آغاز مرحله دوم سفرهای نظارتی قالیباف/توجه به مناطق محروم از رئوس برنامه هفتم توسعه است/ شاهد یک اتفاق بزرگ در حوزه پتروشیمی هستیم +فیلم

کد خبر: 1159829

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر نظارتی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به مناطق محروم یکی از رئوس تدوین برنامه هفتم توسعه است.

آغاز مرحله دوم سفرهای نظارتی قالیباف/توجه به مناطق محروم از رئوس برنامه هفتم توسعه است/ شاهد یک اتفاق بزرگ در حوزه پتروشیمی هستیم +فیلم

رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور نظارت میدانی از استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز در رأس هیأتی متشکل از روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس، معاونت نظارت مجلس و مسئولان اجرایی وارد یاسوج شد.

محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه شنبه)، در یک سفر نظارتی در رأس هیئتی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیران استانی قرار گرفت.

در این سفر رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی و مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، قالیباف را همراهی می‌کنند.

براساس این گزارش مهمترین هدف این سفر، نظارت بر اجرای مصوبات قانونی برای این استان و بررسی میزان پیشرفت پروژه های اصلی کهگیلویه و بویراحمد و اتخاذ تصمیمات لازم برای تسریع در اجرای برخی طرح های اصلی استان است.

محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه یاسوج، اظهار داشت: مرحله دوم سفرهای نظارتی با عنوان «نظارت‌های ستادی» با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

وی با اشاره به فاصله ای که بین سفرهای نظارتی ایجاد شده است، بیان کرد: در دوره قبلی سفرها، فعالیت و تحرک دولت سابق آنقدر که باید و شاید وجود نداشت و ما بیشتر پروژه ها را در حوزه میدانی دنبال می کردیم، اما با روی کار آمدن دولت جدید و حضور میدانی خوب، این جهت به ما در مجلس شورای اسلامی داده شد تا با نگاه و نظارت ستادی به معنای نظارت و کنترل بر پروژه ها مخصوصا در آستانه برنامه هفتم توسعه بتوانیم در سیاستگذاری ها و رهیافت هایی که به ویژه برای استان های محروم وجود دارد، اقدام کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به ویژه در حوزه زیرساخت ها و راه ها با توجه به پراکندگی استان باید اقدامات ویژه ای صورت گیرد، ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته با روستاهای زیر ۲۰ خانواری که در مسئله برق، آب و گاز دچار مشکلاتی هستند روبرو هستیم که باید رسیدگی هایی صورت گیرد و در برنامه هفتم توسعه اینگونه پروژه ها و مشکلات دیده شود.

قالیباف ادامه داد: لذا براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این استان را برای سفر انتخاب کردیم تا ان شالله با نظارت خوبی که بر پروژه‌ها و مشکلات چه در حوزه مسائلی مانند دیوان محاسبات، حسابرسی، اعتبارات و مشکلاتی که در حوزه واگذاری اعتبارات ممکن است به وجود آید و همچنین پروژه هایی که تعیین تکلیف آنها زمان‌بر شده است را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در مجلس، تصریح کرد: امیدواریم در برنامه بعدی توسعه بتوانیم پروژه های زمان‌بر و طولانی را تعیین تکلیف کنیم و با آغاز برنامه برخی از پروژه ها که بیش از ۲ دهه زمان برده است را ساماندهی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات مقدماتی صورت گرفته برای سفر نظارتی به استان نیز گفت: کارهای کارشناسی خوبی پیش از سفر انجام شده و وقت زیادی برای آن صرف شده است و جلسات متعددی با وزرا و استاندار تشکیل شد و تیم های میدانی نیز از قبل به استان سفر کرده اند.

وی ادامه داد: امید است امروز بتوانیم با یک همکاری، بازدیدهای میدانی خوبی را داشته باشیم تا در جهت حل مشکلات این مسئله گام های جدی برداریم.

قالیباف درخصوص معضل آفات جنگل های بلوط زاگرس، تاکید کرد: دولت حتما به این امر توجه دارد و موضوعات محیط زیست مورد توجه است و این بحث آفت پروانه سفیدِ بلوط‌خوارِ زاگرس نیز یکی از دغدغه های سفر ما است که حتما به آن توجه داریم. واقعیت این است که در دهه های گذشته مجموعه پوشش سبز زاگرس ضعیف شده است، همچنین هوای گرم، آتش سوزی ها و نبود امکانات اطفای حریق مشکلاتی را برای پوشش سبز گیاهی این منطقه ایجاد کرده است و ما در مجموع در نگهداری محیط زیست زاگرس کارنامه قابل قبولی نداریم، همانطور که گفته شد یکی از دغدغه های سفر امروز ما رسیدگی به این موضوع و بحث در این خصوص است.

وی درخصوص مطالبات بازنشستگان نیز گفت: در بحث مطالبات، یک افزایش حقوق در سال قبل مخصوصاً در حوزه تامین اجتماعی داشتیم. امسال نیز با تصمیمی که دولت اتخاذ کرد، افزایش حقوق برای افراد در حال خدمت و بازنشستگان داشتیم، البته من نمی گویم این موضوع جبران کننده تورم است، اما حتما نسبت به گذشته اقدام قابل توجهی است و کمکی است تا ما افزایش تورم را کنترل کنیم و تثبیت و کاهش تورم مشکلی جدی است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم

رییس مجلس دقایقی قبل از طریق فرودگاه  بین المللی یاسوج وارد استان شد و مورد استقبال رسمی مقامات ارشد استان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی قرار گرفت.

آیین رسمی استقبال از رییس مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس ، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و مدیران دستگاههای اجرایی استان در فرودگاه  یاسوج انجام شد.

 حضور در نشست شورای اداری، بازدید از سد تنگ سرخ، پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت و بازدید هوایی از برخی شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های سفر یک روزه محمدباقر قالیباف به استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است .

براساس این گزارش رییس مجلس را در این سفر  روسای برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی و مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دکتر قالیباف را همراهی می‌کنند.

مهمترین هدف این سفر، نظارت بر اجرای مصوبات قانونی برای این استان و بررسی میزان پیشرفت پروژه های اصلی کهگیلویه و بویراحمد و اتخاذ تصمیمات لازم برای تسریع در اجرای برخی طرح های اصلی استان اعلام شده است./منبع: ایرنا

بازدید رئیس مجلس از سد در حال ساخت تنگ سرخ بویراحمد

محمد باقر قالیباف به همراه تعدادی از نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس صبح روز سه شنبه از این سد در نزدیکی شهر یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

رئیس کمیسیون تخصصی عمران مجلس شورای اسلامی نیز روز دوشنبه از این سد بازدید کرد و پس از آن به خبرنگاران گفت: روند آهسته اجرایی طرح سد تنگ سرخ بویراحمد پس از گذشت ۹ سال رضایت بخش نیست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی روز دوشنبه در بازدید از سد تنگ سرخ، اظهار داشت: با این روند اجرا، سد تنگ سرخ تا پنج سال دیگر نیز به بهره برداری نمی‌رسد.

وی افزود: برای تامین اعتبار با وزارت نیرو و مسئولان کشوری و استانی باید جلساتی برگزار و اعتبارات جذب شود.

رضایی کوچی تصریح کرد: برای تامین اعتبار این سد عزم جدی مسئولان کشوری و استانی ضروری است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عملیات ساخت این سد از سال ۹۰ آغاز شده و هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت کاری در حال اجرا است.

آرش مصلح افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح به یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در صورت بهره برداری از این طرح ۲۵ میلیون متر مکعب آب شهر یاسوج تامین می‌شود.

وی ادامه داد: آب کشاورزی شهرستان‌های بویراحمد و دنا به میزان ۴۲ میلیون متر مکعب نیز تامین می‌شود.

مصلح اضافه کرد: بهبود و توسعه فعالیت‌های کشاورزی در ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از دیگر مزایای بهره برداری از این طرح به شمار می‌رود.

وی گفت: تکمیل این سد می‌تواند در رفع بخشی از مشکلات تولید و اشتغال با رفع بیکاری جوانان و اهالی منطقه نقش مهمی ایفا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سد مخزنی تنگ سرخ یکی از طرح‌های عمرانی و راهبردی جنوب کشور محسوب می‌شود که از مخزنی با حجم ۱۲۵ میلیون مترمکعب و حجم مدیریت شده ۱۵۷ میلیون مترمکعب برخوردار است.منبع: ایرنا

 بازدید رئیس مجلس از پتروشیمی گچساران/ قالیباف: شاهد یک اتفاق بزرگ در حوزه پتروشیمی هستیم

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از پتروشیمی در دست ساخت گچساران بازدید و از تلاش کارگران، مهندسان و کادر فنی مشغول در این پروژه قدردانی کرد.

به گزارش تسنیم، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه برخی مسئولان از جمله علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از پتروشیمی گچساران بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت و دستور رفع مشکلات در کمترین زمان ممکن را داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن قدردانی از تلاش کارگران، مهندسان و کادر فنی مشغول در این پروژه عنوان کرد: بسیار خوشحالم که امروز شاهد یک اتفاق بزرگ در حوزه پتروشیمی هستیم. این پروژه که وظیفه آن تبدیل اتان به پلی اتیلن است از هدر رفت خوراکی که در پتروشیمی بید بلند تولید می شود جلوگیری می کند، این دغدغه همواره از دوران دفاع مقدس تا زمانی که ما در قرارگاه سازندگی بودیم برایمان وجود داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌ای که در بید بلند تولید و از بین می رفت و فقط آلودگی هوا ایجاد می کرد نزدیک به 60 میلیارد دلار بود که با طراحی متخصصان داخلی این پتروشیمی راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری بسیار خوبی صورت گرفته است.

قالیباف با اشاره به اشتغالی که در این پروژه برای مردم منطقه ایجاد شده است، اظهار کرد: با توجه به وجود حداقل 20 درصد از صنایع نفت و گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد، امیدواریم صنایع پایین دستی این پروژه نیز هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است؛ وجود ذخایر عظیم نفتی در گچساران باعث شده داشتن صنایع پایین دستی و مرتبط با نفت بتواند گره اقتصادی شهرستان های گچساران و شهرهای اطراف را باز کند. در سال های ابتدایی این پروژه کمبود اعتبار و پس از آن تحریم های کشور، مشکلات زیادی را گریبانگیر این پروژه اقتصادی کرد، اما علی رغم تمامی مشکلات، با تغییرات مثبتی که توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مدت کوتاه اخیر ایجاد گردید، تیم جدید مدیریتی پتروشیمی گچساران با بازنگری و بهبود فرایندهای عملیاتی و همچنین با برنامه ریزی استراتژیک و سازماندهی دقیق امکانات و منابع موجود، راه های ناهموار بسیاری را هموار ساخته و با تلاش و همدلی تمامی کارکنان این شرکت، رونق پایدار به این پروژه ملی بازگشته است.

هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) و همچنین مجتمع های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون می باشد. بدین ترتیب که محصول اتیلن گرید پلیمری تولیدی در پتروشیمی گچساران با خط لوله ای به طول تقریبی 700 کیلومتر به عنوان خوراک 4 پتروشیمی زیرمجموعه این شرکت انتقال می یابد.

این طرح در زمینی به مساحت تقریبی 157 هکتار در حال فعالیت بوده و تأمین آب آن از سد کوثر گچساران با لوله 28 اینچی در 1760 مترمکعب بر ساعت و به طول 27 کیلومتر و خوراک آن از پالایشگاه بید بلند بهبهان به میزان یک میلیون و 250 هزار تن در سال و با خط لوله ای به طول 90 کیلومتر تأمین خواهد شد.

همچنین گاز متان مورد نیاز نیز به میزان 53 هزار و 900 مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز تأمین برق این طرح به میزان 50 مگاوات توسط شرکت برق منطقه ای خوزستان تامین می گردد.

محصولات طرح پتروشیمی گچساران یک میلیون تن در سال اتیلن و نیز 84 هزار تن در سال C3+ خواهد بود.

در آبان ماه 1381 به‌منظور توسعه و آبادانی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته غرب کشور، طرح احداث خط لوله سراسری اتیلن غرب در هیئت دولت تصویب شد.

در سال‌های ابتدایی این پروژه، کمبود اعتبار و پس از آن تحریم‌ها مشکلات زیادی را گریبانگیر این پروژه اقتصادی کرد ولی در سال‌های اخیر با پیگیری‌های انجام شده مسئولان استانی در کنار تلاش‌های مسئولان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نیز شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و همچنین با تامین تسهیلات مالی از محل صندوق توسعه ملی در قالب اعتبار اسنادی تحت عاملیت بانک توسعه صادرات، رونق به این پروژه ملی بازگشته است.

هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی‌های چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون است.

  محصول اتیلن گرید پلیمری تولیدی در پتروشیمی گچساران به طول تقریبی 700 کیلومتر به‌عنوان خوراک 4 پتروشیمی زیرمجموعه این شرکت انتقال می‌یابد.

 رئیس مجلس ‌از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید کرد.

به گزارش تسنیم از یاسوج، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز به همراه برخی از مسئولان کشوری و استانی از طرح بزرگ در حال احداث پتروشیمی دهدشت بازدید و  از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت و دستور پیگیری‌های لازم را دادند.

چهارم شهریورماه سال 1384 هیئت دولت وقت برای احداث صنایع تولید مواد پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه یافته، ساخت چهار واحد جدید در مناطق جنوبی کشور را تصویب کرد که با الحاق پتروشیمی گچساران به این چهار طرح، پتروشیمی‌های خط دنا لقب گرفتند.

پروژه پتروشیمی دهدشت یکی از واحدهای پتروشیمی‌های خط دنا بود که کلنگ ساخت آن با هدف تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین‌دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی، در 20 فروردین سال 86 در زمینی به مساحت 102 هکتار در منطقه کلاچو که از مستعدترین زمین‌های کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارا بوده در شرق شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به زمین زده شد.

این واحد پتروشیمی با هدف تولید سالانه سه هزار تن مواد پلی‌اتیلن سنگین و اشتغال حدود 350 نفر به صورت مستقیم و سه هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم کلنگ‌زنی شده‌ است.

بازدید رئیس مجلس از مرکز توانمندسازی زنان دیشموک/ قالیباف پای درد دل مردم نشست

رئیس مجلس شورای اسلامی از مرکز توانمندسازی و اشتغال‌آفرینی هاجر (ویژه بانوان) واقع در شهر دیشموک کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

به گزارش  تسنیم از دهدشت، محمد باقر قالیباف رئیس مجلسشورای اسلامی در ادامه سفر نظارت ستادی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد از مرکز تازه تأسیس توانمندسازی و اشتغال‌آفرینی هاجر (ویژه بانوان) واقع در شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه بازدید کرد.

این مجموعه مختص توانمندسازی خانواده‌های دیشموک با محوریت اشتغال زنان و دختران در چند رشته آموزشی به ویژه در حوزه تولید پوشاک فعالیت دارد.

لازم به ذکر است تولیدی پوشاک سله‌بن در این مرکز سرمایه‌گذاری کرده است و تولیدات این مرکز به تهران ارسال و توزیع می‌شود.در فاز اول این کارگاه تولیدی نزدیک به 60 نفر مشغول به کار هستند.

رئیس مجلس پس از این بازدید در جمع مردم دیشموک حاضر شده و بدون واسطه با مردم دیشموک گفت‌وگو کرد.

احداث و بهسازی جاده‌های ارتباطی، احداث سد بالیاب، بهره بهرداری از معذن نیترات، احداث سالن چند منظوره بانوان، پمپاژ آب کشاورزی دلی اسفندان و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از مهترین مطالبات دیشموکی‌ها از رئیس مجلس بود.

قالیباف: حدود یکسال است که مسائل دیشموک را از نزدیک دنبال می کنم

رئیس مجلس حین بازدید مرکز تازه تأسیس توانمندسازی و اشتغال‌آفرینی هاجر (ویژه بانوان) دیشموک:

من حدود یک سال است که مسائل دیشموک را از نزدیک دنبال می کنم و نیروهای قرارگاه جهادی مدام به این جا می آیند و در 2 بخش مسائل زیرساختی و نیز محرومیت زدایی از طریق گروه های جهادی و نهادهای مرتبط طرح های خاصی دنبال می شود.

این طرح ها به خصوص برای جوانان و دختران این منطقه انجام می شود که ان شاء الله آثارش را در آینده خواهیم دید.

من اصلا برنامه سخنرانی در این مناطق ندارم و قصدم این بود که به گروه های جهادی که توسط جوانان همین منطقه در این جا فعالیت می کنند، سر بزنم.

 بررسی مشکلات دیشموک با حضور قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی با سفر به بخش دیشموک از نزدیک پیگیر مشکلات مردم این بخش شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه از مجلس شورای اسلامی، احمدزاده استاندار، حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد از مرکز تازه تأسیس توانمندسازی و اشتغال‌آفرینی هاجر (ویژه بانوان) واقع در شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه بازدید کرد.

رئیس مجلس همچنین  از یکی از روستاهای منطقه(گراب) بازدید و ضعیت مردم روستایی را از نزدیک مشاهده کرد.

قالیباف همچنین در محل مصلی نماز جمعه دیشموک از گروه جهادی هاجر کارگروه اجتماعی مجلس که در بحث آسیب‌های اجتماعی قریب 9 ماه در حال فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، قرآنی و ورزشی هستند، بازدید و به صورت مفصل دیدار و گفتگو داشتند.

به گزارش فارس؛ برخی از مردم در حاشیه‌ بازدید رئیس مجلس، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار و هیئت همراه خواستار تعیین تکلیف وضعیت شهرستان‌شدن دیشموک و قلعه‌رئیسی شدند، که محمد باقر قالیباف  اذعان کرد: شهرستانی دیشموک و قلعه‌رئیسی نهایی شده است.

اسفندیار مختاری دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک با بیان اینکه، مدتهاست برای سفر رئیس مجلس به دیشموک تلاش زیادی داشتیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر نتیجه‌های مفید و مثمر ثمری برای منطقه دیشموک که دارای ظرفیت و پتانسیل است، داشته باشد.

صفا حبیبی بخشدار دیشموک هم ضمن تقدیر و تشکر از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه به دیشموک، گفت: این سفر را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مشکلات منطقه دیشموک رفع شود.

 قالیباف: آن چه در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد دیدم قابل تحمل نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چیزهایی که امروز در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد دیدم قابل تحمل نیست.

محمدباقر قالیباف در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت قبل با توجه به بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی نیاز بود بیشتر در میدان باشیم گفت: خوشبختانه با دولت جدید حرکت قوی‌تری را جهت نظارت میدانی خواهیم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دو ماه قبل موضوعات این استان را مورد مطالعه قرار دادیم و خودم شخصا با حضور روسای کمیسیون‌ها و وزراء در جلسات چند ساعته مباحث استان را پیگیری کردم.

وی با بیان اینکه استان‌های محروم در گرفتن سهم‌شان از مرکز دچار چالش هستند،گفت: اینجاست که به عنوان نمایندگان مردم باید حق این استان‌ها را بدهیم.

قالیباف با بیان اینکه قبلا هم به کهگیلویه و بویراحمد آمده بودم افزود: امروز صحنه‌هایی را در استان دیدم که برایم قابل تحمل نیست و این ضعف ما را می‌رساند که مردم این گونه مظلومانه زندگی می‌کنند، لذا باید دست در دست هم دهیم تا این موارد حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال اولویت مجلس و دولت است و با کمک هم به دنبال هم‌افزاری هستیم، گفت: مجلس به حوزه آب روستایی، جاده روستایی و برق روستایی با اولویت ویژه‌ای توجه دارد و در این موارد حتما از اعتبارات ملی به این استان کمک می‌کنیم.

قالیباف بیان کرد: برای آبرسانی به روستاهای استان در قرارگاه محرومیت‌زدایی اعتبارات بیشتری را به قرارگاه امام حسن(ع) اختصاص می‌دهیم.

رئیس قوه مقننه به چالش‌های شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری یاسوج اشاره و با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی جدی در این زمینه صورت گیرد، افزود: اعتبارات خاصی را برای شهرداری‌‌ها اختصاص و حاشیه‌نشینی در استان را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت ملی در بیمه و کارت سلامت عنوان کرد:  کهگیلویه و بویراحمد در اولویت استفاده از این موارد است که بهزیستی و کمیته امداد افراد معلول و بیماران صعب‌العلاج را شناسایی کنند تا تحت پوشش ۱۰۰ درصدی کارت سلامت قرار گیرند.

وی از ساخت ۵ هزار  واحد مسکونی در صورت تامین زمین توسط استان خبر داد و گفت: نگویم باید حتما از فلان طایفه، شهرستان، روستا باشد بلکه هر کسی نیازمندتر بود معرفی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه برنامه‌ریزی بد عمل کردیم و تا زیرساختی فراهم شود یا سدی احداث شود بخشی از جوانی‌ها از دست رفته، عنوان کرد: امکانات فنی برای کالا برگ‌ها فراهم شده و کارهایی در حال انجام است در برخی نقاط شهری و شهرستان‌ها در حال تست کالابرگ هستیم.

قالیباف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه می‌پذیرم که امکانات امروزه قابل قیاس با دوران گذشته نیست، گفت: اینکه خودمان را با ۴۰ سال قبل و دوران طاغوت مقایسه کنیم قابل قبول نیست و اگر اینگونه رفتار کردیم با چالش جدی مواجه هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حمایت از مدیران شجاع افزود: در بخش‌های نظارتی از مدیران قوی و امین حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس: بررسی مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد از ۲ ماه قبل آغاز شد

قالیباف در نشست جمع بندی نظارت میدانی از استان کهگیلویه و بویراحمد: سفر ما به استان یک روزه بود اما بررسی مسائل استان از حدود ۲ ماه قبل با حضور نمایندگان استان و وزرای مربوطه آغاز شده بود.

با برخی وزرا جلسات ۲ تا ۳ ساعته برگزار شد تا مسائل استان را به نحوی بررسی کنیم که نظارت میدانی دقیق بر آن ها داشته باشیم.

قالیباف: زیرساخت های استفاده از کالابرگ درحال آزمایش است/ براساس قانون، کالاهای ضروری باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد

بحث مربوط به کالابرگ یک موضوع جدی است و قرار شد ارز ترجیحی به جای آن که به ابتدای زنجیره پرداخت شود، مستقیما به مردم پرداخت شود.

رئیس مجلس: قانونی که مجلس تصویب کرد، پرداخت کالابرگ است و آزمایش زیرساخت فنی این موضوع در سطح کشور برای چند میلیون نفر درحال انجام است تا کالاها با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد.

قالیباف: نباید شرایط و امکانات را با ۴۰ سال قبل مقایسه کنیم/ جوانان ایرانی حق دارند خود را با شرایط روز دنیا مقایسه کنند

رئیس مجلس در نشست جمع بندی نظارت میدانی از استان کهگیلویه و بویراحمد: بنا نیست در نظام مقدس جمهوری اسلامی، خود را با ۴۰ سال قبل مقایسه کنیم، این قیاس مع الفارق است.

خطاب اول این موضوع خود من و همه مسئولان هستند که جوانان امروز خود را با ۴۰ سال قبل مقایسه نمی کنند. آن ها خود را با شرایط کنونی جهان مقایسه می کنند و جریان اطلاعات هم شفاف است و در لحظه از اتفقات دنبا مطلع می شوندو حقشان هم هست.

ما باید در قیاس با دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم نه در قیاس با ۴۰ سال قبل. اگر این گونه به موضوع نگاه کنیم می بینیم که چالش های جدی داریم که باید حل کنیم.

قالیباف: ما این مردم را پشت خاکریزهای جبهه شناختیم و امروز حقشان این نیست که زندگی سختی داشته باشند

رئیس مجلس: کمک خواهیم کرد تا با سوق دادن اعتبارات به پروژه‌های دارای اولویت بر اساس میزان محرومیت مناطق، استاندار محترم بتوانند مسئله آب و جاده را در استان کهگیلویه و بویراحمد در اولویت قرار دهند

قالیباف: محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال اولویت کاری مشترک مجلس و دولت است

 

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها