بازدید رئیس مجلس از سد در حال ساخت تنگ سرخ بویراحمد

کد خبر: 1159828

رئیس مجلس شورای اسلامی برای بررسی آخرین وضعیت سد در حال ساخت تنگ سرخ بویراحمد و برطرف کردن مشکلات، از این طرح بازدید کرد.

بازدید رئیس مجلس از سد در حال ساخت تنگ سرخ بویراحمد

محمد باقر قالیباف به همراه تعدادی از نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس صبح روز سه شنبه از این سد در نزدیکی شهر یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

رئیس کمیسیون تخصصی عمران مجلس شورای اسلامی نیز روز دوشنبه از این سد بازدید کرد و پس از آن به خبرنگاران گفت: روند آهسته اجرایی طرح سد تنگ سرخ بویراحمد پس از گذشت ۹ سال رضایت بخش نیست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی روز دوشنبه در بازدید از سد تنگ سرخ، اظهار داشت: با این روند اجرا، سد تنگ سرخ تا پنج سال دیگر نیز به بهره برداری نمی‌رسد.

وی افزود: برای تامین اعتبار با وزارت نیرو و مسئولان کشوری و استانی باید جلساتی برگزار و اعتبارات جذب شود.

رضایی کوچی تصریح کرد: برای تامین اعتبار این سد عزم جدی مسئولان کشوری و استانی ضروری است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عملیات ساخت این سد از سال ۹۰ آغاز شده و هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت کاری در حال اجرا است.

آرش مصلح افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح به یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در صورت بهره برداری از این طرح ۲۵ میلیون متر مکعب آب شهر یاسوج تامین می‌شود.

وی ادامه داد: آب کشاورزی شهرستان‌های بویراحمد و دنا به میزان ۴۲ میلیون متر مکعب نیز تامین می‌شود.

مصلح اضافه کرد: بهبود و توسعه فعالیت‌های کشاورزی در ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از دیگر مزایای بهره برداری از این طرح به شمار می‌رود.

وی گفت: تکمیل این سد می‌تواند در رفع بخشی از مشکلات تولید و اشتغال با رفع بیکاری جوانان و اهالی منطقه نقش مهمی ایفا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سد مخزنی تنگ سرخ یکی از طرح‌های عمرانی و راهبردی جنوب کشور محسوب می‌شود که از مخزنی با حجم ۱۲۵ میلیون مترمکعب و حجم مدیریت شده ۱۵۷ میلیون مترمکعب برخوردار است.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها