفت که در آینده‌ای نزدیک به تهران سفر خواهد کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان بر دعوت آیت‌الله رئیسی از همتای آذربایجانی برای سفر به تهران مجددا تأکید کرد.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و تحولات منطقه‌ای تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آن گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به کنترل شیوع کرونا در هر دو کشور، بر بازگشایی مرزهای زمینی ایران و‌ جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

وزرای خارجه دو کشور اسفند ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ نیز در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و تحولات منطقه‌ای تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه دو کشور هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ نیز تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر توافقات فیمابین تأکید و ابراز امیدواری کرد که نشست کمیسیون مشترک کنسولی بزودی در باکو برگزار شود. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن استقبال از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

مراسم سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اسفند ماه سال گذشته در محل وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان برگزار شد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها